"Cinta takkan mati jika dihargai" ujar Afiqah menghadap langit malam. Cahaya bulan pada malam ini agak terang. "Jadi, bagaimana dengan cinta mati ? Apakah sang penjuang bakal mendapat peluang tersebut tanpa menghancuri peluang kedua ?"
Tumbler dipegang erat sebelum menyedut coffee starbuks.
"Kau buat apa dekat luar ? Kan angin luar sejuk" ujar Aaron datang dekat. Baru lepas main gym" seluruh badan nya berpeluh. Badan berotot dia nampak sexy.
"Yang u tak pakai baju ni kenapa ?" tanya Afiqah berkembali dengan soalan.
"Aku baru lepas main gym" jawab Aaron duduk di kerusi. Tangan kiri Afiqah dipegang dengan lembut. "Kau takut aku kena culik ?"
"Culik ?"
Aaron angguk kepala.
"Culik dengan siapa ?"
"Perempuan"
Afiqah diam sebentar sambil sedut straw di tumbler. "Kenapa nak takut ? Dia yang lagi takut layan mode anjing u"
Terkejut Aaron mendengar. Biar betul dia samakan aku dengan anjing ? "Kenapa anjing ?"
"Cuba u ingat balik bab 1" Afiqah melangkah masuk ke dalam.
Aaron cuba ingat kembali sambil menyandar. "Oh !!" pada pukul 3 pagi keatas dia akan menjadi agak agresif dengan perempuan tidak kira ahli keluarga ataupun luar. Kalau bilik Tina boleh masuk apatah lagi dengan Afiqah. Sejujurnya dia tidak boleh melawan kekuatan itu melainkan diri mereka mengahwini.
Itupun satu hal lagi. Dia tidak dibenarkan kahwin sampai kerja dia terlaksanakan. "Agak menyusahkan. Sampai bila nak tahan ?"
Aaron masuk ke bilik. Terlihat gadis kecil sedang bersiap-siap untuk tidur. Tangan Afiqah disentuh dan tarik ke paha nya untuk diduduk.
"Yes ? Kenapa ?" Afiqah bertanya dengan lembut.
"Macam mana kalau antara kita berdua ada perasaan tapi tidak bersama, bagaimana ?" tanya Aaron menggunakan nada tegas.
"Ermmmm, i tak tahu" jawab Afiqah. Soalan Aaron agak pelik sedikit tapi maasih biasa jika didengari orang normal.
"Dah la aku nak siapkan kerja. Kau tidur. Esok kita balik penthouse" Aaron tolak badan Afiqah dengan perlahan ke tepi. Lelaki tu terus melangkah keluar dari bilik. Pitu ditutup rapat.
"Okey"
┻━┻ ︵ ¯\ (ツ)/¯ ︵ ┻━┻
Afiqah dan Tina bermain di pondok garden. Mereka berdua duduk santai disitu bersama sambil memerhati orang tua Tina bercucuk tanam.
"Aaron mana ?" tanya Aamon hampir setiap hari soalan itu lekat di kepala Tina.
"Dia keluar" Afiqah tolong jawabkan. Dia tahu Tina sudah tidak mampu menjawab soalan yang sama setiap masa. Jika dia memarahi bapak nya itu pasti dia akan kena.
"Pergi mana ?" Aamon berdiri betul-betul depan mereka berdua sambil pegang cangkul kecil.
Afiqah pandang Tina dan Tina pandang Afiqah.
"Dia tak bagitau dia nak pergi mana" serentak mereka berdua menjawab. "Dia just cakap dia nak keluar dan dia bawa Kobe" sambung Afiqah.
"Kobe ? Patutlah tak nampak Malik main dengan Kobe. Hampeh betul" Aamon pergi ke ladang semula.
Tina mengeluh lega. Tina meletak kepala di paha Afiqah sebelum membuka mulut untuk meluah. "Penat tau tak penat ?! Lepas kau dan uncle keluar, papa selalu tak duduk diam. Aku dan mama dah naik pening nak jawab soalan papa sedangkan dia boleh ja call uncle. Keadaan dua hari yang lepas agak kelam kabut dan huru-hara"
Afiqah usap kepala Tina si anak puteri itu. "Encik Aamon risau latu kalau ada apa-apa yang berlaku dekat uncle Aaron. Kau pun tak nak kan kehilang uncle kesayangan kau ?"
"Aku lagi tak sanggup kehilangan my bestie" Tina bangun dan peluk Afiqah dengan erat. Afiqah bagi Tina ialah rumah kedua. Dia selalu meluah, gembira, sedih, menangis dan bergaduh bersama dengan Afiqah. Mana mungkin dia sanggup pergi tanpa adanya gadis tinggi ini.
"Aku pun terkadang pelik juga tau" Afiqah pandang Tina. "Sejak uncle balik ke penthouse, kelibat dia tiada. Ada pun bila nak bawa kita keluar atau urusan keluarga. Tak rasa pelik kah kalau dia ada kerja yang tak elok ?!" Tina overthinking.
"Mungkin. New york ni negeri bebas jadi tak salah bukan ?" Tina kecilkan mata. Kenapa percakapan Afiqah agak boleh menerima Dark New York dengan hati terbuka ?! "Jangan mati tanpa aku, Af"
,
Aamon kembali di ladang untuk bercucuk tanam. Cangkul kecil ditangan mula mencangkul tanah. Anak benih sawi diletak dalam lubang tanah sebelum ditutup.
"Cik Tina mula overthinking pasal pekerjaan Aaron" beritahu Shenz baru tiba.
"So ? Nak aku buat apa ? Larang dia ?" Aamon hulur cangkul pada Shenz untuk teruskan. Lelaki muda itu menerima arahan dan mula melakukan pekerjaan ringan itu dengan segera.
"Mungkin beri nasihat kepada dia supaya tidak overthinking ?" cadang Shenz.
Aamon menoleh belakang. Melihat mereka berdua sedang bergelak ketawa bersama. "Mungkin nanti" tuala kecil dilap pada kawasan muka. "Kau dah tahu dia dekat mana ?"
Shenz siap menanam anak benih sawi. Cangkul diletak dalam kereta sorong sebelum menjawab soalan risau encik Aamon, abang kedua kepada Aaron. "Sebenarnya dia...."
( ̄  ̄|||)
"Kita nak main masak-masak kah ?" tanya Tina dengan semangat. Mereka berdua sekarang berada di dapur luar atau boleh dikatakan dapur kayu dan arang.
"Tak, kita nak masak" jawab Afiqah sedang sediakan bahan api terlebih dahulu.
"Wow !!" Tina semangat.
Kayu-kayu api yang ada dalam stor barang tajam dikeluarkan dan letak ditanah. Maid yang lain turut membantu untuk sediakan api. Bahan mentah yang lain sudah disediakan terlebih awal. Rumah besar kedabak still nak masak kat luar. Aamon melihat amal jariah tersebut.
"Tak salah kan sayang ? Bagus juga idea masak sama-sama dan bagi makanan kepada orang gelandangan" Trisya masih bangga dengan idea Afiqah.
"Ya tak salah tapi bahaya" tegas Aamon.
"Apa yang bahaya ?" tanya Trisya cekak pinggang.
"Nothing"
Pap !!
Trisya tahan tangan Aamon. "Andai saya tahu awak buat kerja tu lagi, saya akan bawa Tina pergi jauh dari sini. Saya cakap saya akan buat Aamon !!"
Aamon tidak menjawab. Dia pergi tinggalkan Trisya keseorangan disitu.
,
Afiqah dan Tina memberikan makanan kepada orang gelandangan. Shenz, Aamon dan Trisya juga ikut tapi kedudukan mereka agak jauh jadi terpaksa berpisah. Malik juga mengikuti Afiqah dan Tina.
"Seronok nya kongsi makanan bersama. Terima kasih Afiqah !!" Tina lompat riang.
"Ya"
"can i have more spoon?" tanya budak lelaki kecil dalam berumur 6 tahun. Percakapan budak ini agak sopan.
"Sure why not"
Sedang Afiqah sibuk beri sudu kepada budak lelaki itu, Tina mengambil masa untuk pergi ke depan. Malik terlepas pandang.
"Okey, jom balik Tina--" dahi Afiqah berkerut. "Do you see any blonde haired girls here?" tanya Afiqah menggunakan bahasa english lebih mudah.
Budak lelaki menggeleng kepala.
"Malik panggil tuan Aamon" Afiqah melepaskan beg di lantai dan mula mencari gadis rambut blonde dengan segera. Malik menerima arahan dan mencari tuan kedua nya itu.
"Tina !!"
YOU ARE READING
🔞 Wild Cat & Uncle Aaron [ COMPLETED ] 💯✅
Historia CortaCerita orang dewasa 🔞 Niat hanya ingin travel bersama rakan baik namun, terjebak dalam permainan serigala.