Hopelijk gaat het goed komen

80 4 5
                                    

Pov: Marit
Ik maak me een beetje zorgen om Robbie. Hij moet nu voor een lange tijd voor zijn zusje zorgen en hij kan momenteel niet eens goed voor zichzelf zorgen. Ik vraag me af of ik niet wat kan doen. Dan opeens schiet het me te binnen. Misschien kan ik hem helpen door bij hem in te trekken en te helpen met alles wat hij in het huishouden moet doen enzo. Ik besluit hem gelijk een appje te sturen.

*Chat met Robbie*
Marit: Heyy Robjee
Robbie: Hey Marit
Marit: Weet je wat ik me bedacht
Robbie: Nou?
Marit: Misschien kan ik je helpen door bij je in te trekken en dan te helpen met het huishouden aangezien jij de hele dag weg bent.
Robbie: Wow daar heb ik nooit over nagedacht
Marit: Zou je dat goed vinden als ik je dan kom helpen?
Robbie: Dat zou ik fantastisch vinden en ik denk dat het voor m'n zusje ook veel fijner is als er iemand anders in huis is
Marit: Wanneer komt je zusje bij jou in trekken?
Robbie: Volgend weekend
Marit: zal ik anders ergens deze week komen en dat ik je dan help het huis goed schoon te maken?
Robbie: Dat vind ik een top idee
Marit: Dan moet je me nog maar even appen wanneer ik kan komen
Robbie: Is goed zal ik doen
Marit: Okee doei doei
Robbie: Doei doei

Pov: Marit
Nou dat is geregeld. Hopen dat het in de loop van de tijd beter gaat met hun allebei.

Effe tussendoor Robbie zijn zusje voorstellen.

Julia
16 jaar
Bijnaam: Juul, zusje van...

Pov: Julia
Ik heb een lange dag op school gehad en heb echt geen zin in huis. Aangezien daar altijd alleen maar ruzie is. Ik hoop gewoon dat als ik thuis kom dat papa of mama niet thuis is. Als ik in de trein terug naar huis zit krijg ik een appje van mama dat we moeten praten. Ik denk shit ze heeft toch niet mijn kamer onderzocht en dingen gevonden die ze niet mag vinden. De hele weg terug naar huis bedenk ik wat ik gedaan heb dat mama appt dat we moeten praten. Ik kan het niet bedenken. Als ik eenmaal thuis ben ben ik echt bang dat ik heel erg op m'n donder krijg. Papa is niet thuis en mama zegt dat ik op de bank moet gaan zitten en dat ze er zo aan komt. Mama heeft even thee gepakt voor ons allebei en gaat dan naast me zitten op de bank. Ze begint met: "Lieverd ik moet je wat vertellen." Ik schrik een beetje, want dit was niet wat ik verwacht had. Ze gaat verder met: "Je vader en ik maken de laatste tijd veel ruzie en we zien dat het bij jou daardoor ook niet goed gaat. Wij hebben daarom besloten dat je voor een tijdje bij je broer Rob gaat wonen, zolang dat wij geen oplossing hebben over hoe dit verder moet." Ik snap dat het moet maar ik wil gewoon hier blijven ik wil niet bij m'n broer moeten wonen ookal vind ik dat echt heel gezellig. Ik vraag wanneer ik daarheen moet rn m'n moeder zegt dat ik er volgend weekend heen moet. Ik ga dan naar boven en begin alvast met mijn tassen inpakken.

Het is weer niet een heel lang deel maar ik had al een tijdje niks geüpload dus het werd wel tijd voor iets nieuws. En over mijn nieuwe boek kan ik alleen zeggen dat het nog een tijdje duurt voordat die uitkomt. Laat in de comments even achter wat julkie tot nu toe van mijn boek vinden. Tot het volgende deel<3

Marit Ontmoet De BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu