PSALMUL 55
Un psalm al lui David; mai-marelui cântăreților, pentru poporul ce se depărtase de la cele sfinte. Când l-au prins pe el cei de alt neam în Gât.
1. Miluiește-mă, Doamne, că m-a necăjit omul; toată ziua războindu-se m-a necăjit.
2. Călcatu-m-au vrăjmașii mei toată ziua, că mulți sunt cei ce se luptă cu mine, din înălțime.
3. Ziua când mă voi teme, voi nădăjdui în Tine.
4. În Dumnezeu voi lăuda toate cuvintele mele toată ziua; în Dumnezeu am nădăjduit, nu mă voi teme : Ce-mi va face mie omul ?
5. Toată ziua cuvintele mele au urât, împotriva mea toate gândurile lor sunt spre rău.
6. Locui-vor lângă mine și se vor ascunde; și vor păzi călcâiul meu, ca și cum ar căuta sufletul meu.
7. Pentru nimic nu-i vei mântui pe ei; în mânie popoare vei sfărăma, Dumnezeule.
8. Viața mea am spus-o Ție; pune lacrimile mele înaintea Ta, după făgăduința Ta.
9. Întoarce-se-vor vrăjmașii mei înapoi, în orice zi Te voi chema. Iată, am cunoscut că Dumnezeul meu ești Tu.
10. În Dumnezeu voi lăuda graiul, în Dumnezeu voi lăuda cuvântul;
11. În Dumnezeu am nădăjduit, nu mă voi teme: Ce-mi va face mie omul ?
12. În mine sunt, Dumnezeule făgăduințele pe care le voi aduce laudei Tale,
13. Că ai izbăvit sufletul meu de la moarte, picioarele mele de alunecare, ca bine să plac înaintea lui Dumnezeu, în lumina celor vii.PSALMUL 56
Un psalm al lui David, mai-marelui cântăreților. Să nu strici ! Când a fugit de la fața lui Saul în peșteră.
1. Miluiește-mă, Dumnezeule, miluiește-mă, că spre Tine a nădăjduit sufletul meu
2. Și în umbra aripilor Tale voi nădăjdui, până ce va trece fărădelegea.
3. Striga-voi către Dumnezeul cel Preaînalt, Dumnezeul, Care mi-a făcut bine.
4. Trimis-a din cer și m-a mântuit, dat-a spre ocară pe cei ce mă necăjesc pe mine.
s. Trimis-a Dumnezeu mila Sa și adevărul Său și a izbăvit sufletul meu din mijlocul puilor de lei. Adormit-am tulburat.
6. Fiii oamenilor, dinții lor sunt arme și săgeți și limba lor sabie ascuțită.
7. Înalță-Te peste ceruri, Dumnezeule, și peste tot pământul slava Ta !
8. Curse au gătit sub picioarele mele și au împilat sufletul meu;
9. Săpat-au înaintea mea groapă și au căzut în ea.
10. Gata este inima mea, Dumnezeule, gata este inima mea ! Cânta-voi și voi lăuda slava mea.
11. Deșteaptă-te slava mea ! Deșteaptă-te psaltire și alăută ! Deșteptă-mă-voi dimineața.
12. Lăuda-Te-voi între popoare, Doamne, cânta-voi Ție între neamuri.
13. Că s-a mărit până la cer mila Ta și până la nori adevărul Tău.
14. Înalță-Te peste ceruri, Dumnezeule, și peste tot pământul slava Ta !PSALMUL 57
Un psalm al lui David, mai-marelui cântăreților. Să nu strici !
1. De grăiți într-adevăr dreptate, drept judecați, fii ai oamenilor.
2. Pentru că în inimă fărădelege lucrați pe pământ, nedreptate mâinile voastre împletesc.
3. Înstrăinatu-s-au păcătoșii de la naștere, rătăcit-au din pântece, grăit-au minciuni.
4. Mânia lor după asemănarea șarpelui, ca a unei vipere surde, care-și astupă urechile ei,
5. Care nu va auzi glasul descântătoarelor, al vrăjitorului care vrăjește cu iscusință.
6. Dumnezeu va zdrobi dinții lor în gura lor; măselele leilor le-a sfărâmat Domnul.
7. De nimic se vor face, ca apa care trece; întinde-va arcul Său până ce vor slăbi.
8. Ca ceara ce se topește vor fi nimiciți; a căzut foc peste ei și n-au văzut soarele.
9. Înainte ca spinii voștri să se aprindă, ca pe niște vii întru mânie îi va înghiți pe ei.
10. Veseli-se-va dreptul când va vedea răzbunarea împotriva necredincioșilor; mâinile lui le va spăla în sângele păcătosului.
11. Și va zice omul : " Da, este răsplată pentru cel drept ! Da, este Dumnezeu, Care îi judecă pe ei în viață !"Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ție, Dumnezeul nostru
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ție, Dumnezeul nostru
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ție, Dumnezeul nostru
Doamne miluiește, Doamne miluiește, Doamne miluiește,
Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.