Tahun 2008,tercetuslah pergaduhan besar antara Tengku Adry dan Dato Zarith.Kedua duanya enggan bekerjasama dalam projek utama yang patut dirasmikan pada hari itu.Malangnya,Dato Zarith angkuh dengan kekayaannya sendiri,hingga tercetuslah pergaduhan menumpahkan darah.
Adrian yang masih 13 tahun hanya melihat apa yang terjadi.Sambil mencari cari dimana Dheo Mikael.
"Stay here,Adrian.Pastikan kamu hidup"
Perasaan takut remaja itu membuak buak.Mana tidaknya,dia harus hidup.Dia bukanlah sekuat adiknya Dheo,kekuatannya cuma senipis kertas.Dia cuma bergantung hidup pada tiang rumahnya.Bagaimana jika itu kali terakhir dia melihat Tengku Adry?
"Daddy,will you comeback?Adrian takut."
"No need to be scared,you're strong"
Menatap matanya dengan lama,Tengku terus bergegas dari situ.Tinggal lah Adrian yang ketakutan.Tapi dia cuba untuk rasa berani.Dia menangis.Kali ini,menangis yang meraung kerana ramai yang mati di depan matanya.Trauma yang takkan dia lupa sampai bila bila.
Tak lama selepas itu,keadaan mula aman.Adrian berdiri,melihat ramai yang mati.Darah darah memenuhi semua kawasan itu.Adrian tercari cari ayahnya.
"Daddy!"
"Daddy,bangun!"
"Bangunn!"
Terlihat jelas,Tengku Adry meninggalkan anaknya disaat Adrian berumur 13 tahun.Sakit rasanya.Bila hidup Adrian kini berubah sepenuhnya.Dia bukan lagi Adrian yang lemah,takut.Tapi berani.
"Grazie,Daddy"
"Incidente,"-Adrian
10 Tahun Kemudian.
Tidak cukup dengan apa yang berlaku,George cuba menyerang hendap terhadap ibunya.
"Alpha!what are you doing?"-Adrian bengang.
" s-sorry capo..kami tak sengaja"
"Its easy to you guys say tak sengaja.Kalau mak aku mati,siapa yang nak tanggung?korang tahukan kerja kita bahaya?"-Fikirannya berkecamuk,dia terduduk.
"Enough,please..leave me alone,for a while"-Adrian
Dheo datang bersama pakaiannya yang sudah di basahi darah.
"Relaks Adrian,kalau kau tak tenang..sampai bila nak marah?"-Dheo
"Sibuklah kau,apa yg kau tahu?cuma menyibukkan diri dengan Sara kau tu je"
Dengan alatan yang ada,Dheo cuba merawat kakinya yang tertusuk pisau.
"Aku buat kerja aku lah Adrian.KAu fikir aku goyang kaki?
"Adik macam kau baik mati.Daddy mati dulu,kau langsung takde."
"Sial! Kau ungkit pula?"
"Biar kau sedar diri.Bukan riak je"
Dheo kemudian bergerak dari situ.
Adrian tersenyum sinis,rasa tidak sabar ingin bertembung dengan musuh.Selepas itu,seluruh kawasan Edinburgh itu akan menjadi miliknya.
SKIP
YOU ARE READING
𝓐𝓭𝓻𝓲𝓪𝓷 𝓜𝓲𝓴𝓪𝓮𝓵 [COMPLETE]
Romance𝐓𝐡𝐢𝐬 𝐢𝐬 𝐀𝐝𝐫𝐢𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥.𝐂𝐨𝐝𝐞 𝐨𝐧𝐞,𝐜𝐡𝐚𝐫𝐥𝐢𝐞. "𝐢𝐭𝐬 𝐚𝐥𝐥 𝐥𝐢𝐞𝐬,𝐝𝐚𝐫𝐥𝐢𝐧𝐠"-𝐀𝐝𝐫𝐢𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥 " 𝐲𝐨𝐮 𝐬𝐡𝐨𝐮𝐥𝐝𝐧'𝐭 𝐭𝐚𝐤𝐞 𝐡𝐞𝐫,𝐃𝐡𝐞𝐨" "𝐈 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐲𝐨𝐮 𝐀𝐦𝐞𝐥𝐢𝐚 𝐂𝐚𝐬𝐬𝐚𝐧𝐝𝐫𝐚"-𝐀𝐝�...