01

74 3 1
                                    

Een 16-jarige hoort te feesten, zich voor de eerste keer lazarus te drinken en plezier te hebben met vriendinnen. Een 16-jarige moet voor de eerste keer echt verliefd worden, zich zorgen maken om haar snapchat streaks en elke avond Netflix kijken. Een 16-jarige hoort te zeuren bij haar ouders omdat ze haar straften omdat ze te laat thuiskwam of omdat ze haar niet toelieten dat ze een neuspiercing liet zetten.

Het enige wat een 16-jarige niet hoort te doen is op een podium staan voor duizenden mensen.

"We hebben nog een boeking, Loulou" hoorde ik Morgane, mijn manager zeggen terwijl ze binnenkwam "je gaat hard in de hitlijsten, je zomer zit stampvol en iedereen kent je naam." Nee, ze kennen de naam Loulou. De popster die de tienerdroom van popster worden waarmaakt. Het meisje dat het voorbeeld is voor pre-pubers. De jongste solo-artieste om een plek binnen te halen in de top 10 van de nationale radiozender.

Maar ik ben niet Loulou, ik ben Louise. Een seutje dat fysica best interessant vindt, maar geboren werd met een stembereik van vijf octaven. Het meisje dat zichzelf leerde hoe ze fluittonen kon produceren terwijl ze haar wiskunde huiswerk aan het maken was. Het meisje dat zichzelf wou verrijken met literatuur, maar werd geforceerd om zanglessen te volgen, zodat haar talent niet naar de filistijnen zou gaan. Het meisje dat uiteindelijk werd opgepikt tijdens haar muziekles in de middelbare school en per ongeluk viraal ging.

Ik werd uit mijn gedachten gehaald door Morgane, die met haar vingers knipte voor mijn ogen. "Oh, wie heeft ons geboekt?" vroeg ik, al doende alsof ik aan het opletten was. "Een organisatie van een bokstoernooi, of zoiets. Het is de grote finale en ze willen hun ticketprijzen de lucht in sturen, zonder dat dat een verlies aan toeschouwers zou moeten betekenen," legde ze uit. Tuurlijk, ik word weer gebruikt als een marionet om de winst van een event te verhogen. "Wat zit erin voor mij?" vroeg ik. 

"Louise, nadat jij de lijven van die finalisten gezien hebt, nadat zij jou hebben gezien en na wat op die dingen volgt, zal je wel snappen wat erin zat voor jou." Met die woorden liep Morgane de kleedkamer uit. Ik huiverde. Ik werd al geseksualiseerd door alle gekke geesten in dit land, maar over twee jaar werd ik achttien en zou het nog erger gaan worden. Dan is het technisch gezien legaal, maar legaal betekent niet dat het nog menselijk is. 

Gelukkig had ik ook veel vaste fans, vooral meisjes, die respect voor me hadden. De meesten waren rond de veertien jaar. Het waren van die meisjes die hun ouders de oren van het hoofd zeurden om elke week naar mij te komen kijken, ik vond het best schattig. Degenen die het meest kwamen waren Elisa en Robin, respectievelijk dertien en veertien jaar oud. Ze hadden ook een fanpagina, vlogkanaal inbegrepen. Ze werkten ook samen met Morgane. Zij konden wat beelden posten om de fans tevreden te houden, zodat andere "fans" minder de grenzen van mijn privacy zouden gaan opzoeken. Deze meisjes waren zo lief voor mij, zij waren de reden dat ik bleef zingen, muziek maken en op talkshows komen. Net toen ik aan hen aan het denken was kreeg ik een bericht:

"Waar zal je te zien zijn deze maand, zodat we het maandoverzicht voor onze fanpagina kunnen maken (en onze eigen agenda kunnen leegmaken, hihi) Liefs, Elisa"

Ik glimlachte bij het zien van haar bericht. Ze was altijd super lief en super beleefd. Ik besloot te antwoorden:

Dag lieve Elisa, ik zal aanwezig zijn op volgende evenementen: 

02/07: Boxing stars knock-out league finale, Lotto Arena Antwerpen

05/07: Aflevering Nathalie en Meskens

11/07: Vlaanderen feest, grote markt Antwerpen

17/07: Gentse feesten

21/07: Nationale feestdag, grote markt Brussel

22/07: Kneistival, Heldenplein te Knokke-Heist

25/07: Parkies Genk

28/07: Release "Starlight Dancefloor"

29/07: Deinse feesten

Heel veel groetjes en tot dan, Loulou

Ik keek even naar de planning en zag hoeveel ik te doen had. De meeste dingen had ik wel eens gedaan, een lokale pensenkermis, talkshows en de release hadden geen geheimen meer voor mij. Maar grote events, zoals Vlaanderen feest of een specifieker event zoals de boksfinale, waren vuurdopen voor mij. Zeker de boksfinale, mijn doelgroep ligt nu net ergens anders dan van die diehard boksfans die macho's die op elkaars gezicht slaan staan aan te moedigen. Het publiek waar ik het bangst voor was, maar op dat event, zou ik mijn grootste geluk vinden.

Loah ~ HappifyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu