Story 45

209 3 0
                                    

Malam itu selepas solat isyak... laf merasakan rasa nak muntah sahaja. leon pun tepuk dahi.

"Alamak kenapa pula dengan dia ini."- kata leon di dalam hatinya..

"Sayang dah okay ke itu?? dah jom kita pergi ke Klinik!!"

Dengan degil nya dia tak nak pergi ke klinik... tidak lama itu dia hendak ke katil dan laf pengsan dan jatuh di lantai.
leon segera mengangkat laf dan masuk ke dalam kereta dan membawa ke hospital terus dan tuan ikmal and puan rahimah pun turut ikut sekali. Tiba sahaja di hospital laf pun membawa masuk di wad untuk check keadaanya manakala leon mengisau kan isterinya ,tidak lama itu han call adiknya..

"Halu adinda, adinda di mana itu?"- kat han yang melalui panggilan telefonnya

"Kekanda!!"- kata leon dengan sebaknya dan han mengaru kepala yang tidak gatal itu. firts time han mendengar adiknya menangis dengan nya..

"Hye2 adinda ku kenapa ini.what happened, don't cry okay men have to be strong. don't show that we are weak in the eyes of others. why, did something happen? "

"Laf masuk hospital!!"

"Tunggu jap nanti kekanda sampai!"

Han dan bodygaurd nya gerak ke hospital sana...

Beberapa minit kemudian han dan abang& kakak laf pun telah tiba..

"Hye adinda what happen?"-kata han dan dia memeluk adik

"Laf muntah² and nak bawa gi klinik tak nak lepas itu pengsan??"

"Aduh Leon tak nampak lagi ke?"- kata han yang seakan tahu adik iparnya telah Pregnant..

Setelah itu dokter pun keluar dan memberi tahu keadaan laf..

"Suami puan laeonora??"- kata dokter itu..

"Ye saya dokter"- kata Leon

"Keadaan puan laeonora baik dan congrats ye tuan Leon!"- kata dokter itu kalau dia meninggalkan sekeluarga Leon di situ..

"Wauu tahniah abang ipar!!"- kata Rafiq adik kepada laf

"Aduh Leon nampak tak??"- kata han dan dia menepuk bahu Leon..

Leon menarik tangan Han pergi ke luar hospital manakala keluarga laf masuk ke dalam dan melihat keadaannya...

"Serius ahh ini banghan tapi esok Leon kena lapor diri dah kena join misi di Sepanyol macam mana?"

"Hang pi plan awal sangat dah kenapo. Plan lah hujung² wahai adindaku."

"Sejak bila banghan ni pandai cakap Kedah sikit² pula ini..."

"Leon tak dapat cuti lagi ke?"- kata han

"Nak cuti macam mana sebulan ini pun dah cuti lama tau . Tak kan nak minta cuti lagi?"

"Lepas misi Leon minta cuti kalau tak biar banghan cutikan Leon. Orang pregnant Leon dia nak sentiasa dengan kita je dan kita kena tunaikan je permintaan yang dia minta dan kita kena jaga emosi juga. Banyak dugaannya nak jaga orang pregnant ini."

"Aduh!!"- serabut Leon di buatnya. Itu lah plan awal² kan dah serabut!.

Setelah itu Leon masuk ke dalam untuk berjumpa dengan isterinya...

"Hai sayang, abang minta maaf ye pasal petang tadi. Apa² pun jaga diri elok² okay. Jaga sekali anak kita itu dengan baik okay. Abang nak sayang jaga diri baik² esok abang kena pergi... Sayang jaga diri baik² okay. Sayang lah  cinta abang. Abang minta maaf semuanya okay... Abang kena gerak sekarang . Apa² pun sayang ingat abang okay. i love you my flowers

Kata Leon lalu dia pergi. Belum Aje melangkah ke luar laf berkata dan terhenti langkah Leon dan dia menoleh ke arah isterinya...

"Abang!!"- kata laf yang sedang mengalir air matanya...

Leon pun menoleh ke arah laf lalu dia duduk semula di kerusi itu...

"Ye sayang."

"Abang jangan lah tinggal bunga.. bunga takut lah."- kata laf yang turun lebat air matanya itu..

"Hye sayang, abang ada je ini. Abang nak sayang jaga diri baik² dan jaga kandungan kita baik² okay."- kata Leon dan dia memeluk isteri. Setelah itu dia baring di sebelah isteri dan menunggu isterinya tidur dengan nyenyak..

Setelah isterinya tidur dengan nyenyak. Leon pun terus gerak dan memberi tahu kepada keluarga laf untuk Leon ke tempat kerja sekarang...

"Abah , umi and adik beradik semua. Leon perlu dulu. Abah ingat ye. Maaf tau abah and umi."

"Tak pe Leon kamu pergi lah nanti pandai² lah abah pujuk laf itu. Nanti²  While carrying out that mission."

"Thanks bah."- kata Leon lalu tinggal mereka di situ...

"Amboi bah , bukan main lagi speak inggeris "- kata Rafiq..

"Kamu apa tahu kan"- kata tuan Ikmal lalu dia pergi ke kantin hospital itu.

"Uncle Leon nak pergi mana itu ayah?"- kata anak Rafiq yang bernama Hilman

"Uncle ada kerja itu... Dah jom tengok mak laf nak."

"Nak!"

Mereka pun tengok laf daripada luar je. Leon pula telah gerak ke airport dan pergi ke Sepanyol terus.



*Bersambung*

HIS CODE NAME BRAVO [Completed]Where stories live. Discover now