Hari terakhir di Syiria
"Sudah nak masuk sebulan kan tuan kita di Syiria"- kata rafiqi
"Ye rafiqi"- kata Leon
"Tuan tak nak tinggalkan satu ucapan untuk hari terakhir kita di sini."- kata Zarul
"Terima kasih untuk semuanya dan aku nak balik sudah penat aku berjaga tiap2 malam."- kata Leon
Malam itu mereka pun semua bergerak untuk pulang ke Malaysia. Mereka akan sampai di Malaysia malam nanti.
Tiba sahaja di airport Malaysia jam 12 tepat. Mereka pun mengambil barang dan terus pulang ke rumah. Manakala Leon terus pulang ke pangkal. Di Pangkalan dia terus baring sahaja di katil sampai lah ke esok pagi.
Ke esok paginya di Pangkalan
******************************Tuan Hafiz mengejut kan Leon untuk sarapan pagi
"Leon .....oh Leon bangun² dah pagi ini . Ini saya ada bawak sarapan ini nanti makan okay."
Leon tidak respon apa yang dikatakan oleh tuan Hafiz. Tuan Hafiz pula sudah merisau dengan keadaan Leon.
Rafiqi pula terlalu di hadapan bilik tuan Leon dan dia memasuki bilik itu dan dia melihat tuan Hafiz sedang mengejutkan tuan Leon."Tuan .... Nape itu?"
"Eh rafiqi tidak apa lah saya kejutkan Leon itu tapi dia tidak respon apa yang saya cakap. Saya risaukan keadaannya."
"Oh jap."
Rafiqi pegang dekat dahi Leon dan merasai panas sangat......
"Tuan Leon demam lah , tuan Hafiz macam mana ini . Balik malam tadi elok je tuan Leon ini."
"Oh hmm awak rafiqi pergi ambil kain sapu tangan yang bersih dan basahkan nya dan letakkan kain sapu tangan itu di dahi tuan Leon okay. Saya ada kerja sekejap lepas itu Saya nak masakkan untuk tuan Leon ini."
"Baik tuan Hafiz .... Saya ambil kain sapu tangan jap ye."
Rafiqi pun mengambil kain sapu tangan dan basahkan nya. setelah selesai itu Leon tersedar dari tidur mimpi nya dan dia merasakan apa yang di dahi nya.
"Aduhh sejuknya dekat dahi aku ni. Ehh!! Sapu tangan yang basah?. Asal dekat aku ni."
Rafiqi terkejut apabila Leon telah bangun dari tidur nya
"Eh² tuan pergi rehat sana!. Tuan tidak sihat lah jangan lah degil okay. Tuan kan penat. Gi rehat lah."
"Rafiqi.... Saya bukan tak nak rehat tapi saya kena balik sekarang ini."
"Tidak mengapa nanti tengahari ini saya akan hantar tuan Leon pulang okay."
"Ok²"
*Bersambung*
YOU ARE READING
HIS CODE NAME BRAVO [Completed]
Action"miss can come back don't" "Rindu boleh kembali jangan" main character>< [TENGKU LEON MIKAIL ISKANDAR SHAH] this story is about a soldier looking for a woman but he has to keep the peace of the country once. cerita ini mengisahkan seorang askar yang...