Keadaan hotel terlalu riuh hingga Adrian sendiri terlepas pandang dengan Amelia yang berada di belakangnya.
Perlahan lahan dia mencekup leher lelaki yang berada di situ.Amelia bertindak sekali.Tapi dia perlu ikut Adrian dengan pantas.Satu persatu orang mati dengan senyap senyap.
"This time Amelia,hold my hand"
"Haram,Adrian"
"Take ur hijab.Now"
Amelia ambil kain hujung tudungnya berlapis dengan tangan dan memegang tangan Adrian yang kasar.Parut besarnya turut ada.
"Run!"
Mereka berdua berlari sebelum terkena tembakan yang dilepaskan oleh wanita semalam yang Jane katakan.Macam apa yang Adrian katakan,
"Aku jadi mafia bukan sebab jahat,tapi bijak"
Ya,dia seorang yang bijak.Tiada sesiapa yang boleh tandingi dia walau George sekalipun.
"Strategi aku,hanya aku saja pandai ubah.Orang lain takkan tahu"-Kata Adrian pada Amelia.
Sejujurnya,Amelia berasa selamat apabila bersama Adrian,Walaupun benci terhadap dia kerana kejadian semalam.Tapi,benar benar rasa selamat dan tak terlalu risau.
" kenapa kau pandang aku macam tu?"-Adrian
"err takde apa."
"Sekarang,aku kena move ke sana.Kau tunggu sini.Bila aku kata muoviti ora,kau gerak"
"A-apa tu?"
"Gerak sekarang"
Amelia terus begerak.Adrian terkejut,dia bukan katakan suruh bergerak.Tapi dia menyatakan maksud muoviti ora itu.
Dengan kepantasan,dia menarik tangan Amelia yang berada di separuh jalan.Terkenalah peluru pada badan Adrian.
"Argh!"
SKIP
"Adrian..sorry,saya taktahu yang awak cakap bahasa Itali.awak okey tak?"
"Benda kecil,kau takyah risau.Sikit je ni,aku nak rehat"-Selesai doktor membalut lukanya,Adrian dibaringkan seketika.Terlelaplah dia di atas katil itu.
" Puan isteri Adrian ya?"-Doktor
"Er..." -lidah Amelia terkelu.apa yang dia ingin katakan?
"Jangan bagi dia keluar dari rumah untuk dua hari.Sekarang dia masih belum boleh buat kerja,peluru yang saya keluarkan tu hampir ii saja terkena pada saraf tunjang.Jaga suami puan ye"-Sambung doktor itu lagi.
Adrian terdengar.Dia tersenyum kecil melihat Amelia yang gelabah taktahu ingin kata apa.Bila Amelia pandang ke arahnya,terus pura pura tidur.
"Tak pasal pasal pembantu awak jadi isteri pulak"-Katanya sambil memicit dahi.
Adrian hanya diam.Tersengih sengih itu adalah juga.Tapi tetap diam.Manakala Amelia terasa gembira dalam hati.'SUAMI'
HAHAHAHAHAH
SKIP
"Luth,betul Adrian selamat dekat sana?"-kata ibu Adrian
"aunty,Luth kenal dia macam mana..dia boleh jaga diri.Cuma Dheo yang saya risau,takut dia buat apa apa dekat Adrian.But saya yakin,dia boleh jaga diri"-kata luth bagi meyakinkannya.
" Adrian dan Dheo sajalah harapan aunty.Tapi,Dheo bukanlah seorang anak yang aunty banggakan.Dia punca segala galanya."
"Nak buat macam mana,takdir.Kalau tak terima,kita yang berdosa"-Luth.
YOU ARE READING
𝓐𝓭𝓻𝓲𝓪𝓷 𝓜𝓲𝓴𝓪𝓮𝓵 [COMPLETE]
Romance𝐓𝐡𝐢𝐬 𝐢𝐬 𝐀𝐝𝐫𝐢𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥.𝐂𝐨𝐝𝐞 𝐨𝐧𝐞,𝐜𝐡𝐚𝐫𝐥𝐢𝐞. "𝐢𝐭𝐬 𝐚𝐥𝐥 𝐥𝐢𝐞𝐬,𝐝𝐚𝐫𝐥𝐢𝐧𝐠"-𝐀𝐝𝐫𝐢𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥 " 𝐲𝐨𝐮 𝐬𝐡𝐨𝐮𝐥𝐝𝐧'𝐭 𝐭𝐚𝐤𝐞 𝐡𝐞𝐫,𝐃𝐡𝐞𝐨" "𝐈 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐲𝐨𝐮 𝐀𝐦𝐞𝐥𝐢𝐚 𝐂𝐚𝐬𝐬𝐚𝐧𝐝𝐫𝐚"-𝐀𝐝�...