Cinta teh ais cicau 7

3 1 0
                                    

IRIS Marinda masih memandang ke arah Malik yang sedang menjamu selera .

Comot juga wajah anggota JPJ ini apabila makan .Marinda mengambil tisu dan mengelapkan wajah Malik .

Malik terkesima melihat tingkahlaku Marinda senyap sekarang boleh pula mengelap mulutnya dengan tisu.

"Maafnya Tuan JPJ .Awak makan comot sangat jadi terpaksa saya lapkan mulut awak dengan tisu "Marinda bangun dari kerusinya lalu meletakkan tisu tadi ke dalam tong sampah.

Kebersihan perlu dijaga walaupun ini kedai makan takkan dia nak menyusahkan Acik Hasnah pula .

Selesai saja menjamu selera ,Marinda mengeluarkan duit untuk dibayar kepada Acik Hasnah .

"Marinda nak balik dengan siapa ni ? Takkan jalan kaki jauh juga rumah kamu dari sini "

"Nanti Marinda tahan ja teksi ke .Acik Has tak perlu risau "

"Kamu duduk sini . Acik Has nak pergi dekat Malik sekejap "

"Malik boleh tolong hantarkan Marinda .Mak Long risau kalau dia balik dengan taksi takut jadi apa-apa "

"Baiklah Mak Long .Malik hantarkan dia "

"Terima kasih Malik "

Acik Hasnah mendekati Marinda yang memandang langit .

"Marinda balik dengan Malik .Acik Has dah suruh hantar kamu . Acik Has kamu naik teksi bahaya sudahlah kamu sorang-sorang"

"Kalau macam tu baiklah Acik Has ".Marinda malas ingin berbalas kata dengan Acik Hasnah . Sekarang dia ingin pulang ke rumah dan berehat .

Malik mendekati kami berdua bersama senyuman manisnya .

"Jom Cik Marinda .Saya hantarkan Cik Marinda, sampai ke rumah Cik Marinda "











Cinta Si Teh Ais Cicau (short story)Where stories live. Discover now