5

276 15 0
                                    

Een klein kwartiertje later zijn we bij de Ponti aangekomen.
'We zijn er,' zegt Eva en ik maak mijn gordel los en Eva doet hetzelfde en dan stappen de auto uit en Eva haalt mijn koffer uit de kofferbak. Ik til Lindsay uit de auto, ze was in slaap gevallen op weg naar de Ponti. Lindsay word wakker in mijn armen en we gaan met z'n drieën de Ponti binnen. Even later komt Wolfs de Ponti ook inlopen en hij kijkt Eva snel vragend aan. Eva loopt met Wolfs naar de keuken en ze schenken vier glazen met wat drinken in. Niet veel later komen ze terug. Eva geeft mij een glas met chocomel. Zelf heeft ze een flesje water in haar hand. Wolfs geeft een beker met appelsap erin aan Lindsay.
'Bedankt,' zegt Lindsay zacht en ze gaat bij mij op schoot zitten als Eva naast ons op de bank komt zitten. Ik heb mijn vest ingeruild voor een minder warm vestje. Het is bloedheet, maar ik wil dat niemand achter de blauwe plekken op mijn armen komt. Na het eten breng ik Lindsay naar bed. Niet veel later valt ze al in slaap en ik ga weer beneden op de bank zitten.
'Roos... Vertel me nou eens waarom je altijd een vest draagt, ook al is het buiten 30 graden. Je kan het mij vertellen,' zegt Eva lief en ze gaat naast mij op de bank zitten.
'Het is niks...' zeg ik zacht.
'Jawel. Vertel het me, alsjeblieft,' zegt Eva. Dan neem ik een groot besluit. Ik vertel Eva alles. Zelfs over mijn moeder die 5 jaar na mijn geboorte is overleden. Dan vertelt Eva mij iets schokkends...
'Mijn dochter heette Rosey... Ik heb haar 5 jaar lang bij me kunnen houden, maar toen verdween ze opeens. 2 jaar daarna kreeg ik een berichtje dat Rosey's ontvoerder haar had verteld dat haar moeder dood was...' vertelt Eva zacht. Één ding weet ik bijna zeker: Eva is mijn moeder, en ook die van Lindsay...
'Een paar jaar na Rosey's ontvoering kreeg ik nog een dochter: Lindsay. Zij werd 2 maanden na haar geboorte ontvoerd... Ik was jarenlang in shock. Tot vandaag, toen ik jou bij het bureau zag,' zegt Eva.
'Zullen we morgen een DNA test laten doen om te testen of jij echt mijn moeder en die van Lindsay bent?' vraag ik en Eva knikt. Morgen kom ik er eindelijk achter of Eva mijn moeder is...

Rosey - een FM storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu