* * *
-Нима бýлганини айтинг Аббос. Масалани хал ķилиб бермаслигим мумкин, аммо ечимга ёрдам беришим мумкин-ку. Дардингизни бýлишинг мен билан...-эрта тонгда хоналарида телефонда аллаким билан сухбатлашгач ģazabi кýтарилиб кетган йигитнинг елкасига ķýлларини ķýйди Дилбар
-Ишда муаммо чиķибди-Аббосга ķизнинг овози гуё тинчлантирувчи доридек уни бироз бýлса-да ховуридан тушурди-ва у чигаллашибди.
-Балки айтарсиз энди-Дилбар сокин овоз билан диванга ýтирган йигит тенги ýтириб, унинг тим ķора сочларига бармоķларини киргазди. Йигитнинг сýз учун тараддудлангани бекор кетди. Унинг телефонига яна ķýнгироķ бýлди. Аббос телефонда ишдаги кимса билан гаплашиш билан бирга Дилбарга "Мен кетяпман" ишорасини хам бериб хонадан чиķиб кетди. Вазият бошķача бýлса-да Дилбар жонини бир ýзи кетишини истамай, унинг ортидан кузатиб пастга тушди. Хозирданоķ муаммони хал ķилишни телефонда бошлаб юборган Аббос машинасига етар-етмас темир ва наķшинкор дарвоза очилиб хеч кутилмаган Сафар кирди.
-Мен сенга нима дегандим? Синглимни кýзидан бир томчи кýз ёш оķизишинга хаķķинг йýķлигини айтганмидим? Синглимни, Дилбарни сенга омонат этгандим.
Сен кýз очиб юмгунча уни нима ķилганингни биляпсанми? Сен нималар ķилганингни ТУШУНЯПСАНМИ?!-Ýзбекистонга ķайтганидан кейин хабарлар, айниķса, Аббоснинг хабарларини эшитган Сафар ķолган ишларини йигиштириб, Аббос олдига хеч бир хабарсиз, сýроķсиз бостириб келди. Кела солиб эса Аббосни тинмай кучли муштлари олдида ķолдирмоķда. Дилбар эса Аббосга келиб тушаётган хар бир зарбани ýзи ķабул ķилаётгандек Сафарнинг ķýлларига ёпишди. Таассуфки, юз-кýзлари базор очилиб, лаблари кучли ķонаётган Аббос ķизга нари кетишини айтди. Дилбарнинг кучи пýлатдек йигит кучига етармиди? Унинг ķýлидан Аббосни олиб чиķа олармиди? Аббос индамас, хеч бир сýз демас, шунчаки Сафардан келаётган аёвсиз муштларга ýзини тутиб турарди. Хаттоки буни ýзи истаётганди.(Балки йигит шунинг ортидан анчадан буён ķийналаётган виждонига бироз хаво бергандир). Ховлидаги шовķин-сурондан Акром пастга учиб тушди. Угина укасининг тинмай хисоб сýраётган, аммо хеч аламдан чиķа олмаётган Сафарнинг ķýлидан чиķариб олди.
-Туш олдимга.Сени бунга ортиķ ишонмайман-чуķур-чуķур нафас олаётган Сафар бир Акром ýтказган бир ахволдаги Аббосга, бир йигисини тýхтата олмай, уятни нари-бери ķилиб Аббосни чангаллаб олган синглиси Дилбарга ķаради. Дилбарнинг хаёлига бетаккаллуфларча икки сýз кирди ва бу "Ķýтилиш ё ķамоķ" сýзлари эди. Ķиз нима ķилсин?Севгили очган "оловли ķамоķ" ķолсинми, ё хаммасидан шунчаки кетсинми имкон борида.
Севмоķ ва нафратланмоķ не? Ё уларнинг ýзаги не? Ё шу иккисига мутлаķ ķарама-ķарши сýзларнинг тани бирми? Ýзаги бирми? Севмоķликнинг бир нелари борарми ýша нафрат buloģiga? Коинотда скафандр билан ķолганга ýхшайсан. Бутун умринг давомида сканфандр билан кислородсизликдан ķутула олмайсан, аммо мана шу скафандрдан хам воз кеча олмайсан. У сени siqib yoborar, balki qizitar, xullas, жим турмайди. У аста-аста емиради. Сен на тузук нафас оласан ва на тузук нафассиз ķоласан. Инсон учун огир дамлар хам мана шу эмасми? Унга аросатда бýлиш, мавхумликларга badarģa aylanish мушкул эмасми? Oģriqli emasmi? Инсон учун бу осонми? Ахир бу кýринмас олов-ку! Севиклисининг халол, вафоли, мухаббатли, мехрли тафтини хис этмагунча босилмайдиган, бир лахзада минг ýлдирадиган олов-ку. Танлов ýз ķýлингда, иккисида хам ёнасан, иккисида икки турфа ёнасан, иккисида ýзига яраша ёнасан, уни танласанг хам, буни танласанг хам ёнасан ва сен барибир ишķ оташида ёниб, ķовуриласан, кул бýласан, аммо бу нарса тугамайди, бунинг чеки. Ķайталанаверади-ķайталанаверади. Сени азоблаш учун такрорланаверади токи рух жондан чиķмагунга ķадар. Танла, у ён ёхуд бу ён. Иккиси хам yonģinli yon...