Asjeblieft niet

31 0 0
                                    

Pov: Matthy
Als Koen het aan mij vraagt krijg ik gelijk een flashback naar het avond eten. Koen heeft het door, want hij pakt gelijk mijn handen weer vast voor comfort.

Het helpt wel en ik vertel dat elke keer als ik in de spiegel kijk ik iemand zie die best wel een paar kilootjes kwijt kan. Hij kijkt me begripvol aan. Ik vervolg met dat het ook niet echt helpt als er steeds grappen over gemaakt worden. Ookal worden ze niet gemeend.

Koen vraagt of hij tegen de rest moet zeggen dat ze daarmee moeten kappen of dat ik dat liever niet heb. Kijk ik wil het wel maar dan kom ik weer zo zielig over. Dat is ook wat ik tegen Koen zeg.

Hij zegt dat het helemaal niet zielig overkomt, maar juist heel sterk dat ik dit durf te zeggen. Er komt een kleine glimlach op mijn gezicht. Dan zeg ik dat het goed is als hij het tegen ze zegt.

Alleen niet waar ik bij ben. Dat kan hij begrijpen. Hij geeft me een hele dikke knuffel en vraagt of dit enigzins geholpen heeft. Ik knik. Hij zegt dat als ik wil dat hij me helpt met eten enzo dat ik dat gewoon moet zeggen.

Ik knik weer. Koen zegt dat hij sowieso elke dag gaat checken of ik gegeten heb. Ik zucht maar weet dat dit het beste is. Koen komt weer naast me zitten en trekt me tegen zich aan.

We zitten een tijdje zo en als ik op de klok kijk is het al half 1. "Tijd om te slapen" zegt Koen tegen mij. Ik was al bijna in slaap gevallen dus ik vind het wel fijn.

Koen stapt van bed af om zich om te kleden. Als hij omgekleed is stapt hij weer in bed, maar dan moet ik nog. Koen ziet dat ik struggle met me omkleden. Hij zegt dat hij wel even een andere kant op kijkt.

Ik glimlach en hij draait zich weg. Ik kleed me heel snel om en stap dan het bed in. Dat is het moment dat Koen zich weer omdraait. Koen en ik gaan allebei lekker liggen en ik mag tegen hem aan gaan liggen.

Koen gaat nog even achter zijn telefoon en ik kijk mee. Voor ik het weet beginnen mijn ogen tegen te werken en val ik in slaap. Ik voel Koen nog wat bewegen en dan valt ook hij in slaap.

Volgende morgen

Pov: Koen
Als ik wakker word is het al licht. Ik kijk op m'n telefoon en zie dat het al bijna 9 uur is. Als ik opzij kijk zie ik Matt niet liggen. Die is waarschijnlijk al naar beneden gegaan.

Ik kleed me aan en ga dan naar beneden. Matthy zit op de bank achter z'n telefoon. Ik zeg goeiemorgen tegen hem en zonder op te kijken zegt hij het terug.

Ik loop naar hem toe en plof op de bank neer. Ik vraag of hij al gegeten heeft. Ik hoor een zucht en een zachte nee. Ik zeg dat hij iets moet eten en hij staat "boos" op.

Ik vraag me af of hij echt boos is of er gewoon echt geen zin in heeft. Matthy keert terug met een appel. Ik vind het goed genoeg voor nu.

Hij ploft op de bank en eet de appel langzaam op. Ik loop naar de keuken om ook iets te eten te pakken. Ik kom hier vaak genoeg dus ik weet waar alles staat.

Als ik terug kom met 2 broodjes is de appel op en loopt Matthy naar de keuken. Dan zegt hij dat hij even gauw iets moet pakken van boven.

Ik hoor hem de trap op stormen en volgensmij loopt hij naar de badkamer. Als hij maar niet gaat kotsen ofzo denk ik bij mezelf.

Als Matthy terug is ziet hij een beetje bleek. Ik weet al hoe laat het is. Hij kijkt me niet aan en loopt naar de bank. Hij gaat aan de andere kant van de bank zitten achter zijn telefoon.

Aangezien het half tien geweest is moeten we eigenlijk wel naar kantoor. Ik zeg tegen Matthy dat we naar kantoor gaan. Hij zucht maar staat wel op om zijn spullen te pakken.

We gaan met mijn auto. Matthy zit de hele weg achter zijn telefoon. Ik vind het raar, want zo doet hij echt nooit. Volgensmij is hij boos ofzo. Ik laat hem maar even met rust.

Als we op kantoor zijn loopt hij zonder iets te zeggen naar binnen. Ik vind het maar vreemd. Ik doe m'n auto op slot en loop ook naar binnen.

Matthy zit al aan zijn tafel en heeft de computer al opgestart. Ik loop even langs iedereen z'n bureau om hun te begroeten. Als ik richting Matthy loop zet hij gauw zijn koptelefoon op.

Ik loop langs hem en geef hem een schouder klopje. Hij kijkt heel even op en gaat dan weer verder met mij negeren. Ik ga naar mijn bureau en begin te werken aan wat ideetjes voor video's. 

Ik heb samen met Matthy corvee dus om half 12 zeg ik tegen Matt dat we corvee moeten doen en met tegenzin staat hij op om te helpen. 

Als we in de keuken staan vraag ik aan Matt of er iets is. Hij vraagt of we het er misschien straks over kunnen hebben. Ik vind het goed en we gaan verder met de tafel dekken.

Als de tafel gedekt is gaat iedereen aan tafel zitten en gaan we eten. Ik zie dat Matthy niet heel erg geïnteresseerd is in wat iedereen zegt of doet.

Als we klaar zijn met eten ruimen Matthy en ik de tafel af en de rest gaat weer aan het werk. Ik zeg tegen Matthy dat we even naar boven gaan om te praten.

Matthy knikt en loopt naar boven. Ik loop achter hem aan. Matthy gaat op de bank zitten en ik ga tegenover hem zitten. Ik vraag hem wat er ineens aan de hand is.

Ik zie aan hem dat hij niet helemaal comfortabel is. Hij zegt voorzichtig dat hij zich schuldig voelt over vanochtend. Ik vraag wat er vanochtend gebeurd is.

Hij zegt: "Toen ik vanochtend naar boven liep ging ik helemaal niks pakken." "Dat dacht ik al" zeg ik. Hij kijkt me verbaasd aan. Ik zeg: "Toen je weer beneden kwam zag ik aan je dat niet gewoon iets ging pakken. 




En de rest hoor je in het volgende deel. Sorry voor zolang niet posten, maar ik zat met mijn hoofd bij andere dingen dan dit. Ik hoop dat jullie het een leuk deel vinden en k ga probwrem weer snel te uploaden...

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 24 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Marit Ontmoet De BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu