Setiap gambar yang dirakam sejak beberapa tahun yang lalu dilihat. Sayu hati bila melihat gambar si kembar. Membesar tanpa kasih sayang seorang omma. Dia kembali tersenyum bila melihat gambar Chunji dan Yeolji masa majlis hari jadi mereka yang ke-3. Lagi besar kek dari tuan punya badan.
Suasana tenang di sekitar taman Sungai Han berjaya meredakan perasaan yang tidak tentu hala. Penat berjalan, dia duduk di salah sebuah bangku yang tersedia.
Dia mengeluh. Kalau la dia tak buat silap tempoh hari, pasti Jira masih lagi bersama mereka.
"Appa, Yeolji rindu omma. Kenapa omma bawa hyung pergi sekali dengan omma?"
Pandangan dialih pada Yeolji yang duduk di sebelah kiri. Rambut anak bongsunya diusap. Chanyeol senyum.
"Maaflah. Disebabkan appa, omma dengan Chunji tinggalkan kita."
"Sekarang, Yeolji tak ada kawan nak main sekali."
Sebiji gula-gula dihulurkan kepada Yeolji. Chanyeol tahu, semua yang terjadi pada saat ini disebabkan perangainya.
Semua ini salah aku!
"Park Chanyeol! You, stupid!"
Mereka berdua menoleh ke belakang. Kemudian, Chanyeol dan Yeolji saling berpandangan. Tak sampai tiga saat, mereka ketawa.
"Appa, kita boleh jadi pelakon."
Chanyeol angguk.
"Kita boleh kalahkan Lee Min Ho yang omma suka sangat tu."
Jira mengeluh panjang. Sabar je la dengan budak dua orang ni. Anak dengan bapak sama je. Hantu! Chunji pula tak henti mengusap perut Jira yang semakin membesar.
Takut nanti adik dia terkeluar pula dari perut.
Adik?
Tak berapa lama lepas Chanyeol menipu tiga bulan lepas, Jira disahkan mengandung. Punya la gembira orang tua yang empat orang tu. Halabeoji lagi la. Lompat tak ingat dunia lepas tu demam sebab terlalu aktif.
"Omma, sabar omma."
"Kalau ikutkan hati omma, omma campak je si yoda tu masuk sungai Han. Boleh dia tinggalkan omma dengan Chunji dekat tepi jalan tu? Biadap betul."
Bila dia tengok Chunji dan Jira semakin hampir, Chanyeol berlari bersama Yeolji. Padan dengan peribahasa malang tidak berbau, tak sampai sepuluh langkah berlari, dia jatuh tersungkur.
"Omma! Appa jatuh! Cepat jalan! Kita hempap dia dengan Yeolji! Ppali omma!"
Dengan menggunakan kerahan tenaga tahap maksimum, Jira berlari dengan dipimpin Chunji. Perasaan ingin membalas dendam yang kuat berjaya buatkan dia bersemangat.
Beg yang tadi disangkut di bahu dibaling ke belakang tubuh Chanyeol sekuat hati. Tak cukup dengan itu, dia hempap pula Chanyeol. Duduk bersila di belakang badan si suami. Akibatnya, Chanyeol tertiarap dengan perasaan sebal.
"Yoda tak guna. Kenapa tinggalkan Jira dengan Chunji kat tepi jalan tu? Dah la ramai orang. Kalau kitorang hilang tadi, macam mana? Suka la tu kan? Dapat kahwin dengan perempuan lain?"
Yeolji ketawa. Suka bila appa dia dibuli omma. Betullah kata appa, omma kaki buli!
Dia berhenti ketawa bila nampak pandangan maut Chunji. Dia dah mula merancang untuk lari. Bye appa- Yeolji terjerit bila telinga kiri ditarik Chunji.
"Hyung! Hyung! Mianhae! Promise tak buat lagi!"
"Eleh. Janji je lebih. Sama je macam appa."
Chanyeol dan Jira tercengang. Terkesima dengan Chunji.