7. Bölüm -Kitap Adı-

3.5K 283 63
                                    

Sevgili okuyucularım, okuduğum kitapların ardından aniden yazmaya karar verdiğim bir bölümle yeniden sizlerleyim...


Şu sıralar Wattpad haricinde bile karşılaştığım öyle bir sorun var ki beni benden alıyor: Kitap adları! İşte bu bölümde, bu sorunu ele alacağım.


Şu sıralar öyle saçma kitap adlarıyla karşılaşıyorum ki... "Bırakın hiç kitap yazmamış olmayı, daha önce Türkçe öğretmeninizin zoruyla iki satır yazı da mı yazmadınız?" diyesim geliyor.


Yazdığınız iki satır yazının bile bir başlığı vardır. Hatta sınavda o kadar emek edip yazdığınız kompozisyonun başlığını unuttuğunuz için öğretmeniniz puan kırmıştır belki de. (Benim başıma birçok kez geldi.)


Bir de, belki duymuşsunuzdur; "Kitaplar insanlara benzer." diye bir söz var. Yani düşünün: İsmi Abdurrezzak olan bir insan nasıl mutlu olabilir?! Açıkçası arkadaşlarımın çoğu böyle felaket isimlere sahip olmasa da isminden memnun değil, hatta yapılan bir araştırmaya göre insanların %78 isminden memnun değilmiş. Wattpad'deki kitapların dili olsa ve biz onlara sorsak muhtemelen %101'i isminden muzdarip olduğunu söyler!


Evet, istatiklerim biraz acıdır ama lütfen yapmayın, kitabınızın hayatını karatmayın! Bir insana nasıl ömrü boyunca kendi ismiyle hitap ediliyorsa kitabınız da işte hep öyle kendi ismiyle anılacak...



Peki hangi tür isimleri tercih etmemeliyiz?


* Artık klişeleşmeye başlamış başlıklardan kesinlikle uzak durun (bkz. Zoraki Evlilik, Bad Boy)


* Türkçeyi ilginç bir biçimde katleden isimlerden kaçının (bkz. §ahtè A$qım)


* Gerekmedikçe noktalama işareti kullanmayın (bkz. Paramparça Kalpler!!!!)


* Eğer fan-fiction yazmıyorsanız yabancı isim tercih etmeyin.



Kitabımıza ad seçerken nelere dikkat etmeliyiz?


* Yazım kurallarına, kitap isminizi seçerken bile dikkat etmelisiniz:


✅ Cloie'nin Anıları

❌ Cloienin Anıları

✅ Beni Sever Misin?

❌ Beni Severmisin



* Bu kitabın her köşesinde hiç durmadan değindiğim gibi, bu kitap ismi seçme işinde de tabii ki özgün olmalısınız. Seçtiğiniz isim ilgi çekici ve farklı olmalı, yani az önce örnek vermek için kullandığım isimler gibi olmasa daha iyi olur... Bununla ilgili net bir örnek veremem, hepsi sizin yaratıcılığınıza kalmış.



* Kitap adınız mutlaka düzenli yazılmış olmalı; bundan kastım eğer bir kısaltma kullanmıyorsanız (bkz. A.Ş.K.) her sözcüğün başı büyük harfle yazılmış olmalı.

✅ Korkusuz Yürek

❌ KORKUSUZ YÜREK

✅ Lise Aşkım

❌ LİsE AŞkıM



* Eğer dilerseniz başlığınıza semboller ekleyebilirsiz (bkz. ♢♤♧~☆♈♋). Şahsen hoş durduğunu düşünüyorum ama zevk meselesi. Tabii bu sembolleri gereğinden fazlaca kullanmamanızda oldukça fayda var.


Bir de eğer kitabınız bir seri hâlindeyse tüm serinin başlıklarında bu sembollerden olması gerektiğini düşünüyorum ya da her bir kitaba farklı semboller de koyabilirsiniz. Ayrıca bu sembollerden Solucan kitabında da kullanılmış, yanılmıyorsam Kötü Çocuk serisinin bir kitabında da bulunuyor ve tabii dikkat ettiyseniz bu kitapta da var!



* Kitabınızın ismi orijinal de olmalı. Mesela karar verdiğiniz isimde başka bir kitap var mı diye Wattpad'den aratın. Ama tabii bu isimde başka kitaplar var diye çok beğendiğiniz bir isimden vazgeçmenize de gerek yok, yalnızca daha orijinal olsa daha çok ilgi görür.



* Son olarak kitabınız adı kısa ve öz olmalı. Yani çok uzun olan isimlerden kaçının. Okurlarınızın aklında kalacak bir ismi tercih etmeniz daha doğru olur.





Bir bölümü daha noktalandırmış bulunmaktayız; umarım sizlere yardımcı olabilmişimdir. Eğer sonradan aklıma gelen bir şey olursa mutlaka ekleyeceğim. Ayrıca 5K okuma sayısına erişmişiz, ne kadar sevindim anlatamam :) Bunun için size sonsuz teşekkür ederim... Sizi çok ama çok seviyorum♡

♢Wattpad Yazarı OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin