⚔️Annarrgeal

4 1 0
                                    

Mopperend doet Freyalin haar ogen open. Ze klemt haar tanden op het touw tussen haar lippen. Mompelend probeert ze zich te herinneren wat er is gebeurd.
Tovenaars... De herberg! Fuck!
Haar handen en voeten zijn vastgebonden op de tafel. Een oudere man strijkt een haar uit haar gezicht.
"Wat een verspilling", snauwt Stregabor. 'Maar helaas, we moeten je opofferen zodat de Witchers er niet meer zullen zijn. Alle bestaande Witchers zullen hun macht aan mij overdragen en sterven. Zo zal hun smerige ras uitgestorven zijn.' Freyalin probeert hopeloos aan de touwen te ontsnappen.
Geralt gromt. Hopeloos probeert hij uit de ketenen te komen. "Geralt" klinkt zacht achter hem. "Geralt" hoort hij nog een keer. Geralt tilt zijn hoofd op zonder het te begrijpen. Hij tuurt over zijn schouder. Vanuit de schaduw verschijnt Jaskier. Op handen en knieën kruipt hij naar hem toe.. "Jaskier, snel. Maak me los" beveelt Geralt met lage stem. Zwijgend als een vos kruipt Jaskier op handen en knieën naar Geralt toe. "Heb je een sleutel?" vraagt Geralt. "Nee, nee, ik heb geen sleutel", antwoordt Jaskier. Zijn stem is doorspekt met sarcasme en teleurstelling. Geralt zucht en laat zijn hoofd zakken. "Stregabor heeft een sleutel vast. Daar" zegt Geralt en wijst zijn hoofd naar een stel zilveren sleutels, die aan een brede ring bungelen. Jaskier slikt. De sleutels worden stevig vastgehouden door een van Stregabor zijn krijgers. Hij kan er niet tegen vechten. Hij is slecht in vechten! Zijn ogen schieten naar Freyalin. Stregabor staat naast haar, klaar om haar strot door te snijden met een versierde rituele dolk. Ze gromt tussen haar tanden en rukt aan de kettingen die haar gevangen houden op de houten tafel.
"Wacht even", roept Jaskier. Stregabor stopt abrupt. Hij kijkt verbaasd naar Jaskier. Alle ogen zijn gericht op Jaskier terwijl ze wachten tot hij verder gaat. Jaskier denkt even na. "Wist je niet dat een ritueel een... Lied vereist". Hij vervloekt zijn eigen geest. Improviseren was duidelijk niet een van zijn sterke punten. Geralt laat grommend zijn hoofd zakken. "Oh, dood me gewoon al" mompelt Freyalin zachtjes. "Wees stil", beveelt Stregabor. "Wie ben jij" vraagt hij. Jaskier komt langzaam dichter bij de sleutels. "Ik ben.. De beruchte religieuze zanger.. Die... Zingt... Onder andere over offers", stottert hij. Liegen behoort uiteraard ook niet tot zijn deugden. Stregabor spot geamuseerd. "Ik denk het niet" grinnikt hij. "Ik denk dat je hier bent om je kleine vrienden te redden", zegt hij. Hij wijst met het mes naar Jaskier. "Verspilling van je tijd", grapt hij. "Ja" mompelt Jaskier en kijkt weer naar de sleutels. Hij rukt zijn hoofd omhoog als de deur nogal ruw opengaat. Geralt gromt en vloekt binnensmonds terwijl hij probeert te zien wie de kapel is binnengekomen. Maar de schaduwen onthullen hun geheimen niet. "Wat nu weer" verzucht Stregabor.
De sterke, gespierde man die zojuist binnenkwam, haalt een van de lange sierlijke zwaarden uit zijn rug. Met vloeiende bewegingen vermoordt hij Stregabor zijn mannen één voor één.
Moedig vallen ze hem aan, maar het heeft geen zin. De sterke mysterieuze man is duidelijk getraind. Geralt sluit zijn ogen tot spleten. Hij vecht op dezelfde manier als Freyalin!
Zijn schouderlange witte haar golven terwijl hij zich sierlijk omdraait. De man lijkt ouder vanwege zijn korte grijze baard. Zijn felgele ogen flitsen naar Stregabor. Puntige oren gluren door zijn haar.
Zijn zwartleren harnas is afgewerkt met gouden banden.
Stregabor probeert hem te bevechten met zijn magie, maar al zijn magische pijlen worden geblokkeerd door zijn zilveren zwaard. "Geralt... Wie is dit?" Vraagt Jaskier bezorgd. "Ik weet het niet", gromt Geralt.
Jaskier springt geschrokken op terwijl Stegabor naar adem snakt. De vreemdeling zijn zwaard wordt door Stregabor zijn strot doorboord. De vreemdeling geeft hem nog een laatste duwtje voordat hij een stap achteruit doet. Vervolgens wendt hij zich tot Jaskier. Jaskier gilt. Hij stapt bang achteruit. "Wacht even", zegt hij. "Nee", roept Freyalin. De vreemdeling stopt. Hij kijkt over zijn schouder naar haar. "Hij is bij mij", zegt ze. Jaskier kijkt met wijd open mond naar Geralt terwijl de vreemdeling zijn zwaard teruglegt. Hij bevrijdt Freyalin van haar ketenen. "Jaskier, maak me los" fluistert Geralt. Haastig haast Jaskier zich naar de sleutels.
Freyalin zucht diep terwijl de vreemdeling haar in de ogen kijkt. Hij wrijft liefdevol over haar kaak.
[IN ELVISH] "Je bent onzorgvuldig geweest Freyalin." Freya kijkt hem verbaasd aan. [IN ELVISH] "Nee." 'Ik heb je gevolgd. Ik zag je Kaer Morhen verlaten. Je ging naar de vader van de Witcher. Heb je enig idee hoe gevaarlijk dat is?!' Freyalin knabbelt aan haar lip. [IN ELVISH] "En nu reis je met deze simpele hekser... Terwijl." 'Hij is geen simpele hekser! Hij is mijn vriend. Ik dank mijn leven aan hem.' 'Je speelt een gevaarlijk spel Freyalin. Wat zou er gebeurd zijn als ik niet was gekomen?' Ze probeert weg te kijken, maar hij draait haar hoofd weer naar hem toe. "Waarom volgde je mij?" vraagt ze opeens boos. 'Omdat ik je Kaer Morhen zag verlaten! Ik zag je uit de poort komen en ik wist gewoon dat je vroeg of laat in de problemen zou komen. Ik heb je gewaarschuwd voor Kaer Morhen! En Vesemir.' Geralt spitst zijn oren als hij de naam van zijn vader hoort. 'Je moet uit hun buurt blijven. Ze willen alleen je bloed!' Freyalin zucht diep. "Zo was het niet. Ze hielpen me. Hij hielp me. Ik was voorzichtig, ik... Ik Ik ben geen klein meisje meer!" De andere hekser zucht. "Ik probeer je alleen maar te beschermen." "Vergeef me", fluistert Freyalin.
[OPNIEUW IN HET ENGELS]
"Het spijt me dat mijn oudere spraak ruw is. Ik heb daar niets van begrepen", zegt Jaskier. Nieuwsgierig als altijd. Freyalin springt van de tafel terwijl de andere hekser zich omdraait. "Het was sowieso niet voor je menselijke oren bedoeld", zegt hij. "Ja.. Waahh" fluistert Jaskier afgeleid. "Vergeef hem. Hij kan grof zijn" zegt Freyalin en loopt naar Geralt toe.
'Ik wil dat je mijn broer ontmoet, Annarrgeal.'
Geralt kijkt in gedachten verzonken naar Annarrgeal. "Broer" struikelt Jaskier. "Alsof er twee van jullie zijn", stottert hij. "Bollocks."
Geralt zegt niets. Hij observeert alleen de mannelijke Witcher. Hij lijkt niet al te vriendelijk. Uiteindelijk was Freyalin dat in het begin ook niet.
"Ik ben Geralt", introduceert hij. Annarrgeal antwoordt niet. Hij pakt Freyalin gewoon vast. "Wij moeten weg." Geralt zijn hart zakt in zijn schoenen. "Wacht" zegt hij haastig. "Nee", protesteert Freyalin. 'We moeten Vesemir waarschuwen. De heksen gaan als volgende naar Kaer!' Geralt knikt.
"Freyalin", zegt Annarrgeal. "Of je gaat met me mee, of je verlaat me voor nog eens vijftig jaar", antwoordt ze grof. Een spier klemt in zijn kaak. Zijn ogen schreeuwen moord. Geralt slikt. Vesemir moet dit weten! En niet alleen over het komende gevaar...
Annarrgeal knikt. "fuck" mompelt hij binnensmonds. 'Maar ik zal hem vermoorden als hij je aanraakt.' Freyalin rolt met haar ogen voordat ze wegloopt.

De witte wolf en zijn welpWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu