Pada hari JUmaat sebelum berlepas ke Melaka ,Pak said sempat berpesan agar Mizi datang lah ke gerai di rumah nya dan cuba lah nasib untuk memikat si 'suspect' dan juga tolong tenguk kan keluarga semasa dia berkursus. Mizi hanya ketawa dan berkata " Kamu tu tumpukan sepenuhnya pada kursus,kalau ada komplen dari pengajar ,siap kamu,saya potong gaji" ujar Tarmizi sambil mereka berpelukan .Pagi sabtu seperti biasa Mizi sampai digerai Kak Lijah dengan pakaian yang lebih kemas dari selalu hingga di tegur oleh Kak Lijah." Ingatkan ada orang tu tak nak datang hari ni"ujar Kak Lijah ." Kita kan regular customer, mestilah kena setia" balas Mizi sambil memandang rakan kongsi kak Lijah yang hanya tersenyum. "mana si Dilla?" tanya Mizi bila kelibat Dlla tidak kelihatan. " Oh dia balik ke rumah emak nya,minggu lepas kan tak balik"balas Kak Lijah.
" Boss ni pakai smart smart hari minggu ada dating ke?" usik kak LIjah." Siapalah pergi dating pagi pagi minggu mcam ni,pergi pasar ada lah" balas MIzi sambil membuat pesanan makanan nya." Bukan setiap minggu saya pakai macam ni ke? sambung Mizi lagi."Selalu lagi nampak sempoi dan simple,hari ni pakai t shirt berkolar ,siap tug in lagi"jelas Kak Lijah." Oh ini pak Said punya hal lah ,dia kata ada orang nak jumpa saya ,dan suruh pakai smart sikit,saya pun tak sempat tanya siapa orang tu" balas Mizi." Kamu percaya benor cakap dia tu,tenguk lah nanti,penat kamu menunggu " balas kak Lijah lagi.
Sebenar nya itu adalah alasan yang di reka oleh Mizi untuk cover niat sebenar nya untuk mengenali "Suspect" yang menjadi rakan kongsi Kak Lijah sebagai menyahut cabaran Pak Said.Mizi berharap dengan ketiadaan Pak Said misi nya itu akan menjadi lebih cepat dan berjaya sebelum Pak Said balik berkursus. Disamping itu dia juga 'cuba mencari peluang' dalam menjalankan amanah Pak Said untuk dia 'men jenguk jenguk 'keluarga nya semasa ketiadaan nya.
Setengah jam sebelum tamat waktu berniaga Kak Lijah datang ke meja Mizi sambil tergelak " Haha kan betul Akak cakap,kamu dah kena 'games' dengan Pak Said" " Itu lah dia. nak kena tu bila dia balik nanti"balas Mizi sambil ketawa juga." Tak pelah ,lepas ni kamu lepak kat rumah Akak,ada juga teman Akak"ujar Kak Lijah. " Okey ke Kak,tak de orang lain kat rumah tu"tanya Mizi." " Alah orang kat sini pun tahu,kamu tu Adik Angkat kami,tak de hal lah,tapi kamu kena tolong Akak angkat barang sikit ni" balas Kak Lijah sambil dia terus menolong rakan niaga nya mengemas dan menutup gerai.
Mizi mengekori Kak Lijah dengan membawa beberapa bekas yang di gunakan untuk jualan .Setibanya di rumah dia terus meletakan barang barang itu di dapur dan duduk ruang tamu sementara kak Lijah terus ke biliknya. Dia kemudian keluar tanpa tudung di kepala dengan hanya berserkop kepala."Kamu makan tengahari kat sini lah,akak masak sekejap" ujar kak Lijah." Eh eh tak payah lah,Akak dah penat berniaga ,nak masak apa nya lagi" balas Mizi.
" Alah Akak masak simple jer,Akak pun nak makan juga" ujar Kak Lijah." Apa kata kita makan kat luar,Akak boleh lah rehat sikit,boleh kita jalan jalan,boleh saya 'balas dendam 'kat Pak Said"balas Mizi." Betul ke ni,baik nya adik Akak ni,tapi kamu yang berlawan dengan Pak Said, Akak yang jadi mangsa yer," ujar Kak Lijah." Bukan selalu ada peluang macam ni kan Kak,kita dating lah sementara dia orang tak ada ni"balas Mizi.
" Betul juga kata U tu,bukan senang nak dapat dating dengan orang muda bujang pulak tu"Ujar Ka LIjah."Okey lah tapi kamu kena tunggu Akak mandi sekejap yer"balas Kak LIjah sambil bergegas kebiliknya. Mizi mula memikir kan sesuatu, dia segera bangkit menuju ke bilik sebaik sahaja mendengar bunyi percikan air di bilik mandi .Mizi melihat longgokan pakaian Kak Lijah dan dia segera membilik bra dan seluar lalu di cium dan mengambil gambar untuk saiz bra dan seluar dalam nya.
Ketika Mizi hampir terlelap ,dia dikejutkan oleh Kak Lijah yang muncul dari biliknya." Kesian nya Mizi sampai terlena tunggu Akak, "ujar Kak Lijah yang membuat Mizi agak terkejut dengan penampilan Kak Lijah yang memakai blouse berwarna putih berbunga kuning dan biru kecil dan agak sendat serta digayakan dengan kain yang agak ketat berwarna hitam dan memakai skaf berwarna biru muda,menyerlahkan penampilan nya nampak lebih muda." Wow, nampak muda dan cukup bergaya," balas Mizi .
YOU ARE READING
B.2 **.Keluarga Pak Said #
RomancePak said bekas polis yang kini menjadi pegawai keselamatan di sebuah syarikat yang rajin dan pandai menjaga hati majikan terutama ketua jabatan nya Tuan Mizi. Keluarga nya terutama Mak LIjah isteri nya dan menantu ZIla yang membuka gerai di rumah '...