"Nakahara'nın kimliğini belirledikten sonra gerisi bir teknik meselesiydi. İşte o zaman bir ikili ile karşı karşıya olduğumuza gerçekten ikna olmuştuk." Oda dalgın dalgın elindeki kahve çekirdeklerini çevirdi ve kahve makinesine döktükten sonra öğütücüyü çalıştırdı. Kahve onu hasta ediyordu, sadece ellerini meşgul edecek bir şeye ihtiyacı vardı. "Onları dükkan ve restoranlardaki güvenlik kameralarının yanı sıra trafik kameralarından da takip ettik. Tabii ki çok çalışmamız gerekiyordu - o zamanlar Kunikida'nın departmanındaki bilgisayarcılar şimdiki kadar iyi değildi ve sonunda çok zaman kaybettik. Bir haftadan fazla sürdü ama onları zar zor bulduk. Ülkeden kaçmak üzereydiler."
Nakajima heyecanla içini çekti ve sandalyesinde kıvrandı. Gözleri heyecanla doluydu - tehlikeli kötüleri yakalamak için sirenler ve yanıp sönen işaretlerle bir polis arabasıyla uzaklaştığını görebiliyordu. Daha fazla drama için, tek başına.
Oda fincanına damlayan ince kahve akışına baktı.
"İkisi de dahiydi," dedi kendi kendine. "Nasıl olduğunu hâlâ bilmiyorum."
"Şans," diye mırıldandı Nakajima hülyalı bir şekilde.
Oda başını salladı; tartışmak şöyle dursun, konuşmak bile içinden gelmiyordu. Nakajima'ya nasıl hissettiğini anlatamayacağını biliyordu ve Nakajima'nın canı cehenneme - altı yıl boyunca kendisi de Double Black vakasını her hatırladığında hissettiği o garip, rahatsız edici duygu için bir isim bulamamıştı. Sanki bir şeyi gözden kaçırmış gibi. Sanki suçlu oydu.
Sanki yardım edebilirmiş gibi. Herkes.
Ve işleri daha da kötüleştirmeye başladı.
Bu duygu, soruşturmanın sonundan beri peşini bırakmamıştı ve ancak hayatına çocuklar girdiğinde biraz köreldi. Kendileri olmasalar bile. Bu çocukları ayda en fazla birkaç kez görmesine rağmen - onları çok sık ziyaret etmek yoğun bir programa ve uygunsuz bir utanç, hatta utanç duygusuna izin vermiyordu. Bu duygu, sanki aynı şey başınıza gelmesin diye kendi kaderinizin bedelini ödüyormuşsunuz gibi, hayır kurumlarına veya örneğin tsunami kurbanlarına para bağışladığınızda her zaman gelir. Sanki hayatın sebepsiz yere başkalarını mahrum ettiği bir şeye sahip olmaktan utanıyorsun.
Seni de mahrum edebilirdi. Ama işte buradasın, yaşıyorsun, mutlusun ve neredeyse normalsin.
Geri alamayacağınız bir şeyin suçluluğunu uyuşturmak için bir iyilik yapmaya çalışmak muhtemelen çok bencilcedir, böylece geceleri size bu kadar eziyet etmesin.
Oda bu hissin nedenini hep tahmin etmişti ama daha derine inmek istemiyordu. Orada kendisi hakkında yeni ne bulacağını söylemek mümkün değildi. Bu tuhaf duygunun, yoldaşlarının ölümünü engellemediği için suçluluk duymasından kaynaklandığına kendini ikna etmeye çalıştı, gerçekten çabaladı - ve kısmen de öyleydi. Ve Koyou'nun evine gidip onun çocuklarına, partnerinin o lanet olası çatışmada başıboş bir kurşunla öldürülen çocuklarına bakıcılık yaptığında her zaman samimiydi.
Ve zamanla onlara gerçekten tüm kalbiyle aşık oldu - yaramaz Kousuke, kışkırtıcı küçük Katsumi, yaramaz Yuu, sessiz Shinji ve zeki Sakura - özellikle de ona. Ama bazen, küçük Dazai ve Nakahara'yı Katsumi ve Kousuke'de hayal ederek, kendisine karşı bile tamamen dürüst olamayacağını fark eder. Kendini suçlu hissetmesi gereken bir şey varsa, o da Dazai Osamu'yu tutukladığı gece karakolda yaşanan trajediye izin vermesiydi.
Ama sonrasında - ya da uzak geçmişte olanlar için hiçbir şekilde.
Bu konuda yapabileceği hiçbir şey yoktu. Nakahara'nın zor çocukluğunu ve kesinlikle Dazai'nin zor çocukluğunu engelleyemedi. Kendisi için her zaman bir işten daha fazlası olan işini yapmaktan kaçınamazdı - bu onun görevi ve hayatının işiydi. Bu ikisi çocukken ne olursa olsunlar sonunda suçlu olduklarını anlamaktan kendini alamıyordu - sadece zaten ölmeyi hak edenleri öldürmüş olsalar bile.
Geçmiş geri alınamaz.
Ancak bu, hayatınızın geri kalanında pişman olmanızı engellemez.
Nagoya. 2014. 10 Nisan
Chuuya yolcu koltuğunda uyukluyor ve Dazai kendisini sürekli olarak yoldan uzaklaştırdığını düşünürken yakalıyor - ve dikkati dağılamaz, o iyi bir sürücü değil. Ama Chuuya'nın da dinlenmeye ihtiyacı var.
Yollarını karıştırıyorlar, araba değiştiriyorlar, sadece nakit ödeme yapıyorlar, küçük otellerde ve hanlarda kalıyorlar ve anakaraya bir tekneyle gitmek için doğuya doğru inat ediyorlar. Ülke dışında asla yakalanmazlar.
Son bir basış kaldı.
Gün batımı ufku kanlı kızılın her tonunda boyar ve Dazai arkasını dönecek gücü kendinde bulamaz. Bakıyor ve hepsini hatırlamak istiyor: değişen her tonu, her hafif bulutu, batan güneşin her parıltısını. Sanki her şeyi son kez görüyormuş gibi.
Yol kenarındaki bir kafede aceleyle bir akşam yemeği yerler ve masadan ilk kalkan Dazai olur.
"Gitmeliyiz" diyor.
Chuuya, "Ellerimi yıkayıp gideyim," diye yanıtladı ve göz kırparak banyoya doğru uzaklaştı.
Dazai ona bakıyor, belli belirsiz bir pişmanlık, umut ya da keder duygusu hissediyor ve kapıdaki zilin melodik bir şekilde çınladığı ve odada gergin bir sessizliğin hüküm sürdüğü anı kaçırıyor.
Dazai yavaşça başını çevirir ve bakışlarını koyu renk takım elbise ve hafif pelerin giymiş uzun boylu bir adamla buluşturur. Adamın yanında, arkasında ve yanlarında ağır silahlı polislerden oluşan bir birlik var ve silahlarının ağızları Dazai'ye doğrultulmuş.
Dazai şansını hızla değerlendiriyor: Silahına uzanmadan önce öldürülecek. Bazen sayısal üstünlük gerçekten önemlidir.
Adam sakince, "Ellerinizi görebileceğim bir yerde masanın üzerinde tutun," diye tavsiyede bulunuyor. Dazai'nin karşısına - Chuuya'nın biraz önce oturduğu yere - oturur ve parmağını tetikte tutarak silahı önüne koyar. "Dazai Osamu, yanılmıyorsam?"
"Kiminle tanışma şerefine nail oluyorum?" Dazai sakince soruyor. Bu piçlerden herhangi biriyle karşı karşıya gelseydi, onlardan geriye hiçbir şey kalmazdı.
"Tokyo Polis Departmanından Memur Oda Sakunosuke," diye yanıtladı rozetini göstererek. "Hareket edersen seni öldürürüm. Ama bu güzel tesiste bir atış maçına girmek istemezsin, değil mi? - pisliğe şüpheyle bakıyor."
"Sana katılıyorum." Dazai sırıtıyor. "Öyleyse söyle bana, bu zevki neye borçluyum?"
"Son iki yılda Japonya'da bir dizi sözleşmeli cinayet organize edip işlediğinizden şüpheleniliyor." Oda ona düz ve sert ama korkusuz ve kin dolu bakmıyor. İyi bir polis, sadece işini yapan tuzağa düşmüş bir suçluya böyle bakmalı.
Dazai sadece Chuuya'yı düşünür. Chuuya bir şeylerin ters gittiğini hissetmiş olmalı. Görünüşe göre çoktan yıkamış çünkü ellerini çok uzun süredir yıkıyor.
"Eşiniz nerede?" Oda sorar.
Dazai yavaşça gülümser.
"Kimden bahsettiğini bilmiyorum. Buradaki tek kişi benim."
"Bu dalış barını ara," diye emrediyor Oda, gözlerinin içine bakmaya devam ederek.
Dazai gülümser.
.
.
.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
𝑰𝒏𝒈𝒍𝒐𝒖𝒓𝒊𝒐𝒖𝒔 𝑩𝒂𝒔𝒕𝒆𝒓𝒅𝒔 | 𝑺𝒐𝒖𝒌𝒐𝒌𝒖
FanfictionTokyo Polis Departmanında kıdemli bir memur olan Sakunosuke Oda'nın yapması gereken çok şey var. Yıllık bir rapor, bitmemiş bir iş ve merakı sınır tanımayan Nakajima Atsushi adında yeni bir stajyer. Geçmişteki sürükleyici olaylar Nakajima'yı heyecan...