Сен ичида була туриб илгамаган калбим яна сен томон талпинмокда...
Ишонасанми, мен сендан кура кучлиман! Сен томон талпинаётган калбимни кандай занжирлаётганимни ва огрикларига сабр килаётганимни билсайдинг...
Бир кун ёнингдаги аввалги мени ва менинг ёнингда була туриб хам сенга талпинишимни излайсан...Ана ушанда мени узинг киёслаган соямни хам топа олмайсан.!#Талпиниш
Муаллиф: #Ифор
#Талпиниш
* * *
Сенга талпинурман, билмайман нечун,
Ер-у осмон узра кезаман тун-кун.
Висол онларини кутиб яшайман,
Гузал парилардан гузалман бу кун.
Ишк деган туйгунинг чечакларидан,
Лоакал, баргидан узгим келади.
Илохнинг энг гузал атиргулини
Мен сенга атаб, азизим бергим келади.* * *
Бутун жахондаги совуклик.! Дунёнинг куп давлатларида киш фасли Аллохнинг рахмати билан уз хукмини сурмокда. Тонгдаги базор чикаётган майсаларга худди атайиндек бир хилликда копланган кировми ё корми бир куришда ажратиб булмаяпти. Кишнинг эзиб ёккан ёмгиридан сунг томларда пайдо булган сумалаклар хали эриш даражасининг илк боскичига хам келгани йук. Кулмак сувлар табиийки, болалар бир эзса майдаланиб кетилмас калинликда музга айланган. Баргларисиз колган дарахтлар узининг оппок пустини кийган, бундан пича мустасно тарикисада туришга харакат килган арча, карагай каби дарахтларнинг яшил эгни калин кор тагида сезилиши мушкулрок булиб турибди. Факат совукка чидар кушларнинг хиссиз овозлари бу табиатга хамоханг булгандек эшитиляпти. Паст-у баланд уйларнинг томларидаги корларни одамлар тозалашга аллакачон киришиб кетишган. Кор куралган йуллардан юраётган бегубор, хеч бир g'arazni o'ylamayotgan, хаётнинг асл "хаёти"га кадам куймаган, ёшини сураса хали хамон 4 та бармоги билан курсатадиган болаларнинг chug'ur-chug'uri масиятга тулган оламга нур олиб кираётгандек булаяпти. У чаккон болалар кетидан калпогини кийдиришга чиккан оналар корбурон уйнаётган болаларини ушлай олмай 40 жонларининг бир жонлари халак булмокда. Кучаларда дарров машина, унинг сигнали-ю, эрталабда иссик кахвага навбатда турган одамларнинг хам овозлари кутарилишга улгурди. Ташкаридаги совукликдан куллари музлаб колай деган одамлар ишхоналарига етиб келибок иссик печга кулларини тутишмокда ва бу иссикликдан рохатланиб бир соат аввал уйгонган ётогига яна бош куйиб уйкуга g'arq булишни канда килишмаяпти. Кахратон кишнинг совуклигини тугашини кутаётган ёши катта аёллар "чилла" чикишига неча кун колганини кеча килгани камдек бугун яна хисоб-китоб килишдан чарчашмаяпти. Ёш болалар келаётган янги йилда дадаси ёллаган корбободан оладиган совгасини ширин энтикканча o'ylash билан бирга ойнаи жахон тагида "Уйда ёлгиз" фильмини декабрь ойи кириб келишидан буён нечанчидир бора хам кураверишяпти. Баьзилар узининг йилда бир келадиган тугилган куни айнан киш фаслидалиги учун узларига мажбуран "киш фаслини ёктириш" g'oyasini илгари сурдиришяпти. Бир суз билан айтганда киш узининг кахратонлигини максимал даражада бажаряпти, аммо...аммо баьзи калблардаги дарс кетган синиклар жамланган калбнинг муз хонаси бундан совукрок, кахратонрок эди. Вахоланки, буни хеч ким сезмаяпти, курмаяпти, узларининг илик ва самимий багрига олишчалик инсонийлик хиссини топа олишмаяпти. Ва хеч ким билмаски калбдаги кахратон олдида бу атроф чикора эканлигини! Бу калб дунёдан, инсонлардан, уз масиятларидан шу кадар чарчаганки, хатто музлаш даражасига борди, лек бу "Музлик даври" абадий ва хар кимга эмас. У даврдан узининг илик тафтида сония ичида эритувчи инсоннинг олдида асар хам колмас. У калб билади, уша инсони унга киё бокмаслигини, хатто танимаслигини хам билади, аммо бу соткин калб яна у томон талпинмокда. Талпинишга минг моьнелик булса-булсин, бирок калбнинг талпиниши тухташидан дарак йук ва булмас хам.! Аммо нега?Севилмаслик,факатгина талпиниб колаверишлик учунми?!Ёки калбнинг хозиргидек музга айланиши учунми?Саволлар куп,аммо жавоб бир ва бу жавоб факат ва факат"у"дир!Аммо кани?Нега келяпти?Нега кизни хатто мавжудлигини,киз билан бир осмон остида нафас олаётганини сезмайди?Ёки у мажрухми?Йук,у харакатдан тухтамаётган инсонларни мажрух килади.У шундай,куркамлиги ва "чирой"и билан,акл-у фаросати, уткир нигохлари билан калбни "мажрух"килади.Узига талпинаётган инсонларга куриб булмас to'siq куйган.To'siqdan эса факатгина узи олиб ута олади.Узи"Музлик даври"га малхам бера олади.
Бахтсиз ходиса туфайли киз яшаётган кошона ёнишни бошлади.Сассиз,хатто,тушларида хам севиклиси томон истамасада талпинаётган киз оловнинг исини сезмади ёинки сезишни истамади...