5. Bölüm -Sürükleyicilik-

3.3K 323 38
                                    

Bu bölümde, kitabınız için hayati önem taşıyan ama birçok yazar tarafından fark edilmeyen bir konuya değinmek istiyorum: Sürükleyicilik. 


Eğer bana iyi bir kitap yazmanın formülü nedir diye sorarsanız hiç düşünmeden kurgu + sürükleyicilik derim. Çünkü kurgunuz ne kadar farklı olursa olsun, eğer sürükleyici değilse okuyucuyunun ilgisini belli bir bölüme kadar çekebilirsiniz.


İşte, Wattpad'de kitabının ilk bölümleri yüzlerce vote ve yorum alırken son bölümlerde büyük bir oranda düşüş yaşayan yazarların fark edemedikleri büyük sorun da budur.


Ayrıca Watty, her ne kadar bizi ücretsiz kitaplarla buluşturan harika bir site gibi görünse de, buradaki kitaplara yeteri kadar ilgi gösterilmediği de bir gerçek. Çünkü D&R vb. yerlerden edindiğiniz kitaplara para veriyorsunuz. Örneğin, ben mağazada son kalan bir kitap için en yakın arkadaşımla kavga etmiş insanım. Ya da ne zaman Divergent serisinden bir kitap görsem kalp atışlarım hızlanır, hatta babam beni kitaplarımı öperken gördüğünden beri aklımdan şüphe ediyor. Ama Wattpad'de okuduğunuz bir kitabın kağıt kokusunu bile alamazsınız. Yani, demek istediğim eğer okuyucu bir süre sonra kitabınızdan sıkılırsa kütüphanesinden kaldırması ya da arşive eklemesi 1 dakikasını bile almaz.


Eğer isterse daha sonra yeniden okuyabilir -ki büyük ihtimalle beğenmediği bir kitabı kimse yeniden okumaz. Ama para verip aldığı kitabı beğenmese bile yazık olmasın diye okuyan çok kişi var.


Peki kitabınızın sürükleyici olmasını sağlayan etkenler nelerdir:


1) Karakterler: Özgün ve ilgi çekici karakterleriniz olmalı. Böylece okuyucu karakterlerinizi benimser ve olaylar sanki kendisinin başından geçiyormuş gibi hisseder. Bu yüzden de her bir satırı merakla ve heyecanla okur.


2) Olay: Anlatılan olay okuyucunun daha önce karşılaşmadığı bir olay olmalı. Örneğin, daha önce de bahsettiğim gibi klişe bir konuyu ele alırsanız okuyucu kitabın sonunu tahmin edebilir ve kitap sürükleyiciliğini kaybeder. Bu yüzden okuyucuyu kendine çekecek merak uyandırıcı bir olay üretmelisiniz. 


3) Mekan ve Zaman: Diğer maddeler kadar hayati önem taşımasa da, eğer doğru oluşturulursa kitabı kurtarabilecek nitelikte bir etken. "Zaman ve mekan" kavramlarını aynı başlıkta bir araya getirmemim sebebiyse, ikisinin de birlikte kullanıldığında iyi bir sonuç vermesi. Örneğin; The Hunger Games'in oldukça farklı bir mekanda geçiyor olması, okuyucunun üzerinde daha farklı bir izlenim bırakıyor ve okuyucu daha önce böyle bir mekanla karşılaşmadığı için kitabın gelecek bölümünü merak ediyor. Ayrıca kitabın gelecek zamanda geçiyor olması olayları daha ilgi çekici hâle getiriyor.



Ayrıca Wattpad'de kitap yazmanın dezavantajları olduğu kadar avantajları da vardır: Eğer kitabınız gerçekten sürükleyici olmuşsa okuyucularınız yayınlayacağınız her bölümü merakla ve heyecanla bekleyecektir. Ama normal kitaplarda yeni bölüm beklemek gibi bir şey olmadığından Watty'nin bu özelliği kitabınızın sürükleyici olmasına olanak sağlar.





Bu bölümde kitabınızın sürükleyici olmasını sağlayacak etkenlerden kısaca bahsettim. Gelecek bölümde kitabınızın sürükleyiciliğini tamamlayacak asıl öğeler olan hikayeyi sunuş şekiline ve anlatım biçimlerine değineceğim. Sizden ricam, kitabımın eksiklerini ve beğendiğiniz yönlerini benimle paylaşmanız ve emeğimin karşılığı olarak votelarınızı esirgememeniz :) Şimdiden hepinize sonsuz teşekkürler, en kısa zamanda yeni bölümde görüşmek üzere♡





♢Wattpad Yazarı OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin