Story 40

217 4 0
                                    

Hujung minggu yang di tunggu2 nya telah pun tiba...

Leon bersiap2 dan berasa berdebar pula. lain macam nervous ini..

"Adikku leon nape tak siap lagi nanti lambat pula.."- tegur han yang baru sahaja masuk bilik adiknya.

"Dah siap ini tapi nervous nya lain macam lah banghan..."- kata leon

"Alah biasa lah itu nervous depan tok kadi ... nanti hilang lah rasa nervous itu."

Mereka pun terus gerak ke masjid. sampai sahaja masjid. leon pun merasakan nervous makin kuat..

"Sabar, lepas je akad nikah kita balik terus ye.."- kata leon dengan dirinya.

DI MASJID
***********

"Ahh dah sedia ke belum?"- tok kadi..

"Dah2"- leon.

"Bismillahirrahamanirrahim tengku leon mikail iskandar shah"- tok kadi

"Ye saya.."

"Aku nikahkan kau Laeonora al-fatih binti mohd ikmal ismail dan berwali kan ku dengan mas kahwin nya RM 700 ringgit tunai"

"Aku terima nikahnya laeonora al-fatih binti mohd ikmal ismail dengan mas kahwin nya sebanyak RM 700 ringgit tunai."

"Sah?"

Sah
sah
sah

"Alhamdulillah.."- dengan satu lafaz sahaja leon dan laeonora sudah menjadi suami dan isteri. selepas sahaja membaca doa . leon menyarungkan cincin nya di jari laeonora dan dia bersalam. kemudian itu leon menunaikan solat.

"Uhh dah lepas leon.. hana bila pula?"- kata han

"Alah kekanda han ini. saja nak sakitkan hati hana lah itu!"

"Eleh jangan lah seruis sangat adinda ku ini.."

Selesai sahaja mereka terus pulang dan menyambut di istana sahaja..

"Aduh congrats tuan. lepas ini kita orang tak dapat lah nak manja dengan tuan!!"- usik rafiqi

"Eleh kamu pergi lah cari awek2 dekat luar sana rafiqi. bukan awek2 dekat luar sana suka dekat kamu ke? tengok zarul ini  elok je, tak manja pun dengan saya tau. dia manja dengan isteri dia je.."

"Kita dah ada temani mesti lah bermanja dengannya betul tak tuan?"- sampok zarul

"hmm betul tu2"

Zambri nya pun datang ke arah leon

"Hye my friends , akhirnya kau jadi juga suami orang. lepas itu boleh jadi bapak orang pula."

"Bapak orang?? lambat lagi!!"

"Jangan cakap lambat mana tahu esok2 tiba dah jadi bapak orang ke?"

"Aku ini kang kau lama tak makan penumbuk aku ini."- kata leon

Habis sahaja dia berjumpa dengan kawan sekerjanya , dia pun pergi ke isterinya.

"Bunga kalau penat masuk  bilik je . biar abang layan tetamu , ramai lagi akan datang ini.."

"Okay"- laf pun masuk ke dalam dan naik ke bilik nya dan berehat.

Setelah itu ayah mertua nya panggil...

"Leon!"- panggil tuan ikmal

"Ye ada apa abah ?"- kata leon

"Abah balik dulu ye , jaga laf seperti nyawa kamu sendiri.."

"Baik abah.."

Selesai sahaja semua majlis ini pagi berganti petang. petang itu leon naik ke bilik untuk membersihkan badan dulu kemudian baru kejutkan laf..

"Bunga dah mandi ke belum ini?"

"Dah, abang baru masuk ke?"

"Boleh lah baru je lepas mandi. ini dah solat asar ke belum?"

"Belum2''

"Dah bangun! pergi solat asar sana. abang dah selesai , abang nak turun bawah nak kemas2"

"Saya nak tolong boleh?"

"Tak yah, bunga rehat je..."

"Hmm okay"

Di bawah leon mengemas apa yang patut... kemudian anak buah kesayangan nya dah ke arah leon

"Aduh congrats uncle ku..."- tegur fat yang baru saja sampai di situ

"Hye anak buah kesayangan ini , bila kamu sampai kata tak dapat datang?"

"Baru je.. ahh nak hadiah untuk uncle ini"

"Wauu tq2"

"Dekat mana mak angah fa ini uncle?"- kata fat teruja dapat mak angah baru..

"Ada dekat bilik tengah berehat."

"Oh okay."

"Riz tak balik ke?"

"Kejap lagi kot dia sampai kata nya dia berdating tadi."

"Lah pandai dah dia berdating2 ini.."






















*BERSAMBUNG*

HIS CODE NAME BRAVO [Completed]Where stories live. Discover now