"Cassandra"-Adrian
Cahaya terlalu terang,Amelia menggosok gosok kelopak matanya.
" saya dekat mana?"
"Malaysia,Amelia"
Huh?hairannya.
"Banyak benda jadi,cuma kau je yang tak ingat"
"Adrian,sumpah saya tak faham."-Dia mencabut segala wayar pada tangannya.
"Amelia Cassandra!"
"Listen,i can explain this..but not now"-Adrian
" Tolong Adrian,saya tak ingat..tolong"-Rayunya.
"Seumur hidup aku,tak pernah lagi aku menangis sebab perempuan.Kecuali kau Amelia"-Adrian tunduk.
Aku dah bersumpah dengan diri aku sendiri,untuk tidak balik ke sana lagi.Aku dah cukup trauma.
" kau duduk,aku ceritakan semua"-Adrian.
23 Mei
"zain,pack semua benda.emergency!"
"hah?bukan ke kita kena duduk sini 4 bulan?"
"sekarang george dengan dheo buat kerja gila,diorang nak amelia.so that diorang boleh kaya.Kau tolong dengar cakap aku je sekarang ni,please Zain."-bebelnya sambil mengemas pistolnya.
"Capo,mana Amelia?"
"ya allah..Amelia!"-dia bergegas berlari keluar dan mencari gadis itu.
Sekumpulan lelaki sedang berkumpul,Adrian berasa was was.Dia menanggalkan blazer,mendekati mereka.
"who are you guys?"-Adrian
"well...he is here,Dheo"-George memandang tajam pada Adrian.
"what do you want?Amelia just for me.and always be mine..Dheo"
"aku suka jawapan kau,Adrian.Lebih meyakinkan aku untuk dapatkan Amelia.See you again,abang"-Dheo melarikan diri membawa amelia bersama.Tetapi Amelia dalam keadaan tidak sedarkan diri.
"sial!"
Adrian mengejarnya.tak lama selepas itu,Dheo hilang dari pandangan Adrian.Dia berhenti,sunyi dan sepi.
"ADRIAN!!!"
Jeritan yang halus,tapi dia cukup peka dengan suara itu.Suara Amelia Cassandra.
Adrian mencuba untuk sedarkan Amelia,tapi segalanya hilang sekelip mata.Tiada sebarang respon.
"racun?Dheo kau bagi dia racun!"-tanpa membuang masa,dia mendukung Amelia secara bridal style,berlari sepantas yang mungkin agar Amelia dapat diselamatkan.aku menangis,kau tak tahu Amelia.Kau cuma tertutup mata.Mengalir airmata aku,jatuh ke atas pipi kau.Cuma kau saja tak sedar.Ya,itulah airmata sebenar aku Amelia.
Macam macam aku hadap masa aku lari,ada yang tembak aku.ada yang pukul aku Amelia.Sampai tak terdaya aku nak angkut kau lagi.tapi,demi kau,aku sanggup.Aku teruskan berlari.berdarah darah kaki aku,otot otot aku dah mula kecut.Tapi kau masih terpejam.Aku kecewa kalau engkau mati Cassandra.
Aku dapatkan kereta,dari situlah aku tak dapat rasakan lagi kaki dan tangan aku.bagai hilang semuanya.
"tolong...selamatkan Amelia.Pergi hospital!"
Semua kedai yang ada radio mula bersiaran.berita tentang Adrian dan Amelia mula tersebar.Dia terbaring lemah,matanya tak mampu nak bukak lagi.sumpah,aku penat.
Aku sedar sedar,kita dah kat Malaysia,Amelia.aku sedar,kau masih tidur.Keadaan kau masa tu cuma 50/50.Lepas apa yang kita dah buat kat sana,kita lawan sama sama,kita luka sama sama.Kau sanggup penuhi syarat bodoh aku ni Amelia sampai aku abaikan keselamatan kau.Sampai aku lupa aku cintakan kau Amelia.Aku cintakan kau sangat sangat.
Kau dah berjaya buat aku lupa apa yang terjadi dulu.Kau buat aku makin sayang dekat kau.sebab apa?sebab kau tunjuk semua itu dekat sana.Aku penat jatuhkan musuh,kau tolong aku.even kau penat Amelia.Kau lagi kaya,tapi tak memandang rendah macam ayah kau.sungguh,aku tak pernah lemah selemahnya disaat ini.selalunya akulah terpaling kuat.
Hari ini,hari ke 99.Berbaki 21 hari.
"perkenalkan,ini team aku.Charlie dan alpha"
"aku tak bawak dorang haritu,sebab diorang kena jaga tempat aku.dan mak aku"-Adrian
"kita dah bertarung separuh nyawa.George dah kena tangkap.sekarang,kau fokus terhadap diri kau"
SKIP
Hari ke-100
Tampak di wajah Adrian begitu kepenatan.10 hari di menunggu Amelia untuk bangun.Kadang dia tak tidur demi melihat Amelia membuka mata.
"Kenapa awak nampak lain sangat Adrian?"
"Lain?apa yang lain?aku sama je"
"I know..but,muka awak nampak pucat"-jelas sekali Amelia menunjukkan rasa risaunya.
Adrian bersandar pada kerusi.
" cakaplah..awak okey ke tak?"-Amelia bangkit dari duduknya,dia mendekatkan jaraknya dengan Adrian.Lelaki itu memang suka bergurau dengannya.
"Cassandra,aku akan pertahankan kau"-Jawabnya dengan nada yang semakin perlahan.
"Huh?what do you mean Adrian..say something!"-Dia nangis.
Amelia membelek belek baju bajunya,tiada apa yang berlaku.Tapi,dia dapat merasakan cecair yang keluar dari bawah.Kakinya benar benar merasakan itu darah.
" A-adrian!..tangan awak!"
Malangnya,keadaan hospital sunyi.Tiada sesiapa pun yang berada di dalam bilik kecuali mereka berdua.Amelia mengoyakkan hujung kain,membalut luka pada tangan Adrian.Habis muka Adrian menjadi pucat.
"resistere..Adrian,saya ada di sini"-Dengan kudrat yang lemah,dia sanggup keluar mencari seseorang.Dia tak mampu nak rawat Adrian.
" Doktor,tolong..Adrian berdarah doktor"
Nasib baik,ada yang kerja lebih masa.Amelia berasa lega sebentar,Adrian dapat di rawat walaupun sudah pukul 4 pagi.
Dia membuka mata.
"Aku cuma nak selamatkan kau.Aku bertindak dengan terburu buru semata mata selamatkan kau.Dheo datang,muka dia marah dengan aku.Dia nak tembak kau,tapi aku jadi halangan untuk kau.End up,aku menderita sakit sendiri.Aku taknak bagitahu orang.Aku nak jaga kau.Itu je"-Jelasnya tanpa berhenti bercakap.
"Adrian..awak ada di sisi saya dah cukup,tak perlu selamatkan saya."
"Takkan kau nak aku mati jiwa?kau suka ke aku takde jiwa?aku bunuh orang,aku jadi kaki perempuan,aku mabuk.Aku dah kalah dengan cinta.Kau menang,Amelia"
"Apa yang saya buat sampai awak jatuh cinta pada saya sedalam dalamnya?"
"Kau nak tahu jawapannya?"-Pandang Adrian dengan penuh rasa ikhlas.
" ya.Saya nak tahu"
Adrian memberi keychain yang keadaannya sudah kotor,ada kesan darahnya.Tapi masih lagi dia simpan.
"Awak tak buang benda ni?eugh"-Amelia terkedu.
" Sebab sayanglah aku simpan,Amelia"
"𝐓𝐞 𝐚𝐦𝐨,𝐀𝐦𝐞𝐥𝐢𝐚 𝐂𝐚𝐬𝐬𝐚𝐧𝐝𝐫𝐚"
YOU ARE READING
𝓐𝓭𝓻𝓲𝓪𝓷 𝓜𝓲𝓴𝓪𝓮𝓵 [COMPLETE]
Romance𝐓𝐡𝐢𝐬 𝐢𝐬 𝐀𝐝𝐫𝐢𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥.𝐂𝐨𝐝𝐞 𝐨𝐧𝐞,𝐜𝐡𝐚𝐫𝐥𝐢𝐞. "𝐢𝐭𝐬 𝐚𝐥𝐥 𝐥𝐢𝐞𝐬,𝐝𝐚𝐫𝐥𝐢𝐧𝐠"-𝐀𝐝𝐫𝐢𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥 " 𝐲𝐨𝐮 𝐬𝐡𝐨𝐮𝐥𝐝𝐧'𝐭 𝐭𝐚𝐤𝐞 𝐡𝐞𝐫,𝐃𝐡𝐞𝐨" "𝐈 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐲𝐨𝐮 𝐀𝐦𝐞𝐥𝐢𝐚 𝐂𝐚𝐬𝐬𝐚𝐧𝐝𝐫𝐚"-𝐀𝐝�...