WGM?! Part 17

2.3K 188 2
                                    

"Macam mana dengan wife saya doctor?"

"Thanks to god, Wife encik selamat. But I'm sorry. Kandungan Puan Jira tak dapat diselamatkan"

"Jira pregnant?!" Tanya Seul Rin. Doktor lelaki itu mengangguk. "But- oppa tahu?" Tanya Eunmin. Chanyeol menggeleng.

"Kalau baby kami still ada, berapa umur dia?"tanya Chanyeol. Dia dah berlinangan air mata.

"4 months"

Chanyeol terduduk. Doktor Changmin menepuk perlahan bahu Chanyeol. "Saya minta diri dulu"

"Oppa tak tahu pun dia pregnant.." Air mata Chanyeol makin laju mengalir. Dia rasa macam dia dah bunuh anak sendiri.

Kalau dia lebih berjaga-jaga dengan keselamatan Jira, mesti dia dan Jira tengah bahagia dan tunggu masa untuk jadi omma appa.

"Kau tahu atau tak, itu masalah kedua. Masalah pertama, Jira tahu tak dia pregnant?"

Soalan Suho dibiar tanpa jawapan. "I want to see my wife. Kalau korang penat, korang balik lah dulu" kata Chanyeol.

Parents Jira dan Chanyeol datang.

"Macam mana dengan Jira? Apa doktor kata? Chanyeol, answer me!" Desak Puan So Eun. "Chagi-ah. Jangan lah desak dia macam tu" tegur appa Jira.

"But my daughter-"

"You're talking to your daughter's husband"

Puan So Eun duduk di kerusi yang disediakan. Air mata dia mengalir. Dia tak sedap hati dengan 'Jira tiruan' semalam. Patut lah manja je, rupanya orang lain yang menyamar jadi anak dia.

"Apa doktor kata?" Tanya omma Chanyeol dan appa Chanyeol serentak.

"Jira selamat"

Mereka semua menghela nafas lega. "Kenapa diorang menangis teruk sangat ni? Seul? Eun?" Tanya Pengarah Park.

"Tapi baby kami tak dapat diselamatkan"

"What?!"

Puan So Eun bangun. "I Want to see my daughter" katanya sebelum masuk ke bilik Jira.

"Tak pe lah. Mungkin tak ada rezeki. Asalkan Jira selamat. Itu yang lebih penting" kata appa Jira.

Pada waktu yang sama, Puan So Eun mengusap tangan satu-satunya anak perempuan dia.

Memang kekadang dia geram dengan Jira tapi dia tetap sayangkan Jira. Omma mana yang tak sayangkan anak? Dia masih terasa sakit waktu dia bertarung nyawa melahirkan Jira.

Pada pandangan Jira, mungkin dia seorang omma yang kejam. Tak dinafikan, memang dia ada abaikan tanggungjawab dia sebagai seorang omma. Tapi apa yang dia buat, semuanya demi kepentingan Jira.

"Mianhae sayang. Mian.."

Wajah lesu Jira buat So Eun rasa ingin meraung. Dahi Jira dicium. Dia turut teringat wajah sungul menantu dia.

"Mianhae. Omma bukan omma yang baik. That's why omma setuju dengan rancangan halabeoji untuk satukan Jira and Chanyeol. Cuz I know he will love you make me you feel alive"

Dah dua hari berlalu tapi Jira masih tak ada tanda nak bangun. Chanyeol tak pernah tinggalkan Jira. Mereka semua datang melawat kecuali Sehun yang ada hal keluarga.

"Oppa,  pergi lah balik. Mandi. Makan. Kitorang boleh jaga Jira" bebel Seul Rin. "Jira, tengok lah laki kau ni. Busuk. Dah dua hari lebih dia tak mandi" sambung Eunmin.

"Tak nak~ kalau apa-apa jadi kat Jira macam mana?"

"Takkan ada apa-apa jadi. Kitorang ramai. Dalam bilik ni je dah dekat 4 orang. Kat luar ada 10 orang"

"Lagipun yang ada pelanduk dua serupa, Jira je. Malang pulak tu. Muka serupa dengan orang gila" kata Hye In.

Chanyeol mencebik. Ada je jawapan.

"Ye laa. Jaga dia elok-elok. Kalau ada apa-apa, terus call oppa" pesan Chanyeol. Mereka berempat angguk kepala.

Bila dia keluar, kawan-kawan dia penuh dekat depan bilik Jira. Nasib baik ni kawasan wad persendirian. Kalau wad biasa? Mesti sesak. Silap-silap kena halau dengan nurse.

"Dah macam bodyguard je kitaorang duduk kat luar ni" kata Kris bila Chanyeol keluar dari bilik Jira. "Berterima kasih lah kat kitorang yang sanggup jadi bodyguard tak berbayar semata nak jaga Jira" kata Luhan.

Chanyeol ketawa. "Thanks". Chen peluk bahu Chanyeol. "This is what people called friendship" celah Suho."Betul tu!" Lay. Chanyeol peluk Chen yang paling dekat dengan dia. Terharu sebab ada diorang sebagai kawan.

"Kitorang pun nak hug juga!" Bebel Tao. Mereka buat group hug sambil ketawa.  Tiba-tiba ada sesorang berdehem.

"Sampai hati korang buat group hug tak tunggu maknae"

"Alololo maknae tertinggal. Jom start balik" usik Tao. Mereka ketawa. "Eh korang" panggil Jongin. "Apa?" Tanya Kyungsoo.

"Ada bau orang tiga hari tak mandi lah kat sini" kata Xiumin sambil tutuo hidung. Sekali lagi tawa mereka pecah.

Chanyeol mencebik. Ada je akal nak mengusik. "Dah la. Nak balik kejap. Nak mandi banyak-banyak kali"

"Mesti air jadi keruh nanti" usik Sehun. Chanyeol jentik dahi Sehun. Sebelum dia beredar, dia bertembung dengan Puan So Eun.

"Chanyeol-ah. Mianhae. Omma berkasar dengan kamu semalam"

"Tak pe omma. Memang salah Chanyeol. Lagipun benda dah lepas kan"

Puan So Eun mengangguk. Chanyeol terus memandu pulang ke rumah. Selesai kemas rumah dan mandi, handphone Chanyeol berbunyi. Nama Lay terpampang.

"Yes Hyung?"

"Jira dah sedar"

We Got Married?!Where stories live. Discover now