Dia berdiri dengan kelemahan yang ada.Semua tenaganya sudah habis,ini hari ke sembilan dia berada di kampungnya.
"Dheo hantar aku ke sini?"-Hairan,dia masih ingat di mana tempat dia membesar ketika aku berada di Itali untuk bersekolah di sana.
" aku ni bagus sangat ke sampai semua yang aku ada kau cemburu?aku ni,dah kecewakan ramai orang tahu tak Dheo!"-Dia terjatuh.
Mengapa,disaat inilah tubuhnya menggigil kesejukan,lemah selemahnya.
SKIP
"Tuan!kami dah dapat detect mana Adrian"
"Hah dekat mana?"
"Kampung Chemor"
"Huh?why here pula"
"Jam yang Adrian pakai ada gps."
"Gerak gerak! Panggil alpha dan charlie jugak!"-Luth
" korang ke sana,aku ke rumah Adrian."-Luth
SKIP
Bunyi loceng di bunyikan beberapa kali sehingga Dheo terganggu.Lantas dia berlari ke arah pintu.
"Oh,Luth..welcome"-Dheo tersenyum sinis.
" Mana Amelia?"
"Why kau nak sibuk?dia isteri aku."
Mendengar jeritan Amelia di dalam,membuatkan Luth bertindak masuk ke dalam dan di tahan oleh Dheo sendiri.Lehernya di cengkam kuat.
"Kau masuk,aku bunuh kau"-Dheo
" SIAL!"
"APA YANG KAU NAK DHEO!"-Dia menaikkan suaranya.
"Apa yang aku..nak?kau tanya aku?kau sendiri boleh agak apa yang aku nak,kan Luth Zafran!"-Dheo menarik Luth sehingga dia jatuh ke atas lantai.Pistol di acu pada kepala Luth.
"Kau kenal aku lama dah Luth.Tapi soalan bodoh kau jugak kau tanya?"
"Adrian tu abang kau,mana pergi hornat kau pada dia?"-Luth
" Abang?abang apa yang selalu berjaya,tapi tinggalkan adik dia kebelakang?"
"Kau sendiri pilih jalan ni kan! Jangan jadi bodoh,Dheo"
"Bodoh?aku pilih jalan ni supaya daddy aku nampak aku boleh berada sama macam dia.Tapi disebabkan Adrian,aku takde semua tu.Siapa yang bodoh sekarang?"-Dheo
" Kau sedar tak apa yang kau buat sekarang?"-Luth
Amelia berdiri di sebalik pintu,melihat keganasan Dheo terhadap Luth.Dia sudah penat dengan apa yang Dheo lakukan.Ini semua semata mata dendam.
SKIP
Tubuh yang terbaring itu mereka angkat masuk ke dalam kereta,Adrian nampak sangat kurus.Sudah beberapa kali dia dikejutkan,tapi tidak memberikan respon.
Walaubagaimanapun,mereka teruskan perjalanan supaya Adrian boleh diselamatkan lagi.Tak lama selepas itu,dia terbangun sekejap.
"Jane...bawak aku pergi jumpa Amelia"-Lemahnya
" Macam mana kau tahu aku Jane?"
"Kau..spy,jangan ingat aku lupa"-katanya lagi.
"Capo dah lemah sangat..kami akan bawa pergi hospital"-Adrian
" betul,kau alami pendarahan yang banyak dekat kaki ni"-Jane
"Peduli apa aku?aku nak jumpa Amelia!"
Jane menyuruh mereka untuk terus ke rumahnya,dengan syarat dia harus mengepung rumah itu.
SKIP
"Orang yang aku kenal selama ini,hanya Adrian yang paling lemah"-Dheo.
" Huh,merepek"-Luth membalas.
"Kau tak ingat?masa kes seludup senjata besar besaran?dia cuma tercangak tengok orang selesaikan masalah.Dia?"-Dheo
" Kalau kau tak tolak abang kau,dia mesti boleh buat lebih dari kau sangka.Kalau dia bertindak masa tu,mungkin dia akan mati"-Luth
"Baguslah dia mati,tenang hidup aku.Tapi si bodoh tu hidup,celah mana tah nyawa dia letak.Dah koma pun still hidup"-Dheo
" Ini semua tuhan dah tentukan,kau je yang sesat"-Luth
Satu tembakan dilepaskan pada Luth,pada saat ini,Dheo dah banyak bertindak ganas.
"Adrian muncul saja,peluru yang ada pada badan kau akan ada pada Adrian jugak.Kawan kan?kenalah sama..baru syok"-Dheo
" kau..memang betul ii dah gila..Dheo!"-Dia mengerang kesakitan.
Dheo cuma diam,memandang Luth nak taknak,dia masuk ke bilik dan membawa Amelia keluar.
"Korang dua ni,sangatlah menyusahkan aku tau tak?bagi aku bunuh Adrian dengan mudah tak boleh?"-Dheo
" Kalau Adrian mati,kau pun mati Dheo"-Luth.
"Saya takut,Luth..hm"-Amelia
"Jangan takut,Adrian dalam perjalanan.Diorang dah jumpa Adrian."-Luth masih berkata,walaupun sudah terbaring.
BUM! BUM!
Dua peluru,dia lepaskan pada abangnya.Adrian jatuh ke belakang.
" ADRIAN! BANGUN!"-Luth
"See?best kan game ni?"-Dheo masukkan lagi dua butir peluru.Disaat dia acu pistol pada Amelia,cuma satu yang dia dapat lepaskan.
Adrian mendapatkan Dheo dari belakang,satu lagi tembakan terkena pada bahagian dada Adrian.
" Polis polis! Move!"
"A-Adrian..."-Amelia
Amelia berada dalam dakapan Adrian,matanya cuma dapat dibuka separuh.Sakit sangat.
"T-terima kasih,sebab tunggu saya"-Adrian
" Adrian,sakit...saya sakitt"-Amelia menangis.
Adrian tidak dapat menahan air matanya,dia dapat rasakan bahawa dia gagal menjaga Amelia Cassandra.
"Kalau saya hidup,saya bagi awak bunga ya?"-Adrian
Mereka terbaring.Adrian sudah lama terpejam matanya,Amelia pula masih mengejutkan Adrian dengan harapan dia akan bangun.
"Semoga,kisah kita bahagia ya sayang"-Adrian Mikael
" Aku sayang kau bang,aku cuma tak dapat menahan rasa dendam ini.Maafkan aku"-Dheo Mikael.
"Dendam tak membawa apa apa pun Dheo,tapi aku sebagai manusia biasa pasti ada silapnya,jadi aku maafkan kau"-Adrian Mikael
"𝐓𝐞 𝐚𝐦𝐨,𝐀𝐦𝐞𝐥𝐢𝐚 𝐂𝐚𝐬𝐬𝐚𝐧𝐝𝐫𝐚"
YOU ARE READING
𝓐𝓭𝓻𝓲𝓪𝓷 𝓜𝓲𝓴𝓪𝓮𝓵 [COMPLETE]
Romance𝐓𝐡𝐢𝐬 𝐢𝐬 𝐀𝐝𝐫𝐢𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥.𝐂𝐨𝐝𝐞 𝐨𝐧𝐞,𝐜𝐡𝐚𝐫𝐥𝐢𝐞. "𝐢𝐭𝐬 𝐚𝐥𝐥 𝐥𝐢𝐞𝐬,𝐝𝐚𝐫𝐥𝐢𝐧𝐠"-𝐀𝐝𝐫𝐢𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥 " 𝐲𝐨𝐮 𝐬𝐡𝐨𝐮𝐥𝐝𝐧'𝐭 𝐭𝐚𝐤𝐞 𝐡𝐞𝐫,𝐃𝐡𝐞𝐨" "𝐈 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐲𝐨𝐮 𝐀𝐦𝐞𝐥𝐢𝐚 𝐂𝐚𝐬𝐬𝐚𝐧𝐝𝐫𝐚"-𝐀𝐝�...