𝓐𝓭𝓻𝓲𝓪𝓷 𝓜𝓲𝓴𝓪𝓮𝓵

140 8 0
                                    

Niat aku,nak balas dendam kat kau Amelia.AKu nak seksa kau sepanjang aku bersama kau.Sebab itu aku letakkan syarat 120 hari bersama aku.

Tapi,ada benda yang menyedarkan aku.Tentang kau dan diri kau.Kau sangat lain,lain daripada apa yang aku lihat pada seorang wanita.Wanita ini membuatkan aku sedar nilainya mahal.Melihat kesungguhan engkau dengar kata kata aku,rasa menyesal.

Sebab aku bukan yang berkuasa.Aku tak layak arahkan kau buat itu ini.Aku selaku ketepikan keselamatan kau.Padahal aku boleh je ingat.AKu saja tinggalkan kau dalam bangunan tu,sebab kau pandai lawan.Rupanya tak,Zain bawak kau balik dengan berdarah darah.

Aku rasa kesal.Rasa bersalah lagilah jangan cakap,setiap sudut hati ni penuh rasa rendah hati kat kau.Tiba tiba hilang rasa kuat diri aku.Aku lupa niat sebenar aku pada kau.Sebab rasa ni kuat sangat.Dato Zarith Azfar dah seksa ayah aku.Tapi anak dia langsung tak nampak peribadi macam ayah dia.

Baju yang ada kesan coffee tu masih aku simpan.Aku tak basuh.Sebab coffee yang kau beli tu memang kesukaan aku.Nota yang jatuh dari beg kau menginsafkan aku.Nota itu menceritakan bagaimana kau hidup dengan aset ayah kau tanpa kebahagiaan sebenar.

Duit bukan segalanya.

Dengan itu,aku ada niat untuk bahagiakan kau dengan cara aku menerima secara perlahan lahan bahawa kau hanyalah seorang wanita dan tiada salahnya.Wanita adalah wanita.Kau dan ayah kau,tiada kena mengena.Aku salah anggap.

Keychain tu kau bagi masa tempat tengah huru hara.Aku kata aku nak buang,sebab aku pembenci keychain.Lepas aku tengok keychain tu,aku simpan.

"The real happiness is people besides you"

Ayat tu buat aku bukak mata.Aku tahu masa tu kau bencikan aku.At the same time im your crush.

Aku takkan boleh ingat semuanya.Sebab aku bermasalah dengan kepala aku sendiri.

Kau tak pernah tahu tentang dheo.Dia adik aku.kau takkan pernah tahu muka dia.Sebab dia tutup.

Masa aku 10 tahun,Dheo tolak aku dari tingkat 2 rumah aku sendiri.Yes im coma for 2 months.AKu ada masalah untuk ingat sesuatu.sejak dari itu ayah aku bencikan Dheo,dia pun jadilah orang yang senget.

Sejujurnya,aku seorang mafia yang lemah Amelia.Sebab aku tak buat apa apa masa orang sengsara meminta pertolongan aku.Aku tak boleh keluar,sebab nanti aku rasa sakit sangat.

Masih ada beribu riban orang macam kau Amelia.Tapi diri kau takkan sama dengan dorang.

They is they.

Amelia Cassandra is Amelia Cassandra.

You're my sunflower.You make me trust with love.You just showed the truth love without feel it.Its beautiful sayang.Very very beautiful.Im just,shocked with this.

I'll treat you better,than others.I can heal you from trauma that you have been through a years from ur fathers.You suffer alone,now..with Adrian Mikael.

Tapi,bagi aku masa untuk membuka hati ini.Sepenuhnya untuk kau,tunggu ya sayang?

Kata kata Adrian tadi mengalirkan air mata Amelia.Dia terpegun.

"Adrian..you did the best for everyone.Trust me" -Amelia

"𝐓𝐞 𝐚𝐦𝐨,𝐀𝐦𝐞𝐥𝐢𝐚 𝐂𝐚𝐬𝐬𝐚𝐧𝐝𝐫𝐚"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"𝐓𝐞 𝐚𝐦𝐨,𝐀𝐦𝐞𝐥𝐢𝐚 𝐂𝐚𝐬𝐬𝐚𝐧𝐝𝐫𝐚"

𝓐𝓭𝓻𝓲𝓪𝓷 𝓜𝓲𝓴𝓪𝓮𝓵 [COMPLETE]Where stories live. Discover now