18

5 0 0
                                    

Аллох истаса имконсиз ишлар хам хамирдан ķил сугургудек осонлашади. 10 даķиķа олдин ķуёшдан порлаётган бу олам, ёзнинг иссиķ хаволарида хам тик турган майса аро турли-туман гуллар, серхосил дарахтлар, toģ hududlaridagi doimiy kòrinish, ķия текисликларда эсаётган жонга оро берувчи шамол, она заминда келганидан буён ýзини исботлашда тýхтамаётган ёз фаслининг ýрнилари алишди. Мовий булутларни ķувиб ķора булутлар осмонга тарķалиб, ķуёш юзини беркитишди, ķора булутлар гуё ерга тушажак сувларга "элчи"дек бýлгани учун yomģir шаррос yoģa кетди, ķора булутлар ва ёмгир олдига шерикчилик ķиламан дея момаķалдироķ ķýшила солиб, овозини бора-бора баланд диапазонга ķýйди, дарахтларнинг барглари ķаттиķ ва кучли эсаётган шамол ёналишининг ортидан ķува кетди, кýкаламзорга кýрк берган гуллар зор-базор шамолда учиб кетмаслик илинжида новдасига чирмашиб олган, toģning "toģ" nomiga муносиб бýлган тошларини ёриб чиķķан хар хил фойдали ýсимликлар, буталар, яримбуталар ýз "раķси"ни бошлаб, ялтоķлана бошлашди, хуллас табиатда хар не нарсанинг холати ýзгармай, жим кетмай ķолмади.
         Toģ худуди шундоķ хам хавфлилиги учун табиатнинг кескин ýзгаришида бу хавф анчагина фоизга ортди. Тоģ худудида айни хозирги дамда юриш, ýша атрофидаги масканларда бýлса уйидан чиķмаслик, керакли чора-тадбирларни кýриш, кýрилган бýлса текшириш ва энг асосийси машина бошķариш ёмон оķибатларга олиб келиши хаķида огохлантирилди ахолига. Ерлар нотекис ва сув босгани учун машиналарнинг юриши мутлаķ ķийинлашди.
         Салима момаķалдироķ овозини эшитган, ёмгирнинг эзиб ёгишини сезган, хар хил баланд товушлардан хабардор бýлган бýлса-да унинг хозир диķķат эьтибори тафаккур ķилишда эди, ýйловда эди. У хозир ķýлларидан махкам тутиб олган ķýллар сохибига тарсаки тушириши, юзини терс бýриб кетишидан хам "йýķ" жавобини онгли инсон учун англатиб кетиши, ģururini ilģorlatishi ёкида Лазиздан олдин бýлиб ýтган ишлар учун ķасос олиши мумкин ёки акси, ёки хеч нима! Нима ķилсин. Ахир бу сотķин юрак гуппуллаб уришидан жавобни бериб бýлган бýлса хам, аķл ģurur билан тузган доимий битимига содиķ ķолаётган эди.
-Мен...
-САЛИМА!-Дилбар хона эшигини ýпириб олгудек кутилмаган шахд ила очди-Бýл тез, Зайнабнинг дарди тутди.

*                *               *

Эрталаб зýр-базýр кýзларини очган ķиз ёнгинасидаги инсоннинг йýķлигини оний лахзада сезиб улгурди.Кун ёришиб бýлган,табиийки йигит хам ишига равона айланган.Куни кеча ķизга кýксини очган йигит хозир унинг ёнида эмаслигидан дили ģashlangan ķиз замбил илиниб ķолгандек бýлиб кетган оёķларини судраб ювиниш хонасига кириб кетди.Анча даķиķалик тайёрланишлардан сýнг нонуштани кýнглига сигдирмай уйдан ýķишга кетди.Ýķишда хам на жисми,на ķалби oģriqsiz эди.Ýķишдан эрта чиķиб олган ķиз йигитни сахродаги ķаķшаб ķолган ýсимлик сувни ķанча ķýмсаса ундан минг чандан кýп ķýмсади.G'ururini четга отиб,эрига ķýнгироķ ķилди.Ķýнгироķлари жавобсиз ķолгач сувга тушган мушукдек уйига кетди.Кеч кирди.Негадир йигитнинг васфини телбаларча истайверди.Йигитнинг бир чехрасига боķса кифоя ķилар эди ķизга.Ярим тундан ýтди хамки ундан дарак бýлмади.Балки йигит бугун Мунавваранинг олдига киргандир.Ķиз томоги тугул лаблари сувсизликдан ķýриб ķолганидан сув учун пастга тушди.Тушар ваķти кýзлари ноодатий воķеага гувох бýлиб ķолди.Мунаввара хонасининг олдида хуснига хусн ķýшган,янада пари-пайкар бýлишига хиссадор бýлган оķ рангли тиззадан баланд тунги кýйлакда Аббосни ķýчиб турар, йигит хам унга хеч бир ķаршилик ķилмас,аксинча Аббос хам унинг оппоķ елкасига ķýлларини жойлаштириб олганди.Дилбарнинг иягига кимдир гуё игна сýķиб, бошини тиканли ķафасга жойлагандек, танасига эса ýт ёķиб юборгандек бýлди.Аббос...унинг тафти,кенг кýкси,багри, юраги,ширин сýзлари,Аббосдаги жамиийки нарса Дилбарга тегишли,Дилбарга аталган эмасмиди?Бари саробдек ķизнинг кýз олдидан кино лентасидек ýтди ва кетди...Аббоснинг кýзи Дилбарга тушиши билан кýзларини хайрат,хавотир ва энг каттаси айбдорлик зохирланди.Кейин юзини буриб олди хеч нима бýлмагандек.Мунавваранинг ķýлогига пичирлаб,уни хонага ичига илдамлатиб юборди.
-Яķинлашманг...келманг...менга кела кýрманг-зим титраётган Дилбар ýзига талпинаётган йигитни итариб ташлаб,ýзи ортга тисарилди.Тисарилди-ю югурганча зинадан тунги пижамада тушиб кетди.Аббос хар ķанча чаķирмасин ховли дарвозасини очди.Доимий калити ýзида турувчи,айнан аёлларга ажратилган машинага ýтирди.Барча эшикларини ķýлфлаб,анчадан бери ķила олмаётган ишини ķилди,ķочиб кетди!Аббос охирги пайтлар жим юраётган рафиķасидан бу ишни кутмаганидан уни ушлаб ķолишга улгурмади.Ýзи хам Дилбарнинг ортидан ķувди.Аббос Дилбарни ķýйиб юбормайди,буни истамайди.Дилбар ķочиш шу даражада харакат ķилар эдики,машинани бошķара-бошķара ýзи танимаган,бепаён дала-даштлар yзра кетаётганини англамасди.
-Тýхтат,машинани тýхтат Дилбар-Аббос ķиз машинаси тенги унга ойнадан яна нечанчидир бор баķирди.Ķиз тоза тихирлик ķилаётганига амин бýлган Аббос унинг машинасига нисбатан тезлигини янада орттирди ва ķаршисига машинасини ķиялатиб тýхтатди.Таķдир...! Кези келганда шод айлансанг,кези келганда ķандай дардга гирифтор бýлганингни билмай ķоласан инсон.Дилбар бошķараётган машинанинг тормози ишдан чиķķан эканки,бунинг оķибатидан Аббос ýтирган машинага бориб"солди".Бундай зарбдан йигитнинг машинаси aģdarilib кетди.Бепаён дала-даштларда ишķда jizģanak бýлган ķизнинг qichqiriģi такрор ва такров акс-садо берарди...

TalpinishWhere stories live. Discover now