Claudia
Mijn rode jurk met een wit bloemenpatroon heb ik vandaag uit de kast getrokken, want mijn huisgenoten en ik geven vandaag een feestje, of nou ja, zij hebben mensen uitgenodigd en ik zie het allemaal wel. Deze jurk is inmiddels een jurk voor speciale gelegenheden, sinds ik hem aanhad bij mijn diplomering en een dagje weg met vriendinnen die ik amper zie. Samen met June sta ik in de woonkamer te kletsen, terwijl felle lampen en harde muziek bij ons naar binnen dringt."Ken je het grote mysterie al?" Vraagt June na een aantal drankjes. Ik schud mijn hoofd, terwijl ik haar nieuwsgierig aankijk. "Matthy en Milo, geruchten gaan rond dat hun een relatie zouden hebben of in ieder geval af en toe seks zouden hebben," zegt ze wat zachter, zodat alleen ik het kan horen, en ze wijst naar de twee jongens. Ergens zie ik het wel gebeuren. Beide hebben ze redelijk wat drank op en Milo heeft zijn arm losjes om Matthy heen geslagen. Ik moet die twee echt goed in de gaten gaan houden.
"Ik zie het wel," grinnik ik zachtjes terug. "Ja toch?" Lacht June enthousiast over het feit dat ik het eens ben met de theorie. Matthy luistert aandachtig naar het verhaal dat Milo aan Koen vertelt en een glimlach is op zijn gezicht te herkennen. Het ziet er niet uit alsof ze elkaar nu meteen gaan aflebberen, maar in de slaapkamer zal er vast meer gebeuren.
Koen ziet ons beide kijken en steekt zijn hand op om te zwaaien, waarna ook Milo en Matthy omkijken. Enthousiast wuift Milo ons naar hen toe, waarop June me naar ze toe trekt. Kut zooi, nu moet ik sociaal gaan doen met de persoon die ik wilde ontwijken.
We worden enthousiast begroet door de drie heren, waardoor het me meteen opvalt dat Koen naar me toe probeert te trekken. Het feit dat ik aan de rechterkant naast hem zit, is niet in mijn voordeel, wat hij al snel door lijkt te hebben. Hij leunt zijn rechterarm op de rugleuning van de bank, waardoor zijn hand mijn schouder net niet raakt. "Subtiel hoor," knipoogt Milo, die tegenover ons zit, nog steeds met zijn arm om Matthy heen geslagen, en dus meteen door heeft wat Koen aan het proberen is. Koen haalt zijn schouders op. "Ik weet van niks," lacht hij, "maar goed. Wie zou jij doen dan?"
Ik barst in lachen uit, net zoals June, die net zoals mij ook een verwarde blik op haar gezicht heeft staan. "Ik vertelde wie ik uit mijn klas zou doen, dus nu stel ik de vraag terug aan Milo," legt Koen uit, waarna we beide begrijpend knikken. "Ik- Nee wacht, nu moet ik even denken hoor," begint Milo. Hij begint te staren tijdens het nadenken en zijn hand gaat, ik gok onbewust, naar Matthy's haar om erdoor te kriebelen. "Ik denk Julia, man. Bruin haar, klein, blauwe ogen, beetje sportschool type." "Is dat die ene chickie die wel eens kantine staat?" Vraagt Matthy. De twee zitten niet op dezelfde opleiding, maar wel in hetzelfde gebouw, waardoor ze dit meisje schijnbaar allebei kennen. "Ja, ja!" Roept Milo, die schijnbaar enthousiast is over het feit dat Matthy het meisje ook kent.
Later die avond sta ik in de keuken drinken in te schenken, als Koen naar me toe loopt. "Hey schoonheid," grijst hij, "je bent wel harder geworden hoor sindsdien. Vorig jaar ging je sneller met me mee." Ik kijk op van mijn drankje, een simpele cola, en ik draai me van hem weg, althans, dat probeer ik. Zijn hand belandt op mijn schouder en houdt me tegen, waardoor er iets in mij knapt. "Laat me gewoon met rust, klootzak!" Voor hij iets terug kan zeggen, loop ik in een rechte lijn naar June en de jongens, Matthy, Milo, Raoul en Robbie, toe; de mensen die ik intussen mijn vrienden mag noemen. Raoul en Robbie heb ik pas deze avond leren kennen, doordat het vrienden zijn van Matthy en Milo.
"Wat heb je gezegd tegen Koen?" Lacht Robbie verbaast als ik bij ze ga zitten. Ik grinnik, "dat hij me met rust moest laten en dat hij een klootzak is." June steekt haar hand op en lachend geef ik haar een high five, voor ik iets in haar oor fluister: "Ik haat Koen!"
JE LEEST
Verleden tijd | Koen
Hayran KurguClaudia staat op het punt een nieuw hoofdstuk in haar leven te beginnen. Een hoofdstuk met een nieuwe studie, een nieuwe woonplaats en nieuwe vrienden. Genoeg om je druk over te maken, zou je zeggen, maar niets is minder waar. Koen woont al een tij...