4. Bölüm -Multimedia-

3.8K 333 25
                                    

Gözlemlerime ve deneyimlerimine dayanarak Watty'deki en büyük sorunlardan birinin multimedia olduğu kanısına vardım. Bu yüzden tüm bölümü hepimizin ortak sorunu olan multimediaya ayırmak istiyorum.


Öncelikle, multimedia -namı diğer multi-  okuyucularınızın kitabınızdaki kişileri ve mekanları kafasında daha iyi canlandırmasına yarayan bir destek. Peki kitabınıza bunu nasıl ekleyebilirsiniz:


1) Oluştur bölümünden kitabınızı yazdığınız kısma gelin.


2) Yan tarafta "bölüm seçenekleri" yazan kutucuğun üstündeki "gelişmiş" yazısına tıklayın.


3) Video/resim yazan yere daha önceden URL yapmış olduğunuz resmin linkini yapıştırın.



Sonradan Gelen Önemli Not: Yukarıda bahsettiğim yöntem, Wattpad'in güncellenmesiyle işe yaramayabilir. Ama bu güncelleme iyi yönde olacağından sorun yaşamazsınız. Ayrıca birkaç ay önce mobilden multimedia yüklenmiyordu fakat şimdi URL'ye bile ihtiyaç olmadan eklenebiliyor. 



Yapmanız gerekenler sadece bu kadar ama seçtiği resmi nasıl URL yapacağını bilmeyenler için kısaca anlatmak istiyorum: Hızlı Resim ya da ona benzer bir siteye girip seçtiğiniz resmi oraya yükleyin (nasıl yapacağınız sitede belirtilmiştir.), böylece resminizi URL yani link haline getirmiş olacaksınız. Ardından bu URL'yi multimediaya yapıştırın. 




Peki, hazırladığınız multimedia amacına ulaşıyor mu? Başta da bahsettiğim gibi, multimedia okuyucuların kitabı kafasında daha iyi canlandırabilmesi için. Yani siz duygusal bir bölüm yazıp multimediaya Taylor Swift - 22 şarkısını koyarsanız komik görünür ve okuyucu kitaba kendini veremez.


Siz çok gerçekçi ve sürükleyici yazmış olmanıza rağmen, multimediaya koyduğunuz o önemsiz gibi görünen şarkı bütün bu emeğinizi silip atabiliyor. Multimediaya koyulan resimler bu kadar etkili olmasa da görsellik açısından büyük anlam ifade ediyor. 


Bu yüzden eğer Fan-Fiction yazmıyorsanız multimediaya  koyduğunuz karakterlerin daha orjinal olmasına özen gösterin. Açıkçası benim yazdığım diğer kitapta bu ilkeye uymadığım doğrudur ama yine de sizin uymanız daha doğru olur.


Bence her kitabın mutlimediasında Barbara Palvin, Francisco Lachowski ve Vini Uehara görmekten sıkılan birçok Wattpad kullanıcısı vardır. Ama multiye çok ünlü birini koymanızın dezavantajları olsa da, avantajları ve getirileri de oldukça fazla. Örneğin, sırf kitap kapağında Selena Gomez olduğu için o kitabı okuyan birçok Selenator var. Öte yandan, kitabınızdaki karaktere uyan ve pek ünlü olmayan birini arayıp bulmak oldukça zor.




Eğer multimedia ile ilgili bir sorun yaşarsanız ve yardıma ihtiyacınız olursa bana söylemeniz yeterli :) Kafamda belirlediğim bölüm sırasına göre yazıyorum ama öne almamı istediğiniz ya da yardıma ihtiyaç duyduğunuz bir konu olursa daha önce onu yayınlayabilirim. Bu kitabı votelayan, yorum yapan ve okuyan herkese teşekkür ediyorum. En kısa zamanda, yeni bölümde görüşmek dileğiyle :D

♢Wattpad Yazarı OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin