21.bölüm DÜŞMAN

840 21 1
                                    

Berivan eve gider napacam ya ben boran benim oraya gittigimi öğrenirse öldürür o yetmez yade beni gebertir ALLAH'IM napacam ya ben deli mi ne bu çocuk niye beni görmek istiyor ya bana birşey yaparsa ya intikam için bana zarar verirse of ya ben nasıl birşeye düştüm şimdi boran bu gömleği görürse yanlış anlar yarın gidecem ama tedbirili olmalıyım.

Berivan ertesi sabah uyandığında kıyafetini giymeden önce bacağına yazma bağlıyıp bıçağı oraya sakalar nolur nolmaz diye fistanını giyip derey'e gider Berivani kimse görmesin diye perçem bağlar yüzüne gittiginde elma ağacının orda bekleyen Yusuf'u görünce kalbi hızlı hızlı atar biri girecek diye çok korkak Yusuf'un yanına gelip

_al gömleğini niye bu kadar işimizi zorladın anlamıyorum

_sakin ol elmalı kız kimse yok burda gelmez kimse hem biraz sohpet edelim

_sohpete gerek yok sen bizim "Düşman" olduğumuzu unutun galiba

_yok unutmadım napalim düşmanız diye kalbimizi dinlemeyecezmi

_ ne kalbi ya biz birbirimize aşık olamayız imkansız ben sen diye birşey olmaz

Yusuf Berivani ağaca yaslar  ve percemini açıp ona yaklaşıp fısıldıyarak "imkansız diye birşey yok" diyerek Berivani dudaklarını öper Berivan şaşkınca nolduğunu anlamaya çalışır birden Yusuf'u kendinden itip Koşarak ordan kaçar Yusuf gülerek kaçan Berivani izler "deli kız" yusufta köye döner Ali'yi görünce

Ali_ olm nerdesin sen

_gömlegimi almaya gittim olm

_delisin olm sen boran senin bacısiyla uğraştıni görse öldürür

_öldürsün öldürsünde beni bu sevdadan kurtarsın sevdalandım olm aşık oldum anla beni Ali anla berivana tutuştum

_eyvahlar olsun bizim deli oğlan sevdalanmis olm imkansız aşk bu sizden olmaz boran hayatta bacısını vermez sana

_imkansiz diye birşey yok verecek vermek zorunda

_olm birşey yapmadınız dimi yanlış birşey

_sacmalama Ali vermezse kaçıracam Berivani

Aradan zaman geçtikçe berivan'la Yusuf'u sürekli elma ağacın orda buluşurlar Yusuf artık Berivani istetmeye gelir defalarca istesmesine rağmen boran Berivani vermez Yusuf'u kovar Yusuf yine pes etmez tekrar istetmeye gelir düşman olmasına rağmen usulünce ister ama boranın kini bitmez ve Yusuf'a bacısını vermez Berivanin dışarıya çıkmasını yasaklar havluya çıkmasını bile yasaklar Berivan gittikçe Yusuf'a aşık olur onu anlamayan kardeşine kızar Berivan evde vani sıkılır yadesine yalvarmasina rağmen dışarıya çıkamaz Berivanin üstüne herkes gelince Berivan bunalir Yusuf nisa'yla Berivan'a haber yollar bu gece onu kaciracakti Berivan önce tereddüte kalır ama artık Yusuf'un aşkından gözü birşey görmez ve yusufla bir gece kaçarlar bunu öğrenen boran heryerde onalri arar Berivan ve Yusuf Mardin'de büyük aşiret adamlarına kaçarlar Berivan herkese hamilel kaldığını söyler biran ablasını ve Yusuf'u vurmaya geldiğinde aşiret büyükleri buna izin vermez boran ablasının hamile olduğunu duyunca çıldırır ama kıyamaz karnındaki bebeğe büyük aşiret ağası Roşa ağa bu mevzuyu berdel yaprak çözer boranıda Yusuf'un bacısı mizginle nişanlandılar boran tüm aşiretlerinin önünde ablasına dönüp "sen benim artık ablam değilsin bizim konağa geldiğin an senin kocani vururum önce Allah şahidimdir sonra buradaki büyüklerim demedi demeyin" Berivan kardeşinin bu sözüne çok üzülür ve artık kendi konağına dönemez Yusuf'un ve Berivanin düğünü olur 3 gün 3 gece Berivan ve Yusuf birşey yokmuş gibi düğünde öyle oynarlarki tüm Diyarbakır'a ibretlik olur Düşman çocukları evlenmişti Düşmanlık bitmişti biran ve Mizgin birbirlerinden etkilenmişti bir yıl nişanlı olduklarından sonra Mizginin kısır olduğunu öğrenen Boran zorda olsa nişanı atar ama ikisi birbirine çok alışmışlardi Mizgin boran için çok kıymetliydi Mizgin Boran nişanı atmasına rağmen ona kin beslemişti Mizgin kısırlığı yüzünden sevdalandıgi adamala evlenemeyecekti aradan yıllar geçtikten sonra Berivanin kızı büyür ve boranın evlendiğini duyan mizginle Berivan hayırlı olsuna boranın konağına giderler önce gelemelerini istemeyen boran yadenin Hatırı için sonradan kabul eder .

DELAL GELİNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin