Ke esok harinya
******************
Leon bersiap untuk pulang ke rumahnya... Sebelum itu dia singgah dahulu cafe di pangkalan itu.Di cafe
*******"Morning tuan!"- kata salah seorang anak buahnya.
"Morning too"- kata Leon
Leon pun membeli makanan dan dia membeli air mineral satu bersama nasi lemak dua bungkus....
Dia pun duduk di meja kosong dan membuka satu bungkus nasi lemak itu...
Rafiqi pun mendekati ke tempat Leon dan berkata...
"Aiipp tuan nak balik dah ke?"
"Balik lah kembar saya itu dah rindukan saya katanya. Abang Saya pula mencari aje saya dah sepupu saya pula dia nak jumpa jap lagi."
"Hati² drive tu tuan."
"Okay ."
Selesai sahaja sarapan. Leon terus gerak ke rumah abangnya dahulu kerana zayyad tunggu dia di sana...
Tiba sahaja di rumah abangnya. Dia sudah nampak kelibat anak buah diorang itu. Sorang sedang baca buku sorang lagi main laptop.
"Assalamualaikum ... Uncle is back!!"- kata Leon
"Waalaikumussalam!!! Uncle!" - kata fat.
"Ayahanda ada tk. Uncle zayyad dah sampai ke dia kata dia nak datang sini."- kata Leon
"Ada dekat meja makan sana uncle . Uncle masuk lah " - jawab RIZWAN
Leon pun masuk ke dalam dan terus ke meja makan. Han dan zayyad baru sahaja habis sarapan pagi...
"Eh Leon sampai pun"- kata Zayyad
"Yep aku balik ni."- kata Leon
Leon pun salam abangnya dan sepupunya...
Setelah itu mereka bertiga berborak di ruang tamu yang ada tv itu..
"Okay ke tangan tu Leon?"- soal zayyad.
"Okay je . Cuma banyak berehat je."
"Kamu Leon pergi misi pun tak bagi tahu dekat abang ye. Memang kamu ni seperti biskut. Kejap ada dan kejap tak de."
"I'm sorry lah banghan. Masa itu Leon Kelang kabut sikit."- kata Leon dengan muka sedihnya.
"Nasib Hana bagi tahu tau kalau tk memang abang pergi ke pangkalan kamu itu."- kata han
"Aku dengar kau pergi Turki tapi kenapa tak jadi pula?"- kata Zayyad
"Jadi cuma dua hari je sepatutnya seminggu aku dekat sana zayyad. Tapi itu lah undercover aku sudah terdedah dekat sana."- jawab Leon dengan tenang nya
"Lah kata anak buah kau . Engkau sorang je dekat sana .sapa yang ikut kau pula?"- kata Zayyad
"Abang dan zayyad ingat tak laf itu??"
"LAF mana pula?"- jawab Han
"Laeonora Al-Fatih. Yang stop Leon pergi ke sana ke?"- soal zayyad.
"Yep. Entah macam mana perempuan itu boleh tahu Leon dekat sana . Dah lah masa itu Leon tengah bertugas membuat undercover. Pertama tu si Taiko lopan tu tak perasan. Kali kedua tu si Taiko lopan tu perasan dia pergi open fire tengah² ramai orang awam. Ehmmm."
"Itu sebab ke Leon balik awal?"- kata han
"Yep banghan undercover Leon kali ini fail."- jawab Leon
"Tak pe Leon , aku faham. Bukan senang nak buat undercover ni sebenarnya."- jawab zayyad...
"Kau cuti ke zayyad?"- soal Leon
"Cuti, baru je habis misi dekat Korea sana terus dia berkata cuti. Cuti nya seminggu je tapi aku minta cuti sebulan. Alhamdulillah bagi juga. Sana pun aku buat undercover juga."
"Oh patutlah aku balik UK kau tak de ."
"Bila kau balik UK?"
"Awal bulan tu..aku balik sebab dekat sana ada misi dengan Tim Charlie dekat sana."
"Oh baru aku ingat yang kau selamat kan 20 orang tembusan kan?"- soalan zayyad dan berfikir di kepalanya
"Haah, masa itu di bahagian kepada dua kumpulan. Team Alpha dengan Charlie dia pergi ke set A manakala team bravo dengan Delta ke set c."
"Oh maham²."
"Dekat plan selamat orang macam mana Leon banghan nak dengar juga"- soal Han. Dia mahu juga kehebatan adiknya bagaimana.
"Team Delta depan bravo tolong cover je team Delta tu. Selesai je Delta bawa tembusan tu balik ke pangkalan manakala bravo pergi ke set A."
"Kata set A itu banyak tiada lindungi diri untuk menghalang tembakan itu?" Soal zayyad
"Memang tapi kami guna cara plan B punya. Tembusan semua tu ada dekat atas bangunan Sebenarnya."
"Mula² tu kami telah dikepung dengan ganas² tu tapi hujung² nya kami akhirnya dapat juga selamat ke semua tembusan tapi ada beberapa tembusan itu tercedera."
"Hebat sungguh cerita uncle ni"- tegur fat daripada belakang.
"Ehh fat. Mana ade lah."
"Ayahanda anakanda kena ke balai balik sebab dekat sana kekurangan anggota. Lagi pun ada kecemasan dekat sana. Fat minta diri dulu ye."
"Hati² jangan terhidu asap banyak sangat okay."
"Okaylah" - jawab fat lalu pergi
*Bersambung*
YOU ARE READING
HIS CODE NAME BRAVO [Completed]
Action"miss can come back don't" "Rindu boleh kembali jangan" main character>< [TENGKU LEON MIKAIL ISKANDAR SHAH] this story is about a soldier looking for a woman but he has to keep the peace of the country once. cerita ini mengisahkan seorang askar yang...