bab 3

531 18 1
                                    

"Apa patut aku buat ni, pasti ketua memarahi ku kerana lambat! Arghh sial! Aku harus cepat"Han berlari dengan tergesa-gesa

5 minit lepas itu

Han sudah sampai di markas .

*Untuk yang tidak faham, aku sarankan kalian membaca bab 2 dahulu

Han memasuki ke dalam markas dengan nafas yang tidak teratur, kini dia berhadapan dengan ketuanya, dimana Lan? Dia berada di sofa yang betul betul di hadapan ketuanya.

"Apakah baru habis berlari?"tanya ketua dengan nada serius, tapi ada juga terselit wajah bimbangnya

"Ma-maaf ketua sa-saya..."tidak habis ayat Han

"Tidak mengapa"ketua berjalan ke arah Han lalu menepuk bahu Han.
"Lan sudah menceritakan kesemuanya kepada saya"

Han memandang ketua dengan wajah yang berpeluh dan nafas yang sangat sesak.

"Be-betul ke?"tanya Han tidak percaya
Lalu menatap Lan yang sedap duduk di atas sofa sambil menghirup air Coca-Cola.

Han lalu bangun duduk di sebelah Lan, dia mengambil satu tin dan membukanya. Lalu dia meneguk air sambil mendengar apa yang nak di sampaikan ketuanya.

"Okey dengar sini, misi kalian berdua adalah pecah masuk ke dalam kawasan MAFIA"semasa ketuanya berkata seperti itu, Han menyembur air yang diminum tadi.

"ANJIRRR! LU KENAPA SIH!!!"marah Lan lalu memberikan Han kain untuk mengelap badannya yang terkena air Coca-Cola tadi.

Han menatap ketuanya semula"apa maksud ketua dengan pecah masuk!" Tanya Han kepada ketuanya, kupanggil sahaja ketuanya Adrian Wong Leshin singkatan Adri.

Adri menatap Lan dan Han lucu akan moment tadi, "Itu benar, kalian akan pecah masuk ke dalam markas mafia untuk mencuri fail dan aku ingin kalian mencuri data data di komputer sang pemimpin ." Kata ketua dengan wajah datarnya, Lan dan Han mengangguk faham.

"Dan satu lagi"

Lan dan Han memandang ke arah Adri dengan mengeluarkan pistol untuk mengisi peluru, sambil dengar apa yang dikatakan Adri.

"Apa kalian ingin solo atau berpasukan?"tanya Adri kepada Lan dan Han, sejujurnya Lan dan Han berkata mereka sangat benci membuat kerja secara berpasukan, kerana mereka berdua dah banyak melaksanakan misi dengan pasukan lainnya, disebabkan pasukan lain tidak mahir dalam misi seperti ini, mereka lebih suka solo daripada berpasukan ramai ramai.

"Ketua... Kau pasti tau jawapannya kan."jawab Han yang sudah selesai mengisi peluru.

"Iya aku tahu" jawab ketuanya dengan santai, Lan meletakkan pistolnya ke dalam beg begitu juga dengan Han.

"Baiklah, malam nanti kami bergerak pergi ketua, bagi kami pulang dulu untuk membawa beberapa barang penting."Lan bangun dan Han juga ikut bangun.

Adri mengangguk setuju"pergilah dan tolong hati hati ya" kata sang ketua pada kedua anak buahnya yang paling dia sayang seperti anaknya

*Btw Adri tu laki laki ya bukan perempuan 🤣*

Sampainya dirumah

Han dan Lan tengah mengemas barang keperluan, Han membawa kotak kecemasan dan pistol.Lan membawa pistol dan laptop. Kenapa bawak satu je? Sebab tak nak beratkan beg semasa berlari-lari nanti.

"Han, aku rasa barang yang kita bawa ni cukup ke?"tanya Lan pada Han yang tengah mengemaskan barang dia. Han melihat ke arah pedangnya, pedang buatan kakaknya yang diberi kepada Han semasa kakaknya di bawa pergi seseorang.

MAFIA X EJENWhere stories live. Discover now