Kedebuk !!
Kedengaran ada benda jatuh. Afiqah yang bersama maid dan puan Trisya di dapur, segera dia menaiki anak tangga. Pisau yang sepatutnya kupas bawang segera dilepaskan dari tangan. Pisau itu mendarat di lantai.
Tina terbaring di lantai. "Tina !!" Afiqah tarik badan Tina ke paha nya. Ada cecair merah keluar dari hidung Tina.
"Kenapa kau keluar dari bilik ? Kan aku dah pesan ?" Afiqah meletak Tina dibelakang dan kedua- dua tangan diletak atas bahu Afiqah. Segera mengendong.
"Aku nak keluar. Kau kan dah nak balik" ujar Tina menggunakan nada sedih. Afiqah turun anak tangga dengan berhati-hati.
"Kenapa ni Tina ? Siap digendong bagai ?" tanya puan Trisya meletak pisau di kabinet dapur dan pergi kearah mereka berdua.
"Barang jatuh" beritahu Afiqah. Tina dibelakang peluk Afiqah dengan erat supaya tidak jatuh. "Kami berdua nak keluar sekejap ? Nak bawa Tina ambil angin"
"Boleh. Pergi lah" puan Trisya mengizinkan. Mereka berdua berjalan keluar dan mula bersiar-siar di kawasan rumah.
"When I see Afiqah and Tina together, they look like twins. Afiqah always helps and there are times when Tina is in trouble" beritahu salah seorang maid perempuan yang tengah potong bawang holland.
Puan Trisya mendengarkan itu hanya tersenyum sahaja. Dia sambung masak semula bersama maid yang lain.
Afiqah mengendong Tina di kawasan mansion bersama-sama. Malik dan Kobe yang tengah berehat di rumah anjing terus terbangun melihat dua gadis itu. Dengan segera mereka keluar dan berlari meluru kearah dua gadis tersebut. Sejak Tina keluar dari rumah, encik Aamon jarang membenarkan tuan ketiga mereka keluar atau bermain bersama mereka.
Sungguh gembira Malik dan Kobe melihat kehadiran Tina. Tina hanya tersenyum. Gadis digendong itu mengarahkan dua ekor doberman mengambil kayu. Bergegas dua ekor anjing itu mencari kayu yang sesuai. Yang paling bersemangat ialah Malik. Afiqah meletak Tina di pondok garden.
"Betul kah kau nak balik Malaysia ? Kau tak kasihan dekat aku ?"
"Ya, aku kasihan tapi aku kena balik. Ibu aku dah rindu aku" Afiqah mengusap rambut Tina dengan lembut. "Kalau ada harapan, mungkin kita akan berjumpa lagi"
"Bila ?" Tina tidak menyabar.
"I don't know. Aku tak boleh nak jawab dengan segera" Afiqah melabuhkan punggung di kerusi sebelah Tina.
Tina buat muka sedih. Dia tidak sanggup berpisah dengan Afiqah buat kali terakhir dan selama-lamanya. Sesungguhnya dia membenci perpisahan.
"Aku pun macam kau. Benci akan perpisahan terhadap senior aku tapi aku percaya suatu hari nanti aku dan dia bakal dipertemukan. Aku selalu percaya pada takdir Tuhan. Selalu berdoa kepada tuhan dan keluarkan diri kau dari zon demi impian untuk mencari seseorang. Persahabatan kita tetap kukuh" Afiqah memasang rantai golden di leher Tina.
Dia membali rantai emas pandora dalam harga 3 ratus jika dalam duit Malaysia. Dia sudah beli lama ketika melancong disini. Sepatutnya rantai ini diberikan pada waktu hari jadi Tina tapi tidak kesampaian.
"Kau beli ? Kan aku dah cakap jangan beli" Tina mencebik.
"Bukan selalu"
Aaron memerhatikan dua gadis di sebalik semak-samun yang ada. Shenz menegur.
"Tak nak pergi ?"
Aaron menggeleng.
"Jika tidak silap, cik Afiqah akan naik flight esok tengah hari" beritahu Shenz serlup tangan dalam kocek kemeja.
YOU ARE READING
🔞 Wild Cat & Uncle Aaron [ COMPLETED ] 💯✅
Historia CortaCerita orang dewasa 🔞 Niat hanya ingin travel bersama rakan baik namun, terjebak dalam permainan serigala.