Oda konuşmayı bıraktı ve düşünceli bir şekilde soğuk kahve fincanına baktı. Titredi ve ceketini sıkıca içine soktu; akşam fark edilir derecede daha soğuktu ama o pencereyi kapatmak istemedi.
Ofiste yankılanan ağır bir sessizlik oldu.
"Onlar... birbirlerini mi öldürdüler?" Nakajima şok içinde sordu.
Oda sessizce başını salladı.
"Ama..." Nakajima umursamazca başını salladı ve masadaki çeşitli kağıtları karıştırmaya başladı. "İnternette söyledikleri bu değildi... Ya da televizyonda: Direniş gösterdiklerini ve genç bir polis tarafından öldürüldüklerini. Sanırım adı Akutagawa'ydı."
"Bu bizim hatamızdı," diye isteksizce kabul etti Oda - ve Nakajima'ya bundan bahsetmeyi de planlamamıştı ama her nasılsa o kadar iyi gitti ki farkında olmadan Nakajima'ya niyetinden çok daha fazlasını anlattı. "Tüm seçenekleri hesaplamak ve ölümlerini ne pahasına olursa olsun engellemek zorundaydık. Sadece aranan suçlular değil, aynı zamanda başka birçok davada da çok değerli tanıklardı. Bence soruşturmada işbirliği yapmayı kabul etselerdi, savcılık bir anlaşma yapar ve cezalarını önemli ölçüde azaltırdı."
Nakajima inatla, "Öyleyse bunu neden daha çok yaptıklarını anlamıyorum," dedi. Alt dudağı sanki gücenmiş gibi titriyordu. "Bütün bunları onlar da biliyorlardı, değil mi? O zaman neden birbirlerini öldürdüler? Hayatta kalıp hapisten çıkabilirlerdi, değil mi? Ben... anlamıyorum, kahretsin!"
Neredeyse son sözleri haykıracaktı ama hemen aklı başına gelerek eliyle yüzünü kapattı.
Oda omuz silkti, düşünceli düşünceli pencereden dışarı baktı. Hikaye onda bazı belirsiz duygular uyandırmıştı - bir tür pişmanlık, bir tür özlem, tamamen başka bir şey. Bir gün onun da hiç yaşamadığı ama her zaman yaşamak istediği bir şeyi deneyimleyecek kadar şanslı olacağına dair hastalıklı bir umut. Bütün insanların bekledikleri ve korktukları, umdukları ve hayal ettikleri, gecelerde göklerden sinsice yalvardıkları.
Nakahara ve Dazai'de vardı ama sırrı kimseyle paylaşmak istemiyorlardı.
Ne sır ama. Ölümde sır yoktur.
Aşkın sırrı da yoktur.
Oda işini genellikle altıda bitirir ama bu sefer neredeyse sekize kadar kaldı. Arşiv kayıtlarını karıştırmak, fotoğraf raporlarını incelemek, olay yeri raporlarını yeniden okumak, efsanevi Double Black'in işin içinde olduğunu gösteriyor. ama sonunda onu da dosyaya geri koydu.
"Hâlâ bu davayı mı düşünüyorsun?" diye sordu Ango, eşikte kaskatı kesilerek. Vay canına, Oda onun geldiğini fark etmedi bile. "Bundan sıkılmadın mı? Neredeyse altı yıl oldu."
Oda belirsiz bir şekilde omuz silkti. Düşündüğünden değil... Sadece Nakajima'nın merakı, uzun zaman önce açtığını düşündüğü eski bir yarayı harekete geçirmişti.
Belki de hiç yara değildi. Sadece...
Duygular?
"Bunu neden yaptıklarını düşünüyorsun?" diye sordu Ango, kısa bir sessizliğin ardından.
Oda tekrar omuz silkti. Bu soruyu kendine defalarca sormuştu ve hep aynı sonuca vardı. Diğer insanların ölümü tercih etmelerini hiçbir zaman anlamamıştı ama bazı insanlar için ölümün esaret altında yaşamaktan daha iyi olduğunu kabul etmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
𝑰𝒏𝒈𝒍𝒐𝒖𝒓𝒊𝒐𝒖𝒔 𝑩𝒂𝒔𝒕𝒆𝒓𝒅𝒔 | 𝑺𝒐𝒖𝒌𝒐𝒌𝒖
FanfictionTokyo Polis Departmanında kıdemli bir memur olan Sakunosuke Oda'nın yapması gereken çok şey var. Yıllık bir rapor, bitmemiş bir iş ve merakı sınır tanımayan Nakajima Atsushi adında yeni bir stajyer. Geçmişteki sürükleyici olaylar Nakajima'yı heyecan...