"SATU LAGI! JANGAN GUNA BANYAK SHAMPOO AKU!"jerit Lan, Lan memang tau kalau Han suka pakai SHAMPOO rambutnya sehingga habis.
"YE YE!" Jerit Han kepada Lan yang tengah kemas rumah, inilah keseharian Lan dan Han.
Bagi siapa yang tak tahu👆🏻
Selepas sahaja Han mandi dengan masa yang agak lama, dia membau makanan yang sedap di atas meja.
"Woahhhh! Ni makanan favourit aku mat!! Terima kasih Lan!" Jerit Han
"Dah dah baik kau duduk dan makan" kata Lan sambil melepaskan apron dia dan sangkut.
Diorang berdua pun makan seperti abang(Lan) dan adik(Han).
Selepas sahaja makan diorang masuk bilik, bilik diorang sama tak asing pun.Siapa yang cuci pinggan? Dah tentulah Lan, tapi Han pun bantu mengemaskan meja.
Masuk sahaja bilik Han melemparkan badannya lagi sekali seperti di ruang tamu.
"Kau ni, janganlah buat macam tu selalu, sakit badan kau nanti barulah tak boleh jalann kan misi!"bebel Lan.
Han sudah terbiasa dengan bebelan Lan, jadi dia biarkan sahaja Lan membebel nya seperti mama membebel kepada anaknya
"Ye ye ye, aku tak buat dah!"balas Han dengan suara malas.
Tak banyak cakap diorang pun tidur dengan lena, rasa penat dan letih hilang bila mereka berdua tidur, sebab itu sahaja satu-satunya cara nak hilang penat dan lelah.
Esok cuti sempena semesta, sekolah memberi pelajar cuti seminggu, ada yang balik kampung, ada yang menetap sahaja di apartment tidak membuat apa apa dan ada yang pergi melancong entah kemana,lain pula Lan dan Han, mereka akan di beri misi sempena cuti sekolah.
Tak da istilah rehat, sekurang kurangnya pensyarah tidak memberikan mereka tugasan dan itu membuatkan diorang berdua happy.
Sekarang ni Lan dan Han sedang berada di kedai makan untuk sarapan pagi, selepas sahaja makan diorang pun borak lah tentang misi.
"Ketua nak kita pergi markas sekarang, kau ada bawak ke mende tu?"tanya Lan kepada Han, apa maksud dia Mende tu?
"Ada! Dah tentulah aku bawak!"Han mengeluarkan pistol dan jam. Han memberikan pistol milik Lan dan jam miliknya.
"Aku ada ubah sikit kat dalam tu"Han mengeluarkan jaketnya lalu memakainya dan tentulah di belakang jaketnya ada lambang Z begitu juga dengan Lan, dia juga harus pakai jaketnya kalau tidak macam mana dia nak masuk markas.
"Kau ubah apa?"tanya Lan
"Kau tengok jelah"malas Han ingin menjelaskan, tak banyak cakap diorang pun keluar dari kedai makan.
Bila diorang jalan, diorang rasa macam ada yang mengekori dari belakang.
"Lan aku rasa ada orang tengah ikut kita ni"Han berkata dengan nada takut.
Lan pandang belakang sikit,betul memang ada yang ekori Lan dan Han, nampak macam mafia tapi hanya 2 orang? Bukankah mafia selalu berkelompok? Fikir Lan dengan serius.
YOU ARE READING
MAFIA X EJEN
ActionHan Xioa Lin adalah seorang pelajar di academy elite 2, dia adalah seorang penggodam dan juga seorang pembunuh bayaran, semasa umur Han 6 tahun ibu bapanya kemalangan, dia ditinggalkan di panti asuhan, namun semasa umurnya 13 tahun dia diambil sese...