Bab 6

484 12 0
                                    

"Terima kasih" kata Han dengan nada suara yang biasa.

"Sama-sama"

Jack kembali memasuki ke dalam biliknya

Ini sambungannya gesss...
Yang tidak faham,aku sarankan kalian untuk membaca bab 5.

Han membuka pintu bilik Alex lalu masuk ke dalam, jangan lupa menutup pintunya kembali.

Han terkejut melihat kecantikan dan kemewahan biliknya, katil empuk, warna bilik yang hitam putih, tapi itu bukan tujuannya.

Tujuannya hanya mencuri data dan fail tentang Mafia, lalu dia akan memberikan maklumat itu kepada ketua, selanjutnya biar ketuanya yang atasi.

Han cuba mencari beberapa fail di dalam almari, lalu di meja kerjanya Alex, Han melihat laptop Alex yang berada di atas meja kerjanya.

Pikiran kotornya tengah berjalan kerja

"Patutkah aku mencuri sedikit data tentang ketua/pemimpin Mafia ini?"Han hanya berpikir panjang lalu dia mengeluarkan USB yang ada logo Z di atasnya.

"Well, i'm here now, nak menyelinap masuk ke dalam mansion ini pun susah... Sudahlah lebih baik aku tamatkan sahaja."kata Han lalu menyocokkan USB ke laptop Alex.

Selesai mengambil beberapa data di laptop Alex, dia tarik kembali USB nya lalu meletakkannya di dalam beg galasnya.

"Selesai! Mission completed!"Han bersorak gembira.

Dia kembali fokus dengan wajah yang dingin, dia Coba mencari jendela untuk keluar, sekarang ini dia ada di lantai/tingkat 2.

Di setiap rumah pasti ada jendela kan, Han membuka jendela yang agak besar, dia melihat keluar jendela.

"Ini pemandangan yang cantik dan menenangkan, pantas sahaja dia memilih mansion ini."kata Han sambil melemparkan wajahnya seketika.

Han kembali fokus, dia melihat ke bawah, ada 6 bodyguard di bawah sana dan itu sangat menyulitkan dia untuk melarikan diri, dia Coba mencari jendela lain tapi tidak menemui nya, dia terpaksa memilih jendela itu.

"Apa aku lompat aja ya?"pikir Han sedikit, lompat dari lantai/tingkat 2 terlalu easy menurutnya tapi disebabkan kecederaan di bahagian lengan kirinya, ia akan menyukarkan pendaratannya nanti.

Han memutuskan untuk lompat sahaja, kalau dia tidak pulang, Lan pasti mengganggap adiknya dibunuh oleh Mafia, lalu Han pasti yakin dia akan memendamkan kebenciannya kepada Alex ketua/pemimpin Mafia.

Han mengeluarkan hoodie hitamnya dan memakai, dia menukar pakaiannya yang sudah terkena darah.

Pasti ia sangat berbau

Han menggalas begnya kembali, posisinya seperti sedia ingin lompat ke bawah.

Han lompat lalu mendarat dengan selamat tapi dia tetap merasa kesakitan di lengan kirinya, malahan itu bertambah sakit

Han bangun lalu keluar dengan memanjat pagar, bodyguard itu tidak melihat keberadaan Han kerana Han memakai pakaian yang serba hitam semua

Han melihat CCTV, dia menghiraukan sahaja CCTV itu kerana dia sudah menggodam sistem itu tadi.

Dia menekan sesuatu di jamnya, sebab telefonnya tertinggal di apartment nya, lalu....

"Komenikasi terhubung*

Han menelefon Lan melalui jamnya, kan dia ada kata kalo dia mengubah sesuatu di jamnya dan jam Lan.

Lalu Lan mengangkat telefon Han

"Lan bisa ga-" ayat Han tidak sempat habis, Lan memotong ayat Han

"Kau dimana!? Ku pikir kau sudah mati!" Teriak Lan di jamnya sampai Han pun menjauhkan sedikit jamnya dari telinganya

MAFIA X EJENWhere stories live. Discover now