7. Dubbelzinnig

373 17 1
                                    

Claudia
Het lege papier begint me steeds erger te frustreren. Het verhaal schreef zichzelf tot nu toe, maar nu is dat anders. De woorden lijken maar niet te verschijnen en het papier blijft leeg. Ik weet echt wel wat ik moet schrijven, maar hoe?

Hun vakantie loopt ten einde en Charlene hoopt vurig dat ze met Kodi door kan gaan, alleen Kodi heeft hele andere plannen. Hij gaat haar ghosten, waarna Charlene gebroken achter blijft.

En dat is net het stuk waar mijn hoofd staakt. Ik weet niet wat daarna gaat gebeuren. Komt het goed of niet? Dit is niet het einde, want een jaar later verschijnt Kodi ineens ongewild weer terug in haar leven.

Ik zucht diep uit. Fuck, ik moet dit echt gaan schrijven, anders haal ik de deadline niet.

De vakantie is voorbij en ik pak mijn koffers weer in.

Meteen verwijder ik de zin weer.

Mijn koffers worden ingepakt, terwijl de top 50 op een box wordt afgespeeld.

Dat klinkt al beter, Claudia.

Ik ben bijna klaar, als de deurbel hard door het appartement klinkt. Larissa trekt een sprintje naar de deur, waarna ik al snel mijn naam hoor. Ik sta op en ik loop naar de deur, waar ik oog en oog kom te staan met Kodi. Ik glimlach en trek hem meteen in een knuffel.

"We houden contact, toch?" Fluistert hij in mijn oor. Ik knik meteen, "tuurlijk." "Gelukkig." Hij houdt me even steviger vast, voor hij wegtrekt. "Mijn maten en ik gaan weer weg, dus ik wilde gewoon even afscheid nemen," zegt hij, waarna hij zichzelf lijkt te verbeteren, "tijdelijk afscheid, natuurlijk." "Ik zie je snel, ja?" Zeg ik, waarop hij knikt. Hij pakt mijn wang vast en voorzichtig brengt hij zijn hoofd dichter naar die van mij. Hij drukt zijn lippen op die van mij en meteen probeer ik er optimaal van te genieten, nu ik dit een poosje moet missen.

"Ik zie je nog, lieve Char," zegt hij, waarna hij weer terugloopt naar zijn eigen appartement.

De tranen stromen me over mijn wangen heen bij deze herinnering. Hij had niet gelogen toen hij dat zei, maar de manier waarop had ik niet verwacht. Bizar hoe zo'n boodschap zo dubbelzinnig kan zijn.

Twee maanden later

'Ik zie je nog, lieve Char."

Die woorden spoken haast continu door mijn hoofd.

Leugens, allemaal leugens.

Kodi heeft na zijn vertrek niks meer laten horen. Al mijn appjes staan op ongelezen en mijn belletjes blijven onbeantwoord.

Godver, wat heb ik me in hem vergist.

Ik klap mijn laptop net iets te hard dicht. Ik mag hopen voor Koen dat ik hem niet tegenkom vandaag, want ik ben er helemaal klaar mee.

Koen de Klootzak.

Verleden tijd | KoenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu