~INNOKAS TÄTI JA JUTTELUA SERKUN KANSSA~

3.2K 142 11
                                    

Matkaa Kaliforniaan on jäljellä enää tunti.
Vietämme koko kesän tätimme luona heidän uudessa talossa.
Äitini on syntynyt Amerikassa ja vaarini on amerikkalainen, mutta puhuu sujuvaa suomea samoin kuin äitini ja tätini.
"Laskeudumme pian Kaliforniaan. Kiinnittäkää tyrvavyöt" naisen ääni kaijuttimista kuulutti suomeksi ja perään englanniksi.
Koneen laskeudutua haahuilemme lentokentällä laukkujemme kanssa.
Huomaan vaaleahiuksisen naisen juoksevan meitä kohti.
"Oi! Tulittehan te!" Hän sanoo ja rutistaa meitä.
"Ihana nähdä sinuakin" äiti sanoo halaten vielä siskoaan.
"Tulkaa Axel kokkasi lasten kanssa ruokaa" tätini Jenny intoilee.
Istahdamme mustaan avoautoon ja Jenny vie meidät talolleen
~~~~
"He tulivat!" Axel kuiskaa kovaan ääneen.
Pian keittiöstä pujahtaa vaalea hiuksinen minun ikäiseni vaalea tyttö.
"Sara!" Hän kiljaisee ja syöksyy halaamaan minua.
"Moi vaan sullekki Jess" naurahdan ja halaan tyttöä takaisin.
"Jessie on luvannut esitellä sinut kavereilleen ja kaupunkia" Jenny sanoo ja viittoo meidät keittiöön.
~~~
Istun Jessien kanssa heidän parvekkeella juttelemassa limsalasien ja herkkujen kanssa.
"Millasii suomalaset pojat on?" Serkkuni kysyy.
"Jotku on ihan hyvännäkösiä ja kivoja, mut suurin osa on nörttejä ja tosi ärsyttäviä" vastaan ja työnnän poppareita suuhuni.
"Entäs täällä?" Minä kysäisen vuorostaan Jessiltä.
"Tääl kaikkk hyvännäköset jätkät on varattuja tai sitten en oo niitten tyyppiä. Osa sit roikkuu ja kinuaa ulos" hän kertoo.
Ei ihmekkään, että pojat roikkuu hänessä.
Jess on nätti ja päätä pidempi kuin minä.
Tytöllä on kauniin vaaleat suorat hiukset, kun taas minulla tummemat luonnonkiharat.
Jessillä on harmahtavat kauniit silmät, mutta minulla todella ruskeat. Silmät ovat ainoa asia joista pidän itsessäni.
Suomessakin on kyllä yksi poika joka kävelee perässäni ja kinuaa minua treffeille hänen kanssaan.
Mutta en ole kiinnostunut hänestä vaan yhdestä toisesta.
Olen sanonut sen hänelle mutta ei hän tietenkään usko.
Jatkamme juttellua puoleen yöhön. Huomenna tapaisin Jessin kavereita.

Eka luku ois nyt täs. Jatkan myös sitä Lonely tarinaa varmaan tänään myös.

~SUMMER IN CALIFORNIA~Where stories live. Discover now