4

5 1 2
                                    

Ишк-ажабтовур хис. Асл айбдор туриб узингни суд килгувчи хис. Сен севган инсонинг сени истамаётгани, сенга озор бераётганинини билсанг хам унга талпинишингни ундайдиган beg'urur хис. Сенга дард юклаётганини билса хам, индамай "у" томонидан берилган дардни юклаб олишга ошиккан хис. Сузишни билмасликларингни била туриб денгизга чорласа, бутун вужуди билан суюклигинг чорлаганига чорловчи хис. Нафас йулларинга симириб йук килувчи захарни аста-аста берувчи хис. Бошингни майдалаб-майдалаб узувчи хис. Вужудинга дакикада асрга татигулик огрикни берувчи хис. Калбинг чечакларини юлкиб олувчи хис...
      Кулоклари остида галати овозларни эшитиб, хлор хидини tuyib, боши аралаш буйнида аввалига ачишиш, кейин таниш совук тафтни хис килиб, томирига кирган муздек игнани сезиб булса хам кузларини анчагача оча олмади Дилбар. Орада ухлаб колибдими, узи хам билмайди, кузларини очганча кун кеч булиб булганди. Шифтни, марказидаги биллур кандилни курди. Кейин сувсизликни хис килди. Худди шуни сезгандек кизнинг ёнидан жилмаган Аббос кизга сув тутказди, лек киз кабул килмади
-Дилбар, кайсарлик килмасангчи-Аббос хафсаласиз елим идишдаги сувни тумба устига куйди
-Сизни кулингизни сув ичгандан кура ташналикда o'lib кетганим афзал-киз бехол шивирлаб, йигитга тескари угирилди. Угирилиши билан богланган кисмида огрикни сезиб, кузларига ёш тупланди
-Дилбар, g'ururingni навбатими хозир?
-U navbatsiz ishlaydi-куруккина жавоб кайтариб, кузларини юмди
-Кечир...-Аббос ётокнинг ярмига жойлашди-Сени силтаб ташлаганим учун, огрик берганим учун, бакирганим учун кечир...Дилбарим...-Аббос эхтиёткорона кизнинг сочларини кулоклари ортига олди
-Даф булинг, йуколинг Мунавварангиз олдига. Уша сатангни деб мени силташингиз, xo'rlashingiz шартмиди?-Дилбар чидай олмай йиглаб юборди. Бир-бирини итариб, тулган куз ёшлар эркинликка чикишни хеч тухтатмасди.
-Йиглама Дилбар, йигламасангчи. Сен йигласанг мени жоним o'rtanyapti. Кузларингда томчи ёшни куриб кузларимда чексиз огрик зохир буляпти. Дилбарим, факат сен йиглама-киз хам анча бехоллиги учун на бир гапга ва на бир йигитни узидан итарувчи харакатга кучи етди. Йигитнинг совук булса хам, ёкимли багрида хиккиллай-хиккиллай ухлаб колди.
        3 кундай буён ахвол шу. На Аббос бир огиз гапиради, на Дилбар. Аббос кизни безовта килмай деб алохида хонага бутунлай кучиб олган. Киз бунга каршилик килмади, аксинча, киз хам айнан шуни кутганди. Бир-бирини курса худди бегонадек, тугрироги курмаяпти хам. Йигит тонг сахардан нонушта килмай чикиб кетади, кечаси уйга киз ухлаган вактда келади. Аслини олганда, Дилбар ухламайди. Йулакдан келаётган кадам товушларидан эрини сог-омон келганини сезади, кейин анча хотиржам булади. Дилбар дарров оёкка турди, аммо бу огриклар калбга кучирилган, афсуски. Йигит уйда худди Дилбар йукдек эркин харакатланади. Худди Дилбарга уйланмагандек юради. Киз хам атай килиб, йигит кетишини кутиб хонасидан эрталаб кечрок чикади. Тукнаш келгани юраги чидамайди. Огриклар тикланади, аммо хафа була олмайсан киши. Киз йигитнинг йулларига интизор булиб кечаларини бедор утказади. Кушни хонадаги суйганига якинда, аммо жуда узокдалиги учун чекади изтироб. Куни буйи узини чалгитишга уриниб тозалаган нарсаларини яна тозалайди, узини у cho'qqa uradi, bu cho'qqa uradi, лек фойдасиз. Хар дакикада юрагинг "жиз" этаётганида хам узингни бефарк тута оласанми? Тута олсанг тасанно. Сен бу вазиятда ё o'ta g'ururlisan, ё o'ta telba. У эса калбини бермаётган qizg'anchiq, очикдан-очик...

TalpinishWhere stories live. Discover now