Iedereen leert elkaar kennen

169 5 2
                                    

Pov: Marit
Ik woon nog thuis bij m'n ouders, maar m'n broer Raoul is allang uit huis en heeft eerst nog met zijn vrienden in een huis gewoont. Ze hebben samen ook een kanaal die heet Bankzitters. Inmiddels wonen ze allemaal op hunzelf en volgens mij hebben ze ook een kantoor. Vandaag ga ik even bij m'n broer kijken, want ik ben er al best lang niet meer geweest. Ik zeg tegen m'n ouders nog even gedag en ga dan naar Raoul toe. Als ik daar aankomt zie ik allemaal auto's staan dus ik vraag me af van wie die auto's zijn. Ik stoor me er ook niet aan en bel aan. M'n broer doet open en schrikt een beetje. Hij zegt: "Ik dacht dat je morgen kwam Marit." Ik moet wel een beetje lachen en zeg: "We hadden toch vandaag afgesproken haha maar mag ik binnen komen?" Raoul zegt: "M'n vrienden zijn er wel dus ik hoop dat het geen probleem is." Ik vind het geen probleem ik wil zijn vrienden eigenlijk best graag wel een keer zien. Ik loop naar binnen en gaat naar de woonkamer om me voor te stellen. Ik zie 4 jongens zitten en herken ze meteen van de video's die ze maken. Ik zegt: "Hoi ik ben Marit het zusje van Raoul." De jongens stellen zichzelf ook even voor en ik ga er gewoon bij zitten. Het is inmiddels al half zes en ik heb wel honger dus ik zeg tegen Raoul: "Gaan we koken of bestellen?" Iedereen kijkt me aan dus ik zeg:"Wat is er?" Raoul zegt: "Normaal als we bij elkaar zijn dan bestellen we altijd maar als jij zin hebt om te koken dan gaan we koken heb ik ook wel zin in namelijk." Ik ben niet eens zo heel erg verbaasd puur omdat het jongens zijn in de 20 die waarschijnlijk allemaal alleen wonen. Maar ik wil wel koken dus ik zegt: "Ik heb wel zin om te koken. Zullen we wat gaan maken Roel?" Iedereen is het daar wel mee eens dus ik en Raoul gaan pasta maken. Terwijl wij eten maken dekt Robbie de tafel. Terwijl we aan het koken zijn hoor ik Matthy zeggen dat Raoul wel een lekker zusje heeft en ik vind het wel leuk om te horen. Aan de andere kant weet ik niet wat ik ervan moet vinden. Koen zegt: "Jahe ze is echt lekker." Matthy vind het niet leuk om dat te horen dus ik hoor Matthy boos worden op Koen en Koen word daardoor boos op Matthy. Raoul hoort dat ze een beetje ruzie hebben maar heeft volgensmij geen idee waar het over gaat dus hij gaat even kijken wat er is en ik doe net alsof ik niks gehoort heb. Opeens staat er iemand achter me. Eerst dacht ik dat het Raoul was maar toen ik me omdraaide zag ik dat het Milo was die even kwam kijken hoe het ging. Ik schrok een beetje van Milo en die zag dat ik schrok dus zegt gelijk: "Je hoeft niet te schrikken van mij hoor ik bijt niet. Ik kwam alleen even kijken." Dan hoor ik Raoul weer terugkomen dus ik ga weer verder met het eten en Milo is alweer terug gegaan naar de rest. Ik hoop dat het nu klaar is tussen Matthy en Koen en dat ze nu weer normaal kunnen doen. Het eten is inmiddels klaar dus ik roep de jongens bij tafel maar die lopen alweer te bekvechten en Robbie probeert het te stoppen. Ik loop er naar toe om nog een keer te zeggen dat we gaan eten en dan houden ze op met bekvechten. Tijdens het eten vraagt Koen of ik een relatie heb en Raoul zegt gelijk: "Koen hou je bek, dat vraag je niet zomaar." Ik kan prima voor mezelf spreken dus ik zeg tegen Raoul: "Raoul ik ben oud genoeg om dat zelf te zeggen." En tegen Koen zeg ik: "Nee ik heb geen relatie." Ik zie Koen gelijk naar Matthy kijken en vraag dan aan iedereen: "Wie van jullie heeft allemaal een relatie?" Robbie zegt: "Niemand hier haha." Ik ga eens rondkijken hoe ze er eigenlijk uitzien want daar had ik nog niet echt op gelet. Ik vind ze er allemaal leuk uitzien maar er steekt toch 1 iemand boven uit. Robbie. Ik kijk Robbie per ongeluk heel lang aan en Robbie zegt tegen mij: "Halloo aarde aan Marit." Ik schrik ervan en zeg: "Sorry was effe aan het denken haha." We gaan allemaal verder met eten. Als we allemaal klaar zijn zeg ik: "Koen, Matthy en Milo ruimen jullie de tafel af Robbie heeft de tafel gedekt en Raoul en ik hebben gekookt." Ze doen het gelijk ze sputteren niet eens tegen. Inmiddels is het al bijna acht uur dus je zegt tegen Raoul: "Ik ga bijna naar huis wil nog even met mama praten." Raoul vind het goed en ik zeg tegen de andere jongens die inmiddels alweer op de bank zitten: "Ik ga weer naar huis zie jullie de volgende keer wel weer." Ik zie dat ze het niet echt leuk vinden en Matthy zegt: "Moet je nu al gaan? Ga je nog wat doen ofzo?" Ik vind het wel leuk dat ze zo sip zijn en zeg: "ik wil nog even met m'n mama praten en ik moet nog naar huis rijden he." Matthy zegt: "Vandaar, nou het was gezellig zie je de volgende keer weer *knipoogt*." Ik moet wel lachen en zeg: "Ja ik zie jullie de volgende keer weer doei doei." De rest zegt ook doei. Ik zeg nog even tegen Raoul dat ik naar huis ga en geef hem nog een knuffel. De rest ziet het en ik zie Matthy en Koen ongeloofelijk staren dus ik loop nog weer naar hun toe en zeg: "Mag ik jullie ook een knuffel geven?" Ze zeggen allemaal ja dus ik geef ze omste beurt een knuffel. Robbie krijgt als laatste een knuffel en die duurt het langste. Ik krijg helemaal vlinders in m'n buik en ik word volgensmij een beetje rood dus ik zeg gauw dat ik moet gaan. Ik sluit de deur achter me en loop naar m'n auto. Als ik in de auto zit bel ik gelijk m'n beste vriendin Sarah.

Gesprek tussen Sarah en Marit

Sarah: Heyy girl
Marit: Heyy bestie
Marit: Weet je wat ik net heb meegemaakt!
Sarah: Nee vertel meid
Marit: Je wist toch dat ik naar Raoul ging vandaag!
Sarah: Ja dat had je verteld
Marit: Nou toen ik daar aankwam toen stonden er allemaal auto's bij het huis van m'n broer en ik dacht dat het zijn vrienden waren en ik had gelijk want hij dacht dat ik morgen zou komen dus hij had zijn vrienden uitgenodigt en toen hebben we eerst gezellig gezeten en rond half zes ofzo hebben Raoul en ik pasta gemaakt en tijdens het eten koken hoorde ik Matthy tegen Koen en Milo zeggen dat Raoul een lekker zusje had en Koen stemde daarin mee en toen werd Matthy boos op Koen en Koen werd boos op Matthy en toen hebben ze bijna gevochten volgensmij en Robbie zat op de wc toen ofzo en tijdens het eten vroeg Koen aan me of ik een relatie had en ik zei nee en toen vroeg ik in het algemeen of iemand van hun een relatie had maar niemand had een relatie toen heb ik effe goed gekeken hoe ze eruit zagen en Robbie jonge echt dikke smash en toen ik wegging gaf ik Raoul een k uffek en ik zag Matthy en Koen heel jaloers staren dus heb ik hun alle vier ook nog een knuffel gegeven en robbie het langst en toen ging ik gelijk weg want volgensmij werd ik een beetje rood.
Sarah: Jezus jonge je hebt echt veel gedaan vandaag dus
Marit: Ja echt heel veel
Sarah: Maar die Robbie hoe ziet ie eruit dan
Marit: Hij is het kleinst van hun maar volgensmij iets van 1.70m ofzo bruin haar en volgensmjj had hij bruine ogen
Sarah: echt iets voor jouw hoor
Marit: Jahe maar ik moet gaan ben bijna thuis
Sarah: Okee stay safe en hou van je
Marit: Zal ik doen hou ook van jouw
Sarah: Doei lieverd
Marit: Doei meid


Wat denken jullie dat er gaat gebeuren tussen Marit en de rest laat het achter in de comments en ik zie jullie vrijdag weer joe

Marit Ontmoet De BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu