"Code two! Code two!"
"Capo,here.."
"I come,wait alpha"
Rambut lelaki tua itu ditarik sekuatnya,dengan berpeluh peluh,Adrian mendekatkan mukanya.
"Lim,berapa kali nak bagitahu?If you have problem with us,tell us Lim.Bukan senyap macam pengecut"-Adrian
"Nampak saja tua,tapi perangai macam tak matang.Kalini,kau masih bernasib baik."
"Alpha,Rizqi!,hantar dia ke balai"-Adrian
" ibu..ya pasal ibu"-Adrian dengan pantas mengambil telefon.
92 missed call by Amelia Cassandra
Dia berdebar debar,takut apa yang akan terjadi.
"Cassandra,what happen to my mom?"
"Adrian,ibu awak dah takda."-Dia dapat mendengar tangisan Amelia.
Jatuh iPhone ditangan Adrian,dia berlari ke arah kereta.Memandu dengan selaju yang mungkin.
" ibu..jangan tinggalkan Adrian ibu..hiks,tolong ibu"-Tidak pernah dia lemah sebegini.
SKIP
Amelia setia menunggu,datanglah Adrian yang gelabah.
"Adrian!.."
"M-mana ibu?dia masih hidup kan?"
"Ibu awak dalam perjalanan ke surau.Saya uruskan surat kematian dia Adrian"-Katanya dalam nada perlahan.
Lututnya lemah,rasa tidak berdaya lagi.Dia jatuh.
" Saya ada sentiasa dengan awak Adrian.Saya akan sentiasa ada"-Dia mengelap tangisan Adrian yang tidak berbunyi.Hanya airmata yang keluar.
SKIP
"Adrian mana?"
"Dia dalam bilik,aku dah bagi dia rehat"-Amelia bersandar.
" kau dah terima lamaran tu?"-Luth
Amelia mengeluarkan bekas cincin yang Adrian berikan padanya.
"Pastikan kau betul betul rasa yakin pada cinta Adrian.Kalau tidak,sia sia saja effort dia pada kau"-Luth
" Aku nak jaga dia,Luth.Aku nak jadi teman hidup dia,tua bersama dengan dia"-Amelia merenung cincin.
"Banyak perkara jadi antara kitorang yang membuatkan aku cintakan Adrian.Cuma ego aku yang buat aku ketepikan lelaki ni.Padahal,cintanya setulus hati"-Terangnya lagi.
Luth menjadi saksi,bahawa Amelia menerima lamaran Adrian.Dia terus pakai cincin itu.
Luth hanya tersenyum,lepas ini..Adrian akan terubat hatinya kerana miliki wanita terbaik seperti Amelia Cassandra.
SKIP
Genap 120 hari.
Dia melihat jari Amelia ada cincin yang dia beri padanya.
"K-kau terima?"
"Terima apa?"-Senyumnya.
" tu,cincin tu..kau terima?"-dia masih ulang perkataan itu.
"Ya,saya terima Adrian"
"Seriously?"-Dia sedikit saja lagi ingin gembira.
" iyee Adrian Mikael"
"Thank you,sunflower."
"Saya akan jaga awak Adrian,mungkin saya tak se'perfect' ibu awak.Tapi saya cuba"-Katanya.
" Kau buat macam ni pun,dah cukup..sayang"-Pandangannya cukup tajam,hingga Amelia sendiri terpukau.
"Aku,Adrian Mikael.Berjanji yang akan sentiasa jaga Amelia Cassandra.Sampai akhir hayat aku"-Adrian
YOU ARE READING
𝓐𝓭𝓻𝓲𝓪𝓷 𝓜𝓲𝓴𝓪𝓮𝓵 [COMPLETE]
Romance𝐓𝐡𝐢𝐬 𝐢𝐬 𝐀𝐝𝐫𝐢𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥.𝐂𝐨𝐝𝐞 𝐨𝐧𝐞,𝐜𝐡𝐚𝐫𝐥𝐢𝐞. "𝐢𝐭𝐬 𝐚𝐥𝐥 𝐥𝐢𝐞𝐬,𝐝𝐚𝐫𝐥𝐢𝐧𝐠"-𝐀𝐝𝐫𝐢𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥 " 𝐲𝐨𝐮 𝐬𝐡𝐨𝐮𝐥𝐝𝐧'𝐭 𝐭𝐚𝐤𝐞 𝐡𝐞𝐫,𝐃𝐡𝐞𝐨" "𝐈 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐲𝐨𝐮 𝐀𝐦𝐞𝐥𝐢𝐚 𝐂𝐚𝐬𝐬𝐚𝐧𝐝𝐫𝐚"-𝐀𝐝�...