Yazarların ve Olacakların Dikkatine!

3.1K 68 11
                                    

Evet :) Günaydın hepinize :)
Dedim ki yazar olacak arkadaşlarımızı bir uyaralım. Daha iyi kitaplar çıkaralım :) Aşağıdaki maddeleri uygularsanız kitabınız gerçekten okunacak emin olun :)
1 İsim
Öncelikle isim konusu çok önemli. Insanı bir kitaba çeken şey ismi çünkü. Bu yüzden isim konusunda cok titiz olmanız gerek. Ayrıca isim de orjinal olmalı. Wattpad aramaya "Mavi" yazıyorsunuz binlerce hikaye çıkıyor. Bu yüzden bir farklılık katın ama kitapla ilgili çok da bilgi vermesin isim. Merak ettirsin ki insanlar sadece isimden kitabı yargılayamasın.
2- Kapak
Evet isimden sonra en önemli şey tabiki kapak ilk etkide. Kapağınız basit bir şey olmasın. Shoplu yapabilirsiniz mesela ama bazı shoplar cidden olayı batırıyor. O yüzden dikkatli olun. Bazen shopsuz kapaklar shoplu kapaklardan daha iyi olabiliyor. Unutmayın ne kadar iyi kapak o kadar çok okuyucu :)
3- Oyuncular
Evet sırada oyuncular var. Yetmedi mi sizce Barbara Palvin Franchisco Lachowski Vini Uehara Cameron Dallas Acacia Clark? Cidden artık çok fazla kullanıldılar. Biraz farklı kişiler kullanmaya bakın. Biliyorum en yakışıklıları bunlar ama mesela Ben bowers var çok tatlıdır kendileri. Ondan sonra Marcus hedbrand var. Bir sürü. Kızlarda da o kadar çok var ki. Onu bunu bırakın kaç tane model var! Herhangi birini kullanabilirsiniz kızlar için. Ama çok dikkat edin. Farklı kişiler koyacağım diye çirkin kişiler koymayın. Yoksa cidden kimse okumaz kitabınızı :)
4- Yazım yanlışları ve noktalama işaretleri
Bir diğer önemli konu da bu. Yazım yanlışları. Belki de en çok buna dikkat etmeniz gerek. Çünkü o kadar önemli ki! Ben yazım yanlışlarından dolayı kaç tane kitabı bıraktım bir bilseniz! O yüzden çok dikkatli yazın. Hangisi kolayınıza gelirse farketmez telefon bilgisayar. Ben telefon kullanıyorum yazarken hem daha hızlı oluyor hem de düzeltme şeysi var ya hani. Ne kadar yanlış yazsamda düzeltiyor zaten. Bir de bölümleri paylaşmadan önce çok dikkat edin. Ben her bölümü kopyalayıp sonra yayımlaya basıyorum. Çünkü bazen paylaşmıyor ve siliyor. Sonra yazmaya olan bütün şevkiniz kırılıyor. Ayrıca bölümleri paylaşmadan önce zamanınız varsa kontrol edin.
5- Bölüm gelne zamanları ve uzunluğu
Bazı yazarlar bunu çok yapıyor. Bir kitaba başlıyorlar, her gün bir bölüm yazıyorlar,  sonra 30. Bölümden sonra bir bakıyorsunuz iki hafta sonra geliyor bölümler. Normal. Çünkü bıkıyorsunuz yazmaktan. Bu yüzden en başından itibaren okul zamanlarıysa 1 en geç 1.5 hafta, yaz tatiliyse 2-3 maksimum 6-7 günde paylaşın bölümleri. Tabi LYS TEOG YGS gibi sınavlara giren yazarlara bir şey demiyorum haklılar.  Bu yüzden okuyucu olarak da saygı göstermemiz gerek. Ve bölüm uzunluğuna da dikkat etmemiz gerek. Kısa olursa insanlar sevmiyor okumayı çok uzun da yapmayın ama sıkılıyor insanlar okurken. Her şeyin bir kararı var bunu da siz ayarlarsınız artık :)
6- Vote ve yorum istekleri
Açıkçası ben böyle yapan yazarlara çok kızıyorum. Tabiki emeklerinin hakkını istiyor onlarda ama abartıyor bazıları. Ben okuduğum hikayelere gerçekten beğendiysem vote veriyorum ama bazen böyle votw istekleri yapan yazarlar o kadar itici geliyor ki ne kadar beğensem de vermiyorum. Geçen bir kitap -çok da severim- bölümün sonunda şu yazıyor "Siz vote verniyorsunuz ben de bölüm yazmam" Bu ne? Yani cidden tehdit mi ediyorsun? Böyle yazdığı için ne kadar beğensem de vote vermedim. Bunu daha tatlı dille yapanlar da var "Vote vermezseniz çocuk ölür" bu daha samimi ama bazı yazarlar ki -favorim- şöyle yazıyorlar "Vote verseniz de vermeseniz de fark etmez. Yanlız siz vote verince ben daha mutlu yazıyorum ortaya daha güzel birr sonuç çıkıyor tabii sizin tercihiniz :)" O kadar çok seviyorum ki! Vote'u geçin bol bol yorum da atıyorum. Bu çok hassas bir konu. Dikkat edin.
7- Kurgu
Bu da sonuncu :) Bakın bu uygulama da yazmak zorunlu değil. O yüzden saçma sapan kurguları kullanmamalısınız. Ben böyle bir kitap görmedim ama arkadaşım anlattı. Kızın ve ÖZ abisinin aşkını anlatıyor. Öz bakın. Yani böyle bir şey olabilir mi Allah aşkına?  Allahtan okuyucular karşı çıkmış da silinmiş wattpadden ne kadar saçma bir şey. Hangi insan öz abisine aşık olur ki? Olsa olsa onu örnek alır,  çok sever, abisine muhtaçtır, bağımlıdır ama aşk... Aşk bambaşka bir şey. Sürekli bad boy hikayeleri falan da yazmayın.  Çok alıştık artık. Ya da zoraki evlilik. Içimiz şişti. Sonuç da hep aynı. Birbirlerine aşık oluyorlar ve çocuk yapıyorlar. Kurguya da çok dikkat edin ve asla ama asla kurgu çalmayın. En kızdığım şey bu. Kurgu çalmak da ne demek?! Birisi bu kuguya emek vermiş sen bunu çalıyorsun. Hırsızlık ki bu. Hem de en kötüsü. EMEK HIRSIZLIĞI o yüzden sakın böyle bir sey yapmayın sakın.

Öneri Ve EleştiriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin