Birkaç bölüm önce, başka kitapları kopyalamadığınız sürece, uygun bir biçimde başka kitaplardan esinlenebileceğinizi söylemiştim. Aklına kurgu fikri gelmeyen, bir türlü yazamayan okuyucularıma nelerden esinlenerek kurgu bulabileceklerini ayrıntı olarak anlatacağım.
Öncelikle okuduğunuz kitaplardan esinlenebilirsiniz. Sizi yazmaya iten bir yazar mutlaka olmalı. Onun yazış tarzından, anlatım biçminden esinlebilirsiniz. Ama esinleneceğiniz kitap usta biri tarafından yazılmış olmalı. Yani Wattpad'de kendinize örnek alabileceğiniz birini aramayın. İlla burada arayacaksanız da gerçekten profesyonel yazan birini bulun.
İkinci olarak filmlerden ve dizilerden esinlenebilirsiniz. Zaten gözünüzün önünde olduğu için kafanızda canlandımanıza da gerek kalmayacaktır. Olayların gidişatını gözlemleyerek kendi yazı planınızı oluşturabilirsiniz. Ama şunu da hatırlatmalıyım ki film veya diziler oyuncular tarafından canlandırılmakta olduğu için çok daha akıcı ve vurgulayıcıdır. Ama kitapta olanları okuyucu gözünde canlandırır ve eğer ayrıntı vermeyip kitabın akış yönünü belirlemezseniz gidişat okuyucunun hayal gücüne kalmıştır. Bu yüzden filmlerden esinlenirken daha seçici olmalısınız.
Bir diğer şeçenek olarak şarkılardan esinlenebilirsiniz. Şarkılar müziksiz kaldığında bir çeşit yazıdır. Genelde bir olayı ya da bestecinin o anki duygusunu anlatır. Kısacası şarkılar harika bir esin kaynağı!
Başlıca esinlenebilecekleriniz bence bunlardır ama tabii ki kendinize esinlenebileceğiniz birçok şey bulabilirsiniz. Mesela başınıza gelen bir olaydan yola çıkarak kitabınızın kurgusunu bulabilirsiniz.
Bir de uyarmamda fayda var, esinlenmekle kopyalamayı karıştırmayın lütfen.
Okuyan, yorum yapan ve vote veren herkese çok çok teşekkür ederim. En kısa sürede görüşmek dileğiyle!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
♢Wattpad Yazarı Olmak
De TodoKitabınızı yazarken sizlere öncülük edecek klavuz niteliğindeki bu kitap, yalnızca "Wattpad Yazarı" olmak isteyenler için değil, sıkça yapılan ve doğru olduğu sanılan birçok yanlışı düzeltmek amacıyla siz sevgili Wattpad kullanıcılarına yardımcı ola...