Efe ayağa kalktı ve ona doğru yürüyen kıza baktı. Her zamanki gibi güzeldi ama artık onu endişelendirmiyordu. Derin duygular her şeyi gölgede bırakıyordu ve bu kadın için öyle değildi. Buse yaklaştı ve kendini onun boynuna atarak tüm vücuduna baskı yaptı. Dudaklarına uzandı ama Efe uzaklaştı.
- Ne oluyor? - kız hoşnutsuzca sordu.
- Üzgünüm ama ayrılmak zorundayız. Başka birine karşı çok güçlü hislerim var. - Efe sakince, onun yüzündeki duyguları okuyarak söyledi.
- Ne? Sen gülüyor musun?
- Aramızda her şey iyiydi! Beni bu kadar kolay devirenin adını bilmek isterim!
"Mert."
Efe sevgilisinin adını fısıldadı.
- Hahaha, bu çok komik! Az önce beni terk etmeye mi karar verdin? - kız kötü bir şekilde güldü.
- Bu doğru. Ben onu seviyorum, o da beni seviyor. Ve lütfen artık ikimize de karışma!
- Kırıcı! - Buse kırgın bir şekilde somurttu ve salona doğru yürüdü.
Efe de onun peşinden gitti. Eğer Buse teneffüslerde arkadaşlarına erkeklerin, özellikle de en iyi arkadaşlarına aşık olanların ne kadar pislik oldukları konusunda yüksek sesle şikayette bulunmasaydı, eğitim aşağı yukarı normal giderdi... Ders bitince öğretmen onu yanına çağırdı. Can onu ofisine götürdü ve oturmaya davet etti.
- Buseden ayrıldın mı? - Can kendisi için beklenmedik bir soru sordu.
- Evet. Neden soruyorsun ki? - Efe şaşırmıştı.
- Peki şu anda gerçekten Mertle birlikte misin? - Can onun sorusunu görmezden geldi.
- Evet, ama sizi anlamıyorum...
- Mert'i unut, tamam mı? O seninle olmayacak.
- Ne? Özel hayatıma karışmaya hakkınız yok! - Efe bağırdı.
- Bana güveniyor ve ben onu gereksiz diye bir kenara atana kadar benimle olacak. Kendisinden önceki diğerleri gibi.
Can... bunca zamandır o kişi hakkında yanıldığına inanamıyordu. Kibar bir öğretmen maskesinin altından pek hoş olmayan ve inanılmaz derecede onursuz bir şey ortaya çıktı. Demek o zaman Mert'e eşlik eden oydu. Bu oydu.
- Sen! Mert'i bana düşman ettin! Sen aldın onu! - Efe tısladı.
- Ona ne yaptın?
-Amaçlarıma hizmet ediyor ve beni terk etmeye cesaret edemiyor. Karşılıklı yarar sağlayan işbirliğimiz ve sözleşmemiz var. - Can sırıttı.
- Hangi amaçlarla? Ne tür bir işbirliği?
- Kiminle istersem onunla yatıyor ve karşılığında ona ihtiyacı olan şeyi veriyorum.
- Sen nasıl bir yaratıksın! Onu alacağım! Onu götüreceğim ve onu bir daha göremeyeceksin! - Efe bağırdı.
Efe ofisten gitti ve çıkışa koştu. Bir an önce genç olanın yanına gitmesi gerekiyordu. Efe telefonunu aradı ama işe yaramadı. Ne! Neden cevap vermiyor? Mekanik bir kadın sesi tarafsız bir şekilde aynı şeyi yayınlıyor. Umutsuzluk Efeyi ele geçirmişti. Hangi evde yaşıyordu ki? Adam rekor bir sürede kendisini dün gördüğü yere yakın bir yerde buldu. Çaresizlik içinde çırpındı. Saat neredeyse akşam sekize geliyordu. Olası tüm adresleri aradıktan sonra Efe, sabah dönüp aramaya devam edeceğine söz vererek eve gitti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kalbimin gölgesi
Roman d'amourHer yerde onu takip ediyordu, her zaman yanındaydı. Resmen onun gölgesi olmuştu. Ve Efe zaten bu çocuğa o kadar alışmıştı ki onu ondan büyük abisi olarak görüyordu. Ama artık ortalıkta yoktu. Ortadan kayboldu. Sanki hiç var olmamış gibi ortadan kayb...