Bab 7: Pregnant

12.8K 52 0
                                    

Aku mulai pelik dengan diriku sendiri.
Setiap kali bangun pagi,aku akan muntah. Ini sudah hari ketiga aku muntah.

"Huek, huek, huek!"

Akhtar mulai risau dengan keadaan ku.
Memandangkan aku tersangat lemah, aku hanya mengikut Akhtar ke klinik.

"Sayang ok tak?" Tanya Akhtar sambil mengusap kepalaku.

"Dah ok sikit. Rasa nak muntah tu dah kurang," kataku.

"Ok. Jom masuk. Doktor panggil kita,"

-----------------------------------------------------------
"Tahniah Puan Marsya. Awak mengandung. Usia kandungan awak dua bulan," kata Doktor Sarah.

Doktor Sarah merupakan isteri kepada kawan baik Akhtar; Doktor Khairul.

"Alhamdulillah. Sarah, I nak tanya sikit boleh?"

"Silakan."

"Kenapa setiap kali bangun pagi, isteri I asyik muntah?"

"Ini kerana Puan Marsya mengalami morning sickness. Jangan risau. First trimester memang macam tu. Nanti lama-lama ok lah. You kena bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan," terang Doktor Sarah.

Akhtar mengangguk tanda faham. Aku hanya diam sambil mendengar dengan teliti.

"Ermmm, satu lagi. Kalau kami sedang berhubungan intim,ia akan mengganggu bayi ke?"

Soalan Akhtar membuatkan aku rasa merah muka kerana malu. Apa punya soalan la. Doktor Sarah hanya tenang.
Dia sudah biasa dengan soalan itu setiap kali ada pasangan yang datang membuat Check up.

"Tidak. Tapi buat masa sekarang,you kena kurangkan sebab bayi dalam kandungan Puan tak kuat lagi."

"Ohh, faham."

"Puan ada nak tanya apa-apa?"

"Tak ada, doktor. Awak boleh panggil saya Marsya."

Doktor Sarah menggaru kepalanya. Rasa malu pulak.

"Yelah, Sarah. I tak kisah pun. Kalau you all nak berkawan pun, I ok je," kata Akhtar.

"Baiklah. I'll try."

Doktor Sarah kemudian menunjukkan asid folik dan kepada Marsya.
"Marsya,ini adalah asid folik. Ia akan membantu melindungi bayi daripada pelbagai kondisi kesihatan seperti bibir sumbing, kelahiran bayi pramatang, bayi kurang berat dan keguguran. Kalau awak makan asid folik ni, in Shaa Allah bayi awak tak mengalami kecacatan. Ada apa apa lagi?"

Aku dan Akhtar menggeleng kepala.

"Baiklah. Kalau ada nak tanya,you can message me on whatsapp. Jangan lupa makan asid folik tu," pesan Doktor Sarah. Kami berterima kasih kepadanya dan pulang ke rumah.

"Abang, barang baby bila nak beli?"

Akhtar memeluk tubuhku daripada belakang. "Nantilah, sayang. Awal lagi.
Abang tak sabar nak beritahu our family."

-----------------------------------------------------------
Kami membawa ibu dan ayah ke rumah keluarga Akhtar. Mereka ada buat jamuan makan malam di sana. Kebetulan, Akhtar mahu beritahu berita gembira ini kepada semua orang. Tunku Misha juga turut serta dalam jamuan tersebut.

"Mama, papa,ibu, ayah dan Misha. Akhtar ada sesuatu yang nak cakap."

Semua mata tertumpu kepada Akhtar. Aku hanya senyum melihatnya. Akhtar menarik nafas dalam-dalam lalu menghembuskan perlahan.

"Marsya mengandung 2 bulan."

Mereka tersenyum mendengar berita baik itu.

"Bunting pelamin la ni?" Tanya mama.

"Ya,ma," balasku.

"Mukriz, tak lama lagi, dapat cucu la kita ni," kata papa.

"Begitulah, Ariff," balas ayah.

Selepas makan,kami solat Isyak berjemaah. Kemudian, aku dan Akhtar menghantar ibu dan ayah ke rumah.

"Akhtar,kamu dengan Marsya tidur sini ke?" Tanya ayah.

"Ya, ayah. Esok tidur rumah mama dengan papa pula."

Mukriz mengangguk tanda faham.

"Anak ibu ada alahan apa apa tak?"

"Ada. Setiap kali bangun pagi, Marsya akan muntah. Tapi sejak doktor bagi asid folik, rasa nak muntah tu dah kurang. Rasa nak makan pulak yang bertambah," kataku sambil mengusap perut.

"Biasalah tu. Masa ibu mengandungkan Marsya pun macam tu juga. Eh, dah lewat ni. Kamu pergilah masuk tidur,"

"Baiklah,ibu. Good night," pamitku.

------------------------------------------------------------
Mulalah episod craving ku. Mula mula,
aku nak makan buah tembikai. Itu boleh lagi. Pernah sekali,aku craving makanan yang pedas. Akhtar marah kemudian aku nangis.

"Akhtar, kenapa dengan Marsya tu?"

"Mama, dia craving makanan pedas. Boleh ke perempuan pregnant makan pedas?"

"Boleh je. Tapi jangan pedas sangat lah. Takut effect dekat kandungan Marsya."

----------------------------------------------------------
"Sedap tak ayam masak merah ni?"

"Sedap sangat. Abang masak ke?"

"Ya, sayang. Abang tolong mama masak tadi,"

Aku mengangguk kepala lalu menyuap nasi ke dalam mulutku. Akhtar tak pernah mengeluh semasa menjalankan tugas sebagai suami. Aku makin sayang padanya.

Sesudah makan, Akhtar mengajak ku masuk ke bilik.

"Sayang, for your first trimester, abang tak nak buat kasar. Abang takut ada effect dekat kandungan sayang. We do sex tanpa alat-alat tu,ok?"

"Ok, abang."

Sebelum disahkan mengandung, boleh kata setiap hari we do sex. Kadang buat kat bilik. Kadang buat kat play room.

Flashback

"Ahhhhh, daddy."

Aku hanya pasrah kerana tangan dan kaki ku diikat ketat. Akhtar menghenjut lubang buritku sambil mencium bibirku.

Itu kat bilik. Ini dekat play room pulak.

Setiap kali hendak berhubungan badan,
Akhtar mesti mengikat ku tidak kira di bilik atau di play room.

Di play room pulak, bukan sahaja Akhtar menghenjut ku,malah dia menyebat ku.

Tanganku diikat ke atas lalu dia membelai badanku menggunakan whip.

Pap!

Aku tersentak dengan pukulan tersebut.

"How you feel?"

"Sakit."

Akhtar mengusap rambut ku.
"Ya, sakit. Just for fun,ok"

Sampai sekarang aku tak faham. Apa yang seronoknya?

End of flashback

To be continue.......

My weird husband (Complete) Where stories live. Discover now