New Teaser ^

584 31 8
                                    

Gaun pengantin yang tersarung di tubuh dipandang Cho Na untuk kali yang entah ke berapa. Begitu juga dengan Jong Dae. Sejak dia nampak Cho Na dengan baju pengantin yang dia tempah sendiri, susah Jong Dae nak alihkan pandangan dia dari Cho Na.

"Jangan la buat muka pervert tu."

"Aku tak sangka pula ice cream potong boleh jadi ice-cream magnum."

Cho Na tayang muka tanpa ekspresi. Tak paham betul dengan perangai Jong Dae. Kejap baik. Kejap macam setan.

CLICK!

Mereka berdua menoleh ke arah photographer yang baru sampai. "Aikk? Tak bagi hint pape terus snap?" Onew ketawa. "Aku tengok cantik je terus la aku shoot. Baru la nampak neutral." Cho Na tekup muka dia dengan tangan. Hari ni je tak tahu la berapa banyak kali dia blushing.

Semua sebab Jong Dae.

"Okay. Let's start our photoshoot. Chen, kau letak tangan kau dekat pinggang Cho Na. No, bukan macam tu! Eisy. Maksud aku peluk pinggang dia!"

Jong Dae ketawa. Mana la dia tahu nak pegang mana. Nanti salah pegang sia-sia ke ada yang kena pijak dengan Cho Na. Baru dia nak sentuh, Cho Na dah lari.

"Jangan la lari, babun!"

"Geli la, monyet!"

"Alaa nanti dah kahwin semua tempat aku pegang."

"Eiyyy monyet pervert!"

"Eh babun, monyet! Come back here!" pekik Onew. Sakit jiwa dia dengan budak dua orang ni. Tak sampai 20 minit kerja bersama, dia dah sakit kepala.

Bila rasa masing-masing dah kembali normal, Jong Dae lingkarkan tangan dia di pinggang Cho Na.

"Okay. Cho Na, kau peluk tengkuk Jong Dae."

"Weh, oppa. Kau nak buat photoshoot apa ni do? Pelik-pelik je." Kepala Cho Na diketuk Onew. DSLR terpaksa Onew gantung di leher. Tangan Jong Dae di pinggang Cho Na dikemaskan sebelum dia letakkan kedua tangan Cho Na ke tengkuk Jong Dae.

Susah betul nak uruskan budak dua orang ni. Betul la kata Suho. Nak uruskan diorang ni memang perlukan kesabaran yang infiniti.

"Okay, let's start again. Jangan gerak eh. Cho Na, muka tu senyum sikit. Chen jangan nak buat muka gatal tu."

Cho Na dan Jong Dae gagal nak tahan diri daripada ketawa. Bertahun lamanya diorang berkawan akhirnya ended up sebagai bakal suami isteri.

"Muka kau tak cantik la, Cho."

"Kau pun tak hensem la Chen. Dah la tak berapa nak tinggi."

"Tapi muka aku lagi slim dari kau."

"Ah, gedik je. Rimas la aku dengan kau."

"Eleh. Sekarang boleh la kau kata gedik la, rimas la. Tapi kalau prince handsome yang tengah peluk kau ni hilang, baru la kau meracau nak tengok muka kita ni bila kau buka mata."

Onew geleng kepala. Selalunya pelanggan dia nakkan hasil yang mempunyai unsur romantik, ala-ala fairytale tapi budak dua orang ni langsung tak ada ciri-ciri romantik tu. Gelak tak henti, pukul sana sini.

Tapi bila dia tengok semula gambar-gambar mereka, Onew tersenyum. Mungkin memang diorang tak sempurna seperti pasangan lain tapi Jong Dae dan Cho Na ada gaya romantik mereka sendiri.



































So, how was it? It will be post tonight! And It's one-shot! Check out my works on 0100 a.m.

We Got Married?!Where stories live. Discover now