7 tahun kemudian
*******************
Anak2 mereka pun telah dewasa... dan mereka pun hidup dengan bahagi.."Ayahanda ... "- kata loqman
"Ye kenapa itu loqman?"
"Awal betul sepupu kitaorang kahwin ayahanda.."
"Mereka dah besar kamu yang lambat... "
"Bukan ayahanda dulu lambat juga ke nak kahwin?"- Sampuk laskhar
"Masa tu ayahanda belum sedia lah.."
"Tapi kenapa aunty hana tak nak kahwin lagi? bukan aunty hana kembar ayahanda ke?"
"Aunty hana kamu itu mengada-ngada je.."
Setelah itu fat masuk melangkah ke rumah tamu..
"Assalamualaikum.."- kata fat
"Waalaikumsalam.."- kata mereka semua..
"Fat datang sorang ke mana riz?"- kata leon
"Dia ada mission dekat jepan rasanya.."- jawab fat
Leon mengangguk kepala nya tanda faham.. sian kepada riz suka mediamkan dirinya dan kesian kepada isterinya juga tapi isterinya kerja di korea pula.
"Fat datang sini buat apa?"- tegur haider loqman.
"Tok ba panggil katanya nak jumpa.."
"Ohh"
Setelah itu fat pergi ke atas untuk berjumpa dengan tok ba nya manakala tiga orang itu sambung cerita dengan leon...
"Kenapa kitaorang tak dapat jumpa mak long kami ayahanda?"- kata lutfi..
"Mak long kamu sudah lama tak de wahai anakanda ... jadi jangan sedihkan riz dan fat apabila kamu bertiga ni sedang bersama dengan mama okay!"
"Okay araso"- kata laskhar..
"Sejak bila anak papa pandai cakap korea ini?"
"Sejak undercover dekat sana hahaha.."
"Ade2 laskhar ini.."
"Esok papa nak ke uk balik ada kerja sikit dekat sana.."
"Okay,loqman cuti lagi nanti loqman boleh tengok2kan mama ..."
"Lutfi esok kena balik laut dah..."
"Laskhar pula esok kena balik kem semula.."
"Okay2 , loqman nanti bawa mama balik rumah kita ye .. kalau mama nak pergi mana2 make sure loqman kena teman okay. jangan bagi mama pergi sorang2."
"Okay ayahanda menurut perintah diterima.."
Setelah dia meluahkan masa dengan anaknya leon pergi ke biliknya dan mengemas barang untuk fly pada malam ini. beberapa minit kemudian laf pun masuk dan melihat leon sedang mengemas bajunya..
"Abang??"
Leon menoleh kebelakang dan melihat isterinya telah masuk bilik dan isterinya sedang menghampiri yaa...
"Ye sayang.."
"Mr.snow saya ni kemas baju kenapa?"
"Sayang esok abang kena balik semula ke uk and malam ini abang kena fly.. sayang jaga diri baik2 okay. abang sayang sangat2 dekat isteri abang ini.."
"Hmm berapa lama dekat sana ?"
"Abang tak sure lagi sayang. abang akan usaha untuk balik secepat mungkin tapi sayang kena janji dengan abang , sayang kena jaga kesihatan , diri baik2 bila abang tak de semasa menjalankan misi ini..."
"Baik.. Bunga akan tunggu abang balik."
"Selagi mampu tunggu..tunggu ye sayang. maafkan abang ye."
Malam itu leon pergi ke UK terus dan dia sampai sahaja di sana waktu masuk petang.. setelah itu zambri melihat leon yang sedang termenung sahaja seorang diri.
"Aiip leon jauh menung nape?"
"Tk de apa lah.."- kata leon dan dia memberi senyuman kepada zambri.
"Jangan buat aku risau lagi leon.."
"Tak de lah , ini macam mana dengan si jack ini lama dia menghilang ini. aku dah penat cari si bangsat ini.."
"Last location dekat taman tapi itu lah masa kitaorang pergi sana , tak de dia pun.."
"Memang biskut lah dia ini.. menyusahkan aku betul ahh"
Malam itu selepas solat isyak , leon mengambil udara di luar setelah itu anak bongu nya si loqman telah call nya..
Assalamualaikum...-loqman
Waalaikumsalam ye anak papa ini kenapa call?-leon
Ayahanda kenapa tk angkat call mama, mama risaukan ayahanda tadi!- loqman
Mama mana? bak sini papa cakap dengan nya.. papa kan ade kerja itu papa tak sempat tengok fon..-leon
loqman pun memberi kepada laf
Abang!!- laf
Ye sayang , kenapa?
Abang izikan ,bunga nak tinggal denganmu dan Abah sekejap boleh?. Untuk beberapa hari je - laf
Boleh sayang tapi make sure dekat rumah abah dan umi je ye jangan nak gi healing sorang2 pula.-leon
Okay macih mr.snow saya..-laf
Sama2 my flowers!- leon
Laf pun berikan kepada anaknya semula telefon itu..
Loqman nanti tolong hantar mama ye dekat rumah tok mi dengan tok bah sana..- leon
Baik-loqman
Jaga diri baik2 ... tengok2 kan mama itu. loqman cuti habis bila?
lusa dah kena balik udara dah..-loqman
Okay hati2 ye bye..
Tamat sahaja panggilan si zambri pun bertanya..
"Uiii sapa itu call malam2 ini"-kata zambri yang mbil membawa segelas air di tangannya.
"Anak aku..ker asal?"
"Anak kau yang mana satu? dah lah mereka kembar aaduh kau ini leon.."
"Yang last itu ler.."
"Macam mana kau boleh bezakan anak kau sedangkan mereka tiga itu sama.."
"Aku tahu ler nak bezakan , anak aku bukan anak kau pun "- bidas leon lalu di tinggalkan zambri di situ..
*BERSAMBUNG*
YOU ARE READING
HIS CODE NAME BRAVO [Completed]
Acción"miss can come back don't" "Rindu boleh kembali jangan" main character>< [TENGKU LEON MIKAIL ISKANDAR SHAH] this story is about a soldier looking for a woman but he has to keep the peace of the country once. cerita ini mengisahkan seorang askar yang...