2.BÖLÜM~OKYANUSA GÜNEŞ DÜŞERKEN

140 24 47
                                    

Yazarın Notu: Lütfen beğeni ve yorum yapmayı unutmayalım!

Diğer bölümleri yorumlarınız belirliyor!

İlginize yürekten teşekkür ediyorum 👋

Kitabı okurken YouTube üzerinden Mehmet Karadağ'ın "Beyaz Lotus" isimli şiirini de okuyabilirsiniz.

2.BÖLÜM~OKYANUSA GÜNEŞ DÜŞERKEN


BUN
Şair

HİTOŞİ
Arkadaşı

BAYAN SAZAKİ
Kurum Müdüresi

AİKO
İş arkadaşı

✈️ 💣 ✈️

Müttefiklerin, 1944 yılı öncesine kadar yaptıkları lokal saldırıları bile on binlerce Japon sivilin hayatta veda etmesine yetmişti. Ancak Japonya bir türlü teslim olmuyordu. Ta ki, Hiroşima ve Nagasaki, Müttefikler tarafından atom bombasıyla bombalanana ve ortakları teslim olana kadar.

"Stratejik Bombalama" ismini verdikleri, atom bombasının kullanılma anı savaşın yönünü büyük ölçüde belirlemiştir. Stratejik Bombalama baskınları Haziran 1944'te başladı ve Ağustos 1945'te savaşın sonuna kadar devam etti.
Müttefik kuvvetler, artık iyice yorulmuş, sonuca ulaşmak için şiddetin dozunu arttırmışlardı. Peki kimlerdi bunlar?

Müttefikler, Amerika Birleşik Devletleri, Çin, İngiltere, Fransa ve Rusya' dan oluşuyordu. Bunlar değişik nedenlerle savaşa katılmışlardı. Mesela;

Sovyetler Birliği, Müttefik-Mihver çatışmasında önce tarafsız kalıp, Polonya'yı işgal etmek için ilk dönemde Almanya ile iş birliği yaptı. Fakat 1941 yılında Almanya tarafından savaş ilanı olmaksızın saldırıya uğradıktan sonra Müttefiklere katıldı.

Amerika Birleşik Devletleri, savaş malzemesi ve maddi desteği başından beri sağlamaktaydı, ancak savaşa resmen katılması ancak Japonya'nın 7 Aralık 1941 tarihinde Pearl Harbor ismini verdikleri konumdaki uçak filosuna saldırmasından sonra oldu.

Gelelim diğer bir müttefik Çin'e. 1937 yılından beri Japonların yayılmasını tehdit olarak gördükleri için ve Marco Polo Köprüsü'nün bombalanmasından dolayı sürekli savaş halindelerdi. Ancak savaşa resmen katılmaları 1941 yılında olmuştur.

Mihver devletler ise, Almanya. İtalya ve Japonya'dan meydana geliyordu.

Mihvere katılanlar arasında senelerce Müttefik bloğunda yer alıp ya onların sömürüsüne veya saldırısına uğrayan devletler de vardı. Mesela: Uzun yıllar İngiliz sömürüsüne maruz kalan Hindistan, Sovyetlerin acımasız politikalarına hedef olan Finlandiya gibi devletler Mihver bloğuna katılmışlardı. Hem gasp edilen haklarını alacak hem de gerçek özgürlüklerine kavuşacaklardı. Nerden bilirlerdi ki taraf oldukları Mihver devletlerin yenilip, kayıtsız şartsız teslim olacaklarını?

Çok çetin çatışmalarla geçen İtalya Cephesi, 29 Nisan 1945'te İtalya topraklarındaki Alman birliklerinin Müttefikler'e yenilmesi ve İtalya'nın kayıtsız şartsız teslim olması ile bu cephe kapanmıştır.

Berlin, yani Almanya, 2 Mayıs 1945'te Sovyet güçlerine teslim oldu. Alman silahlı kuvvetleri batıda 7 Mayıs, doğuda da 9 Mayıs 1945'te koşulsuz olarak teslim oldu. 8 Mayıs 1945 Avrupa'da Zafer Günü  ilan edildi.

Burda yer alan karakterler ise son ana kadar mücadeleden vazgeçmeyen Japonyalı kahramanlar ile ilgili.

Dönemin Japonya İmparatoru Hirohito'nun, 15 Ağustos 1945'teki mesajında, ülkesinin "koşulsuz teslim olduğunu" ilan etmesiyle İkinci Dünya Savaşı resmen sona erdi.

ELVEDA HİROŞİMA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin