10. Vím co to je

145 7 0
                                    

Sid seděla v pátek dopoledne v rodinné vile a čekala na návštěvu. Za posledních pár dní co strávila tady zjistila, že neví co dál. Strašně jí chyběla práce, ale věděla, že teď tam být nemůže, dokud tam je Márty ona tam nevkročí. Díky babičce a hlavně paní ředitelce měla pořád místo, protože oficiálně byla na neplaceném volnu. Taky jí dnes ráno volala Eliška, s ní jedinou byla v kontaktu. Včera tu byla a hodně dlouho mluvily o měsících co uplynuly a nakonec se jí Eliška několikrát omluvila. Musela uznat, že jí to potěšilo a byla vděčná za to, že konečně pochopila jak se celou dobu cítila. Při hovoru jí řekla, že Albert zřejmě uspěl a bude tu moci zůstat, našel za sebe do programu náhradu. Vše se prý rozhodne v pondělí, buď bude muset odletět, nebo zůstane. Sid si moc přála, aby to vyšlo a díky tomu Márty musel ze zoo odejít. Pořád by byl ve městě a poblíž Adama, ale ona by se mohla vrátit do práce. Adam se jí pokoušel volat a psát, ale ona mu to nebrala a zprávy si nakonec jen zobrazila a neodpověděla. Byly směsicí proseb a toho, že jí obviňoval z nenávisti vůči Mártym. Taky se tam pořád opakovalo, že kvůli nějakým svým hloupý pocitům ho odstřihla. Naléhal ať se vrátí domů, ale to ona zatím neměla v úmyslu, protože tam by nebyla v bezpečí.

Láďa Kudrna alias Kudrnáč mířil do rodinné vily Novotných a byl rozhozený, ale to už byl od doby co mu Sid napsala. Vzpomínky na věci co se v Afghánistánu staly najednou vypluly na povrch a on teď musel udělat důležitá rozhodnutí. Po tom co ho Sid kontaktovala volal doktorovi a nechal si popsat v jakém je teď stavu. Měl chuť Adamovi jednu vrazit, protože ta holka byla kousek od návratu posttrauma poruchy. To všechno kvůli zaslepené důvěře Adama a Aleny k Mártymu. Jen na něj pomyslel a stoupnul mu tlak. Grázl vždycky zůstane grázlem a tady to platilo na dvěstě procent. Jediný kdo věděl celou pravdu byl právě doktor, jemu jedinému se tehdy svěřil. Rozhodně to vypadalo, že Márty zůstal u starých zvyků, včetně vyhrožování a poškozování zdraví. O tom posledním věděl až moc, protože to přesně si zažil. Přišel na špínu do které se v Afghánistánu dostal a konfrontoval ho. Tehdy mu dal šanci se přihlásit, než ho udá on. Ještě tu noc dostal strašnou nákládačku a varování, že jestli kecne tak se má rozloučit s mámou. K napadení došlo na hlídce ve městě a útočníky nikdy nenašli. V tu dobu to pořád chtěl říct, ale pak dostal email od mámy, že jí někdo podpálil auto. Takže mlčel, celé roky, jenže to teď skončilo.

Sid pustila Láďu dál a sedli si spolu ke kávě v jídelně. "No jak vidím tak dobře ti ještě není, mimochodem mluvil jsem s doktorem. Nechci, aby jsi mu to vyčítala, ale řekl mi, že máš noční můry." "V pohodě já ho chápu a nic se neděje, mámca jsou o tom únosu a tentokrát je jedním z únoscu i Márty." Sid si všimla jak sebou Kudrnáč škubl. "To vlastně i chápu ten chlap je neskutečný grázl a já doufal, že už ho nikdy v životě neuvidím." "Já se bála, protože Adam mi nevěří, říká, že jsem paranoidní, dětinská, iracionální a naprosto bezdůvodně ho nesnáším. Pak jsem mluvila s doktorem a to jak stuhnul a mluvil o něm mi dalo naději, že to není jen v mojí hlavě. Prostě, že ty pocity co mám v jeho přítomnosti jsou oprávněné." Sid nakonec Láďovi řekla všechno co věděla, o tom útoku v zoo, jak na ní Márty nastoupil, to jak se snažil dostat k její mámě. Čím déle mluvila tím víc bylo jasné, že on jí opravdu věří a měl i doplňující otázky. Taky mu řekla o novinkách ohledně toho, že Márty možná v zoo skončí.

Láďa poslouchal co všechno mu Sid říká a došlo mu, že je to ještě mnohem horší. Márty si určitě dopředu zjistil kdo je ona i její rodina a po Alici Novotné šel cíleně. Sakra tak tohle bylo moc špatné. Nakonec se jí odvážil říct něco co neřekl nikomu jinému krom doktora. O to jak ho načapal kšeftovat, jak podplácel a jak on skončil v nemocnici. Taky jí řekl o výhrůžkach jeho mámě a to byl hlavní důvod, proč to do teď nikdo jiný nevěděl. "Sakra nevím co na to říct Adam ani Alena nic z toho neví? To se jako spokojili s tím, že tě prostě jen tak někdo zmlátil na hlídce?" "Víš tehdy to nebylo nic divného a oba i další z jednotky považovali a pořád považuji Mártyho za boha. Je pro ně nedoktnutelný a já neměl důkazy, že ty chlapy na mě poslal on. Takže jsem se svěřil jen doktorovi a snažil se zapomenout. Bohužel občas se vzpomínky vrátí a když jsi mi napsala byla to jako rána na solar." " Jenže co teď budeme dělat? Myslíš si, že nám Adam a Alena uvěří?" "Ne, dokud jim nedáme jasný důkaz a to myslím nebude tak těžké. Pokud Márty jede ve starých zvycích má tu někde tu svojí partičku a mimochodem tvoje máma by se od něj měla držet dál." "Neboj se, neřekla jsem ji důvod, ale ona ani babička se k němu nesmí přiblížit a nechci ani, aby šly teď aktuálně do zoo. Mimochodem tohle ti chci ukázat, tohle tetování měl na sobě ten chlap co co ho Márty zmlátil." Láďa se podíval na obrázek a měl jasno." Vím co to je, znám to tetování, patří určitě k jeho lidem."

Štěstí v ohrožení Kde žijí příběhy. Začni objevovat