7

276 16 2
                                    

'Lindsay? Wat is er, meisje?' vraag ik en kijk Eva vragend aan.

'Ze heeft een nachtmerrie gehad,' zegt Eva zacht en ze geeft Lindsay een kus op haar haren.

'Ik breng haar wel naar bed,' zeg ik en ik neem Lindsay over van Eva. Ik loop naar boven, naar de kamer van Lindsay en mij.

'Waar heb je over gedroomd?' vraag ik, maar al voordat Lindsay antwoord kan geven weet ik het antwoord eigenlijk al.

'Over papa...' zegt Lindsay zacht. Tien minuten later valt ze in slaap en dan loop ik weer naar beneden.

'Wat was er met haar?' vraagt Eva als ik samen met haar in de keuken sta om wat drinken en eten klaar te maken.

'Ze had inderdaad een nachtmerrie...' zeg ik zacht. Eva weet nu wel over mijn blauwe plekken en de verkrachtingen, maar ze weet nog niks over dat Lindsay ook geslagen is.

'Dat is vervelend,' zegt Eva. Ik knik, niet wetend wat ik moet zeggen. Wolfs had tegen mij gezegd dat ik Eva nog niet moet vertellen over dat Lindsay ook werd geslagen. Maar ik kan niet liegen... Dus als Eva het vraagt, geef ik eerlijk antwoord.

'Wat wil jij drinken?' vraagt Eva.

'Doe maar chocomel,' zeg ik met een glimlach.

'Je bent chocomel verslaafde,' zegt Eva lachend.

'Ik weet in ieder geval wel van wie ik het heb,' zeg ik lachend.

'Dat is waar. Weet je, Roos, ik ben zo blij dat ik jullie eindelijk terug heb. Je moest eens weten hoeveel pijn het mij deed toen jij verdween op je 5 jarige leeftijd. Een paar jaar later kreeg ik Lindsay, maar zij werd 2 maanden na haar geboorte ontvoerd. Ik was er kapot van, echt waar. Ik heb zelfs iedere dag naar jullie gezocht,' zegt Eva en ze krijgt tranen in haar ogen. Ik loop naar Eva toe en geef haar een knuffel.

'Je hebt ons weer gevonden en daar gaat het om,' zeg ik en Eva geeft mij een kus op mijn haren.

'Ik heb jullie echt heel erg gemist,' zegt Eva en we lopen weer terug naar de bank met drie bakjes chips en drie glazen met drinken.

'Ik jou ook, mam,' zeg ik met een glimlach. Wolfs kijkt ons vragend aan maar glimlacht dan. Hij weet dat Eva mijn moeder is. Ik heb mijn moeder eindelijk gevonden en ik ben niet van plan haar nog een keer te verliezen.

Rosey - een FM storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu