story 22

165 5 0
                                    

Sampai sahaja di Malaysia di bergerak terus ke markas dan berjumpa dengan tuan Hafiz...

Petang di markas
***********

"Tuan laju nau sampai sini. Pilot itu bawak laju sangat ke macam kereta drift."- gurau Rafiqi..

"Entah saya bangun² je dah sampai dah."

"Nampak muka tuan bercalar itu. Ada terjadi sesuatu ke dekat sana."- kata Irman

"Nanti saya cerita kan ye. Sekarang ni saya nak pergi ke bilik tuan Hafiz sebentar ."

Leon pun pergi ke bilik tuan Hafiz..
Leon mengetuk pintu bilik tuan Hafiz dan tuan Hafiz membenarkan masuk ke dalam..

"Ahh Leon kamu kata esok balik kenapa balik hari ini?"

"Emergency tuan!"

"Duduk dulu."

Leon pun melabuhkan punggung di kerusi itu...

"Muka awak dah kenapa tercalar itu? Tangan awak pula kenapa?"

"First tuan ! Saya minta balik awal ni kerana identiti penyamaran saya terbongkar kerana ada salah orang memanggil saya tuan dekat sana dah lah masa itu saya tengah membuat undercover pula."

"Lagi apa yang terjadi."

"Masa hari kedua maksudnya hari ni tengahari itu saya ikut lagi si botak tu and!. Dia perasaan dan dia open fire yang ada ramai orang awam dekat situ."

"Awak ada ambil gambar tak yang saya suruh?"

"Ada di camera itu tuan nanti tuan tengok² lah."

Hafiz pun melihat gambar di camera itu....

"Okay awak dah buat separuh jalan separuh jalan lagi biar saya settlekan dengan tuan Armin nanti. Thanks for mission this . Saya akan berikan cuti kepada kamu Leon untuk sembuh tangan awak itu and nanti lepas itu awak ada misi khas dengan unit kamu... "

"Orit thanks tuan tapi kan tuan"

"Ye nape itu?"

"Gaji saya tak naik kan ke? Ye lah penat saya pergi ke sana dah lah pakai duit sendiri tak de pun orang nak sponsor untuk kita ni ."

"Gaji awak naik Jagan Risau lah."

"Hehehe macih tuan."

Selesai sahaja berjumpa dengan tuan Hafiz. Leon Pun berjumpa dengan anak buahnya.

"Tuan okay ke nampak macam muka je muka itu"- kata Lokman.

"Biasa lah terjaga malam macam ni lah mukanya."- jawb Leon

"Tangan tuan makin teruk dah kenapa? Masa misi elok dekat tapak tangan aje. Ni pergi je dekat Turki terus sampai satu tangan pula?"- soal Rafiqi..

"Si.... Ganas itu pergi open fire tengah² ramai orang awam macam mana tak terkena?"- jawab Leon

"Tuan lapar tak kalau lapar saya tolong belikan dekat cafe sana itu."

Leon menggeleng kepala...

"Saya akan cuti buat sementara waktu untuk memberi ruang kepada tangan saya ni cepat sembuh... Kamu semua jaga diri lah ye. The temporary leaders in our team are Rafiqi and Zarul, all of you.

"Baik tuan kami semua faham . Tuan kena banyak rehat ini."

"Saya minta diri dahulu ye nanti ada masa kita jumpa lagi."

Leon pun pulang ke rumahnya dan dia baring terus ke katil dan tidak menukar baju uniform itu. Penat betul Leon ni. Sampai nak tukar baju pun dah penat.





*Bersambung*

HIS CODE NAME BRAVO [Completed]Where stories live. Discover now