1. sezon 5. bölüm | Gerçekler

31 4 0
                                    

Neredeyse yaz güneşinin parlak ışınları kapalı göz kapaklarına çarptı. Yatakta yatan adam yüzünü buruşturup battaniyeyi başına kadar çekti ve birkaç dakika daha uyumaya çalıştı. Bir gün önce sabah saat bire kadar sınava hazırlandı ve bugün devam etmeliydi çünkü yarın iki dersi aynı anda alması gerekecekti.

Öğretmenler, anne ve babasının hizmetteki konumunu göz önünde bulundurarak ona taviz verdi ve sınavlarına bireysel olarak girmeyi kabul etti. Bu nedenle öğretmenlerin verdiği tüm görevleri önceden tamamladı ve sınavlara ana akımdan önce girmeyi kabul etti. Bir an önce yaz tatiline çıkmak istiyordu, bir an önce okuldan çıkmak istiyordu ki yaralı ruhunu iyileştirecek zamanı olsun.

Bugün rüyasında yine Efeyi gördü ve yine onunla birlikteydi. Sıkıldı mı? Arkadaşının kim olduğunu hatırlıyor mu? Mert onu hâlâ seviyordu, hâlâ deliriyordu. O olmadan çok kötüydü. Zamanının her saniyesini bir aktiviteyle doldurmaya çalışıyor ve hiçbir şeyi algılayamayacak kadar yoruluyordu.

Can onu kurtardı. Onu elinden geldiğince eğlendirdi. Mert'in kiminle yattığı umrunda değildi. Hâlâ cezalandırdığı sadece bir bedendi. Ve ona ne kadar sert davranırlarsa ahlaki açıdan o kadar iyi hissetti. Sadece hiçbir şey hissetmemek için. Keşke iyileşmek için zamanı olsaydı.
Sadece kendini incitmeyi bırakmak için.

Artık uyuyamayacağını anlayan adam yataktan kalktı.
Bugün, her zaman olduğu gibi, yapılacak şeylerle dolu zor bir gündü: Sınav için otuz kez gözden geçirdiği materyalleri öğrenmek; yüksek sesle müzik dinlerken tüm yüzeylerdeki var olmayan tozları silmek; Öğretmenin ekstra kredi için verdiği projeyi derinlemesine incelemek... - hiç de gerekli değildi, çünkü zaten tüm konularda sağlam bir "mükemmel" notu vardı.

Mert can sıkıntısından ikinci yarıyılda neler olacağını araştırmaya başlamıştı, kafası karışmıştı. Dayanılmaz derecede sigara içmek istedi. Mert duş almayı umursamadan balkona çıktı, telefonunu aldı, pakette kalan son sigarayı yaktı ve bir nefes çekti. Tarafsız ekran saati gösteriyordu: neredeyse öğleden sonra üçtü. Cebine koydu ve aynı anda cihaz titredi. Adam telefonu geri aldı ve aramaya cevap verdi.

- Evet anne.
"Merhaba" dedi Mert duygusuzca.

- Mert, merhaba oğlum. Orada nasıl tek başınasın? - annesi feryat etti.

- Anne, neredeyse yirmi bir yaşındayım. Ben yetişkin bir çocuğum. - adam içini çekti.

- Senin ne kadar bağımsız olduğunu unutup duruyorum. - kadın onu kınadı. 
- Belki birisini buldun ve hayatında kötü bir şey oldu. Belki de geri dönmeliyim, oğlum? - annesi endişeliydi.

- Hayır... Bunu bizzat deneyimlemem lazım. Orada sessizce çalış. Seni seviyorum anne. Orada babama selam söyle. - Mert gülümsedi.

- Biz de seni seviyoruz canım. Bir şeyler ters giderse ara. Seyahate her zaman açıksın, bir elçinin oğlusun!

- İyi günler anne. - Mert sigarayı söndürdü ve aramayı bıraktı, ardından yine duşa gitti.

Adam su sıcaklığını en aza indirdi ve soğuğun derisine batmasının, tüm vücudunun tüylerinin diken diken olmasının tadını çıkardı. Rahatlamadan yoksundu, dinçlikten yoksundu, vücudu uyuşuktu. Bir doza ihtiyacı vardı ve Can henüz gelmemişti. Mert, duştan dolayı hala ıslak olan şortunu vücudunun üzerine çekti, saçını havluyla kuruladı ve yatak odasına döndü, ancak ön kapı kilidinin açılma sesini duyunca hemen koridora koştu.

- Beni mi bekliyordun bebeğim? - Can ayakkabılarını çıkarırken alaycı bir şekilde belirtti.

- Dün öğleden sonra suyum bitti. Biliyorsun, değil mi? Neden dalga geçiyorsun? - Mert sitem etti.

- Birisi küstahlık ediyormuş gibi mi görünüyor? Efendinin kim olduğunu unuttun mu? Belki de seni bu şişe olmadan bırakmalıyım? - Can sertçe sordu.

-Hayır, üzgünüm... İtaatkar olacağım. Ne istersen yaparım. - Mert yalvaran bir ses tonuyla dedi.

- Aynı şeyler.
"İşte," adam ona şişeyi uzattı.

- Artık küstah olmaya cesaret etme. Bugün geç mi kalacaksın? Senin havanda değilim. Sınava hazırlan. Bugün gidecek misin?

- Hayır, yarın. - Mert açıkladı.

- Yarın gece ihtiyacın olan kişi sana gelecek. Elinden gelenin en iyisini dene. Ve duyarsız bir oyuncak bebek gibi davranma. Birinin sana sahip olması gerçekten umrunda mı? - Can şaşırdı.

- Evet. Kendimi bu şekilde cezalandırıyorum. Tekrar aşık olana kadar bunu yapacağım. Bazen bana öyle geliyor ki, bunun bir daha asla olmayacağını... Ruhum o kadar boş ki...

- Hey, sadece zamana ihtiyacın var. - Can ona güvence verdi.
- Bebeğim, sakin ol.

Mert şişeden bir yudum aldı, sıcaklığın hoş bir dalga halinde vücuduna yayıldığını hissetti, Can arkasını döndü ve daireye girmeden aceleyle ayakkabılarını giydi.

Efe:
Susamıştı. Hafif bir esinti olmasına rağmen hala alnından ter akıyordu... Bu lanet evi bulduğunda öleceğini sanıyordu! Efenin üvey babasının aniden hastalanan asistanından belgeleri alması ve onu ofise götürmesi gerekiyordu. Acilen üvey babasını ziyaret etmek ve Busenin onu beklediği stüdyoya gitmek gerekiyordu. Ancak hafif bir kuraklık tüm planlarını alt üst etti. Adam taksi çağırdı ve mağazaya girdi. Yavaşça yürüdü, raflara baktı ve klimaların serinliğinin tadını çıkardı.

Buzdolabının cam kapısının arkasında en sevdiği yeşil çay vardı; Mert'in ona her zaman aldığı çayın aynısı. Gülen yüzü ve uzun, kahverengi saçları aklına geldi. Göğsünde acı verici bir sızı vardı ve melankoli onu bir çember gibi sarmıştı. Ne kadar acı verici! Bu harika çocuk onun kalbinin gölgesi, kendisinin bir parçası olmuştu. Dikkatli adımlarla fark edilmeden onun derisinin altına sızdı ve DNA zincirine örüldü. Efe artık Mert olmadan var olamazdı. Arkadaşı nerede? Neden bu kadar uzun süredir kayıptı? Karnede soyadının yanında yeni notların düzenli olarak göründüğüne bakılırsa, o çalışmaktan vazgeçmemiş ve çoktan sınavlara girmeye başlamıştı. Peki neden onu aramıyor? Neden tek bir mesajı bile okumadı? Ne kadar özlendi! Artık onu bir dakikalığına bile olsa görebilmek, her şeyin yolunda olduğundan emin olmak için her şeyini verirdi. Efe arka planda halüsinasyonlar görmeye bile başladı...

Mert:
Mert, yarıdan biraz daha az bir miktar bırakarak birkaç büyük yudum daha aldıktan sonra balkona çekildi. Lanet olsun, sigara paketi boştu. Dayanılmaz derecede sigara içmek istedi. Pantolonunu ve tişörtünü giydikten sonra en sevdiği tişörtünü giydi, siyah gözlüğünü aldı, cüzdanını cebine koydu ve evden çıktı. Pazar iki ev uzaktaydı, bu da yürüyüş yapmanın mümkün olduğu anlamına geliyordu. Hava rüzgarlıydı ama parlak güneş yolunu aydınlatıyordu. Doz zaten vücudunda yayılıyordu, vücudunun her hücresine nüfuz ediyor, bilincini bulandırıyordu. Sonunda önünde belirdiler: çift şeffaf kapılar ve zaten tanıdık olan bankolar. Arabaya birkaç paket noodle, en sevdiği cips ve birkaç bira attı ve kasaya gitti.

Kalbimin gölgesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin